1asig.ro

91% dintre utilizatorii de Internet stiu ca refolosirea parolei este riscanta, dar 66% folosesc aceeasi parola pentru mai multe conturi

5 min. / 1.540 cuvinte
Utilizatorii de Internet nu se protejeaza impotriva riscurilor cibernetice, desi stiu ca trebuie sa faca acest lucru, arata "Psychology of Passwords", un raport global realizat de LogMeIn, citat de Security Magazine. In fiecare an, mai arata raportul, creste constientizarea globala a amenintarilor cibernetice, insa, cu toate acestea, comportamentele consumatorilor in ceea ce priveste parolele pentru conturile din mediul online raman, in mare parte, neschimbate.

PROMO


Potrivit studiului "Psychology of Passwords", 91% dintre consumatori stiu ca folosirea aceleiasi parole pe mai multe conturi online este riscanta, dar, cu toate acestea, 66% continua sa faca acest lucru. Avand in vedere ca oamenii petrec tot mai mult timp online, evolutia amenintarilor la adresa securitatii cibernetice si comportamentul neschimbat in ceea ce priveste crearea si administrarea parolelor genereaza o crestere a ingrijorarii cu privire la securitatea online.

Realizat cu ocazia Zilei Mondiale a Parolei, marcata in data de 7 mai, raportul global al LogMeIn a analizat raspunsurile oferite de 3.250 de utilizatori de Internet din SUA, Australia, Singapore, Germania, Brazilia si Marea Britanie. Potrivit sursei citate, raportul "Psychology of Passwords" demonstreaza inca o data, daca mai era nevoie, ca o mai buna constientizare a celor mai bune practici de securitate cyber nu se traduce neaparat intr-un management mai bun al parolelor.

Comportamentul utilizatorilor a ramas, in mare parte, neschimbat comparativ cu acelasi studiu realizat in urma cu doi ani. Astfel, potrivit sursei citate, 53% dintre utilizatori nu si-au schimbat parolele in ultimele 12 luni, desi s-au confruntat cu brese de securitate. La fel de ingrijorator este si faptul ca, desi 91% din utilizatorii de Internet stiu ca refolosirea parolei pentru multiple conturi e un comportament riscant, 66% folosesc mereu sau foarte des aceeasi parola - o crestere de 8% comparativ cu 2018.

Studiul arata ca, in randul consumatorilor, exista mai multe contradictii, iar utilizatorii spun un lucru, dar, in realitate, fac cu totul altceva. Astfel, 77% dintre utilizatori se considera informati cu privire la cele mai bune practici in domeniul parolelor, dar, cu toate acestea, 54% incearca in continuare sa memoreze toate parolele, in vreme ce 27% inca le noteaza. In mod similar, 80% sunt ingrijorati cu privire la o eventuala compromitere a parolei, insa 48% isi schimba parola doar daca li se cere acest lucru.

Cei mai multi dintre respondenti (66%), mai noteaza sursa citata, folosesc aceeasi parola pentru multiple conturi online, o crestere surprinzatoare de 8% comparativ cu studiul din 2018. De ce? Cei mai multi se tem ca vor uita informatiile necesare pentru autentificare (60%). O alta categorie care prezinta un nivel ridicat de ingrijorare este reprezentata de cea a utilizatorilor care considera ca, astfel, au control asupra parolelor (52%).

Vestea buna este ca exista o mai mare constientizare si folosire a factorilor multipli de autentificare (MFA - multifactor authentication). 54% folosesc MFA pentru conturile personale, iar 37% folosesc MFA pentru conturile profesionale. Doar 19% dintre participantii la studiu au declarat ca nu stiu ce inseamna MFA. De asemenea, arata acelasi studiu, cei mai multi dintre consumatori inclina spre autentificarea biometrica in comparatie cu traditionala parola text - 65% sustin ca au o mai mare incredere in folosirea amprentei sau a recunoasterii faciale.

"Intr-o perioada in care majoritatea lucreaza de acasa, din cauza efectului disruptiv al pandemiei COVID-19, iar oamenii petrec mai mult timp online, amenintarile cibernetice cu care se confrunta utilizatorii sunt la cel mai ridicat nivel. Utilizatorii par amortiti in fata amenintarilor din spatele parolelor slabe si continua sa prezinte comportamente care le pun informatiile in pericol. Cativa pasi simpli pot imbunatati modul in care sunt gestionate parolele si pot aduce o mai mare siguranta pentru conturile online, fie ele personale sau profesionale", subliniaza John BENNET - SVP & GM of Identity and Access Management, LogMeIn.

157 accesari
Sondaj

Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

- Foarte eficiente
- Eficiente, insa mai pot fi imbunatatite
- Insuficiente, este nevoie de mai mult


PROMO