1asig.ro
1asig.ro

AUDIO - Ora de Risc: Ce mai e nou in trafic si in asigurari?

5 min. / 1.540 cuvinte
Despre reluarea traficului auto, siguranta rutiera, digitalizarea pe segmentul asigurarilor auto, ce inseamna proiectul AUTOPIA si cum functioneaza procesul de constatare a daunelor online, si nu numai, au discutat Daniel POPA - CEO, AUTOPIA -, Mihaela CIRCU - Secretar General, APPA (Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor) - si Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii - in cadrul emisiunii Ora de Risc, difuzate marti, 9 iunie, de RFI Romania.

PROMO

AUDIO:



Cum a inceput proiectul AUTOPIA?

"AUTOPIA a inceput mai mult ca o consecinta a modului actual de desfaurare a procesului de mentenanta si a nevoilor care apar odata cu detinerea unui autoturism. De acolo am plecat la drum si in timp ne-au venit si alte idei. Mai multe detalii puteti sa gasiti pe autopia.ro", a precizat Daniel POPA.

"In aplicatie se poate realiza constatul amiabil, iar procedura este una destul de simpla. Dupa ce ambii soferi care au fost implicati intr-un accident rutier usor, decid sa faca un constat amiabil online. Ambii soferi trebuie sa aiba aplicatia instalata, intrucat soferul 1 trebuie a trimita soferului 2 o invitatie si in modul acesta se imitializeaza completarea formularului. Completarea propriu-zisa are loc in paralel si scurteaza astfel timpul de completare si nu mai trebuie sa ai hartie fotocopiativa", a completat el.

Desenul sau schita accidentului se realizeaza de asemenea foarte usor in aplicatie, intrucat sunt implementate o serie de tool-uri specifice. "Ca unelte specifice ma refer la introducerea de intersectii, masini, butoane de undo si redo, guma de sters, desen liber. Practic ai tot ce ai nevoie pentru a realiza un desen lizibil de catre asigurator", spune oficialul AUTOPIA.

Pe langa realizarea unui constat amiabil online, in aplicatia AUTOPIA se pot verifica expirarea documentelor RCA, ITP si Rovinieta.

"Noi stocam informatiile acestor documente in cadrul aplicatiei in asa fel incat utilizatorii sa fie permanent informati de perioada de expirare, astfel incat sa nu primeasca amenda ca merg fara ITP Valabil sau RCA", a spus Dan POPA.

Aplicatia a fost lansata in urma cu doua luni si are 6.000 de utilizatori, iar pana la finalul anului, creatorii platformei isi propun sa atraga 50.000 de utilizatori si 150 de colaboratori. "Ideea de baza aplicatiei este de a digitaliza intreg procesul de a te programa la service, de a-ti urmari masina, progres masina de a plati in cadrul aplicatiei si de a-ti retine istoricul service in contul tau personalizat", a adaugat CEO-ul AUTOPIA.

"In urmatoarele zile vom lansa pe piata functia de achizitionare RCA online si va fi cea mai rapida modalitate de a cumpara o polita RCA online pentru ca am automatizat intreg procesul. Estimam ca timpul mediu de achizitionare va fi in jur de 3-4 minute", a completat el.

Care este nivelul intregii industrii de vindere a politelor RCA?

"Din datele pe care le detin eu, de la sfarsitul anului 2019, in Romania, partea de vanzare online in asigurari era intr-o continua dezvoltare, dar inca destul de slab dezvoltare, astfel ca undeva in jur de 5% din polite se faceau online prin intermediul unor platforme dezvoltare de unii brokeri de asigurare, dar si direct pe site-urile unor companii. Deci, vorbim despre un proces in plina evolutie, dar in acest moment este destul de slab dezvoltat", a spus Mihaela CIRCU.

"Atat companiile cat si brokerii de asigurari au investit in perioada pandemiei in digitalizarea, dezvoltarea de platforme, in mutarea vanzarii din mediul fizic spre zona digitala. Asadar ceea ce ce am putut observa a fost o tendinta accelerata. Probabil ultimele trei luni au reprezentat un progres care ar fi putut fi realizat in doi, trei ani in conditiile anterioare, insa, probabil cifrele vor fi disponibile incepand cu lunile iulie, august", a completat ea.

Si pentru ca siguranta in trafic este cea mai importanta atunci cand vorbim despre segmentul auto, APPA va lansa, in luna iulie, cea de-a V-a editie a campaniei "FII TREAZ la VOLAN!", iar tema din acest an se va axa pe agresivitatea in trafic.

"In acest an dorim sa abordam o tema noua, si anume, agresivitatea in trafic. Cu totii am vazut ca participantii la trafic au, din ce in ce mai mult, o atitudine agresiva. Fie ca vorbim despre manevre bruste, accelerari in momente nepotrivite, neacordari de prioritate, sau multe alte abordari de acest tip. Dorim sa lansam un ghid de bune maniere in trafic. In aceasta editie a campaniei lansate in luna iulie vom avea parteneriate cu scolile de soferi - intrucat ne dorim sa ajungem in momentul in care tinerii soferi abia se formeaza. Avem mai multe noutati, insa dorim sa le prezentam la momentul potrivit pe fiecare dintre ele", a spus Mihaela CIRCU.

Care sunt principalele rezultate la care a ajuns Campania FII Treaz la Volan in editiile anterioare?

"In editiile anterrioare, campania noastra a ajuns la foarte multi conducatori auto - 2,3 milioane au vazut aceste mesaje. Speram insa ca au si inteles aceste mesaje. Lumea incepe sa constientizeze si ne bucura foarte tare acest lucru. In 2018, de exemplu, campania Fii Treaz la Volan! a avut ca subiect mijloacele de sustragere a atentiei in timpul condusului si aici ne referim la telefonul mobil in mod special. Ne-am bucurat foarte mult, si speram ca si campania noastra a contribuit, sa vedem ca in 2019 a fost aprobata o modificare a Codului Rutier prin care se interzice folosirea telefonului mobil in timpul condusului. Sunt cateva rezultate care ne arata ca demersul nostru are sens", a completat Secretarul General APPA.

Mai multe declaratii gasiti in video-ul atasat. Ne puteti urmari si pe pagina de Facebook "Ora de Risc".

De asemenea, pentru a urmari toate emisiunile si interviurile video pe care le realizam, va invitam sa va abonati la canalul de YouTube al XPRIMM.



436 accesari
Sondaj

Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

- Aproape de fiecare data cand circul cu masina
- Din cand in cand, in functie de conditiile de trafic
- Destul de rar
- Nu ma enervez niciodata cand conduc


PROMO