1asig.ro

ALLIANZ-TIRIAC pune accent pe asigurarile de viata si vrea sa devina o companie non-auto

5 min. / 1.540 cuvinte
Asigurarile de viata sunt vedeta anului pentru ALLIANZ-TIRIAC, ponderea acestora in portofoliul companiei apropiindu-se de cea a politelor RCA, urmand ca pana in 2021 segmentul non-auto si life sa detina peste jumatate din subscrierile asiguratorului, potrivit declaratiilor reprezentantilor ALLIANZ.

PROMO


Pentru finalul acestui an, Virgil SONCUTEAN, CEO, ALLIANZ-TIRIAC, estimeaza o crestere de 3 - 3,5% a subscrierilor companiei, comparativ cu anul trecedent, cu accelerare pe final de an pe asigurari de viata si non-auto.

"2019 a fost un an greu, dar in egala masura a fost si un an bun. Si ma uit la cateva cifre reper pentru noi. De cativa ani noi facem un efort concertat in a schimba putin ADN-ul companiei cater un mixt de business mai sanatos, in care sa crestem ponderea asigurarilor non-auto. Si din acest punct de vedere, 2019 a fost un an important pentru noi. Am reusit sa crestem asigurarile non-auto cu 14%. Si in ciuda unui start greu pe asigurari de viata, finalul de an este spectaculos, cu o crestere de peste 10% in primele 10 luni", a spus Virgil SONCUTEAN.

"Asigurarile de viata sunt vedeta anului pentru noi. Le vedem crescand viguros si in anii urmatori, incep deja sa creasca semnificativ in portofoliul nostru si probabil ca in urmatorii 2-3 ani se vor bate de la egal la egal cu RCA-ul. Deja se apropie de 200 milioane de lei. Astfel, in 2-3 ani ne asteptam ca asigurarile de viata sa fie a doua linie de business la importanta in portofoliu, dupa Casco", a adaugat el.

Potrivit acestuia, asigurarile non-auto si cele de viata au o pondere de circa 48% din portofoliu, in timp ce asigurarile auto detin aproximativ 52% (din care RCA este sub 20%). "In 2 ani ne asteptam ca asigurarile auto sa scada in pondere sub 50%, devenind o companie care are majoritar linii de asigurari non-motor si asigurari de viata. In aceste linii, o contributie importanta, in crestere, avem pe asigurari de viata si de sanatate - unde suntem lider de piata, dar si asigurarile de proprietate", precizeaza Virgil SONCUTEAN

"In acest trend, daca nu anul viitor, probabil ca 2021 va fi anul in care mai mult de jumatate din business va fi in segmentul non-auto si life, creea ce este in linie cu strategia pe care am stabilit-o cu cativa ani in urma. Credem ca un mixt echilibrat si sanatos, mai aproape de modelul din Europa de Vest, ne face mai rezistenti si in vremuri grele", mai spus acesta.

"Noi am investit foarte mult in segmentul asigurarilor de viata pentru ca vedem un deficit de protectie financiara foarte mare in Romania. Daca ne uitam la sumele asigurate, media este de 10.000 euro, care este o suma adecvata pentru anii '90, nu pentru anii 2000. Aceasta protectie trebuie dimensionata in functie de realitatea economica a familiilor. O acoperire suficienta pe asigurari de viata ar trebui sa fie echivalenta cu trei venituri anuale de familie plus suma datoriilor care sunt neprotejate de alte polite. Asta ne-ar aduce spre o dimensiune de 30-40.000 de euro, poate chiar spre 50.000 euro necesar de protectie pentru o familie medie din Romania, versus 10.000 euro actuali. Acest gap (decalaj) trebuie explicat clientilor", a explicat CEO-ul ALLIANZ.

Si asigurarile de sanatate reprezinta o linie strategica pentru ALLIANZ-TIRIAC, existand apetit din partea consumatorilor, acestia intelegand mai usor beneficiile acestor tipuri de polite. 

Virgil SONCUTEAN a mentionat ca societatea are circa 150.000 de asigurati pe acest segment. "Este o linie care creste cu 20-30% si chiar daca avansul se va mai tempera, tot va fi o crestere de doua cifre multi ani de acum inainte. Nevoia medicala, disponibilitatile financiare, dezvoltarea infrastructurii spitalelor si clinicilor private, cadrul legislativ favorabil - sunt ingrediente care permit o forma de succes si planuri ambitioase pentru aceasta piata, care poate sa aiba o pondere din ce in ce mai mare in urmatorii ani", a spus el. 

"Piata de asigurari de sanatate este in anii copilariei. Este o piata care are puterea de a se dubla la 3-4 ani. Si poate fi un contributor important in a finanta sistemul public", a mai precizat CEO-ul ALLIANZ.

Oficialii ALLLIANZ au mai atras atentia asupra cresterii daunalitatii pe segmentele auto - RCA si Casco -, in special pe daune materiale, cauzate si de cresterea manoperei la service-uri, a pieselor, dar si a tarifelor de inchiriere a masinilor.

Aurel BADEA, Directorul General Adjunct al ALLIANZ-TIRIAC, a remarcat faptul ca circa 10% din reparatiile RCA au preturi ccare nu au legatura cu o piata concurentiala, care costa aproximativ 25% -30% din total despagubiri. Astfel, trebuie gasita o solutie in ceea ce priveste modificarea legislativa.


2.130 accesari