1asig.ro
1asig.ro

A fost stabilit un set de bune practici pentru a sprijini consumatorii in contextul COVID-19

5 min. / 1.540 cuvinte
Comisia Europeana a publicat marti o serie de bune practici pentru asiguratori, banci si creditori nebancari cu privire la masurile de ajutor oferite consumatorilor si companiilor ca urmare a pandemiei COVID-19, menite sa contribuie, in continuare, la atentuarea impactului noului coronavirus. In acest sens, Insurance Europe, federatia asiguratorilor si reasiguratorilor din Europa, a contribuit la dezvoltarea celor mai bune practici pentru asiguratori.

PROMO


Michaela KOLLER, Directorul General al Insurance Europe, a declarat: "Sectorul asigurarilor a salutat activitatea Comisiei Europene de facilitare a dialogului prin intermediul reuniunilor de tip masa rotunda cu consumatorii si intreprinderile, care au avut drept rezultat setul de bune practici ale asiguratorilor, pe care Insurance Europe le sustine".

"Cele mai bune practici reflecta foarte bine initiativele si actiunile pe care asiguratorii din intreaga Europa le-au luat deja - atat individual, cat si colectiv - de la inceputul pandemiei COVID-19 pentru a reduce impactul asupra clientilor lor. Asiguratorii europeni vor continua acest dialog cu consumatorii, intreprinderile si Comisia in saptamanile urmatoare", a adaugat Michaela KOLLER.

Prima masa rotunda a avut loc pe 28 mai, iar a doua pe 29 iunie. Ambele evenimente au avut sesiuni de dimineata care au vizat sectorul bancar si sesiuni de dupa-amiaza care s-au concentrat pe sectorul asigurarilor.

Lista de "bune practici" publicata de Comisia Europeana acopera mai multe aspecte, printre care:
moratorii de plata pentru creditele de consum, creditele pentru intreprinderi si contributiile la sistemele de asigurare: este vorba de masuri care ii pot ajuta pe cei care se confrunta cu dificultati financiare, prin amanarea platilor;
crearea conditiilor pentru efectuarea de plati fara numerar mai sigure, asigurand in acelasi timp disponibilitatea platilor in numerar pentru cei care au nevoie de ele;
asigurarea faptului ca imprumuturile destinate atenuarii impactului crizei provocate de coronavirus sunt acordate rapid, iar comisioanele si ratele dobanzilor sunt echitabile;
garantarea faptului ca cererile de asigurare legitime sunt prelucrate si platite cat mai repede posibil.

Gasiti AICI mai multe informatii despre cele mai bune practici publicate de Comisia Europeana pentru asiguratori, banci si creditori nebancari.

Si in Romania, in intrega perioada de la declansarea epidemiei COVID-19, atat autoritatile, cat si organizatiile profesionale, companiile de asigurari si brokerii au luat masurile necesare pentru continuarea activitatii si protectia consumatorilor si a angajatilor.

Adrian MARIN, Presedintele UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, a aratat ca, inca de la inceputul pandemiei COVID-19, companiile de asigurari au luat rapid masuri pentru protejarea si sprijinirea angajatilor si a clientilor. Astfel, a fost implementat sistemul work from home, in asa fel incat oamenii din asigurari sa isi poata continua activitatea in siguranta in casele lor, respectand toate recomandarile autoritatilor pentru limitarea raspandirii virusului.

"De asemenea, companiile de asigurari au fost alaturi de clientii lor si prin faptul ca au pus la dispozitie instrumente online, astfel incat orice operatiune legata de politele lor de asigurare - achizitie, reinnoire, notificare a unei daune sau despagubire - sa poata fi realizata in mod simplu si rapid, de la distanta", a spus Adrian MARIN, mentionand si faptul ca mai multe companii de asigurari au anuntat ca le ofera clientilor lor acoperirea riscurilor legate de imbolnavirea cu COVID-19.

Totodata, in ceea ce priveste responsabilitatea sociala, mai multe companii de asigurari au facut donatii pentru sprijinirea luptei impotriva COVID-19, facand astfel posibila achizitia de echipamente medicale si de protectie pentru sistemul medical, sprijinind astfel persoanele vulnerabile in aceasta perioada.

Pentru a veni in sprijinul clientilor, UNSAR a realizat o lista de Intrebari & Raspunsuri posibile. Documentul poate fi descarcat de AICI.

In aceasta perioada, Uniunea a publicat si rezultatele unui nou Barometru UNSAR-IRES, care atata ca pandemia de COVID-19 modifica perceptia romanilor asupra riscurilor, reduce veniturile si schimba comportamentul de consum.

CITITI PE ACEEASI TEMA:
Transformarea Distributiei de Asigurari pe timp de pandemie
Cum s-a adaptat piata asigurarilor la noua etapa de relaxare in contextul pandemiei COVID-19
Asigurarile in contextul COVID-19: Intrebari si raspunsuri
Industria de asigurari sprijina lupta impotriva noului coronavirus
UNSAR: Industria de asigurari a investit in accelerarea digitalizarii
UNSAR: S-a dublat procentul romanilor care prefera sa achizitioneze asigurari online
INFOGRAFIC: Peste un sfert dintre romani sunt mai interesati de asigurarile de sanatate ca urmare a pandemiei COVID-19

584 accesari