1asig.ro

ACCENTURE: Adevarata provocare pentru asiguratori este sa devina mai inovativi in afaceri

5 min. / 1.540 cuvinte
Companiile de asigurari resimt o presiune tot mai mare de a evolua si de a se reinventa inainte ca start-up-urile in asigurari si tehnologiile emergente sa aiba un efect disruptiv care sa nu mai poata fi combatut, arata un studiu realizat de ACCENTURE.

PROMO


Concurentii existenti prezinta cel mai mare risc de a avea un efect disruptiv asupra industriei, aceasta este perceptia pe fondul careia din ce in ce mai multi asiguratori recunosc ca, in cele din urma, InsurTech reprezinta mai mult o oportunitate, decat o amenintare.

Cum vor colabora asiguratorii traditionali - unii dintre acestia avand o istorie de cel putin 300 de ani -, cu companii InsurTech a caror vechime, in unele cazuri, nici nu atinge 300 de zile? ACCENTURE incearca sa raspunda la aceasta intrebare si subliniaza ca, in acest sens, vor trebui abordate provocari semnificative in ceea ce priveste diferentele de cultura, forta de munca, agilitate si tehnologie. Asiguratorii si start-up-urile trebuie sa isi schimbe atat mentalitatea, cat si abordarea pentru a extrage absolut tot ce poate oferi o colaborare intre cele doua "entitati".

ACCENTURE subliniaza ca asiguratorii trebuie sa evolueze rapid si, in acest sens, noteaza ca 87% dintre asiguratori sunt de acord ca tehnologia nu mai avanseaza in mod liniar, ci, mai degraba, intr-un ritm exponential. De asemenea, 86% dintre companiile de asigurari considera ca, pentru a detine un avantaj competitiv, inovatia trebuie sa aiba loc intr-un ritm cat mai rapid si sustinut. Nu in ultimul rand, mai arata ACCENTURE, 96% dintre asiguratori sunt de parere ca ecosistemele digitale au impact asupra industriei de asigurari.

Recomandari pentru companiile de asigurari:

  • Sa isi dezvolte, per ansamblu, agenda de inovatii si, apoi, sa determine locul InsurTech in aceasta agenda
  • Sa imbratiseze inovatia ca parte a business-ului cotidian, la nivelul intregii organizatii
  • Sa promoveze o cultura corporate adecvata, care sa sustina inovatia si sa propuna stimulente pentru noi roluri si abilitati
  • Sa se inspire si sa invete din calatoriile FinTech ale bancilor de tip retail si din capacitatea lor de a privi dincolo de spatiul serviciilor financiare
  • Sa nu se simta ameniuntate de start-up-urile ale caror culturi sau practici de business sunt radical diferite de cele proprii.
Recomandari pentru companiile InsurTech:
  • Sa inteleaga piata si provocarea din piata pe care vor sa o abordeze
  • Sa se asigure ca prezinta o propunere clara, concisa si legata de o provocare specifica sau de o problema de business
  • Sa ia in calcul intreaga industrie de asigurari, nu doar spatiul personal de asigurari non-life
  • Sa aiba rabdare si sa sprijine asiguratorii traditionali in calatoriile lor culturale si tehnologice
  • Sa determine clar care este granita dintre solutie si business
  • Sa ia in calcul o abordare mai flexibila in ceea ce priveste parteneriatele si, de asemenea, sa ia in considerare formarea de ecosisteme mai mari.
207 accesari