1asig.ro

Afacerile OMNIASIG VIG au avansat cu 11% in 2018 si au depasit 1,17 miliarde lei

OMNIASIG Vienna Insurance Group anunta o crestere de 11% a volumului de prime subscrise la finalul anului 2018, in linie cu cresterile constante inregistrate pe parcursul anului, urmarind strategia companiei de subscriere prudenta si dezvoltare sustenabila.

PROMO


Volumul total al primelor brute subscrise a fost de 1,172 miliarde lei.

In acelasi interval, compania a inregistrat o crestere de 4% a volumului total de despagubiri platite.

"Compania a inregistrat in 2018 o evolutie profitabila, stabila, profitul brut conform standardelor de raportare IFRS in scop de consolidare fiind de 40,5 milioane lei", se arata in comunicatul transmis de OMNIASIG.

De asemenea, coeficientul de lichiditate la 31 decembrie 2018 a fost de 2,16, ceea ce subliniaza stabilitatea companiei si puterea sa financiara. In baza calculelor si estimarilor efectuate a Cerintei de Capital de Solvabilitate (SCR) si a Cerintei Minime de Capital (MCR) determinate in conformitate cu cerintele regimului de Solvabilitate II ce a intrat in vigoare in 2016 si caruia OMNIASIG i s-a aliniat, compania respecta pe deplin cerintele de capital obligatorii.

"Anul 2018 a fost marcat de evolutie, investitii si inovatie, astfel ca am reusit digitalizarea proceselor din companie si implementarea unei noi aplicatii de consultanta aliniata la prevederile legii IDD prin intermediul careia sunt analizate nevoile de protectie ale fiecarui client, inainte de a i se emite o polita de asigurare. Totodata, am dezvoltat produse necesare pietei, cum este cazul solutiei de asigurare care incorporeaza sistemul telematic pentru autovehicule, cu avantaje reale pentru clienti. Sistemele de eficientizare a activitatii si proceselor si strategia de subscriere responsabila corelata cu dezvoltarea unor segmente precum cel de asigurari Property ne-au sustinut in atingerea rezultatelor favorabile", a declarat Mihai TECAU, Presedinte Directorat, OMNIASIG Vienna Insurance Group.

Segmentul asigurarilor de tip Property a inregistrat o crestere de 6% a primelor brute subscrise fata de anul anterior, ajungand la aproape 211 milioane lei. Cresterea din aceasta categorie este aliniata obiectivului principal al companiei de a sustine dezvoltarea liniilor de asigurari non-auto.

Segmentul asigurarilor auto (Casco si RCA) a inregistrat, cumulat pe cele doua linii, o crestere a volumului total de prime brute subscrise de 12% fata de anul anterior, ca urmare a unui avans sustinut al subscrierilor atat pentru asigurarile auto obligatorii cat si pentru cele facultative. Totodata, valoarea despagubirilor platite pentru acestea a urcat cu 15% la peste 571 milioane lei.

Linia asigurarilor de sanatate ramane una prioritara pentru companie, strategia urmarind dezvoltarea permanenta a acesteia. In 2018 aceasta linie a continuat directia anilor trecuti, si a consemnat o crestere semnificativa a primelor brute subscrise de 52%.

O alta linie in plina dezvoltare este cea a asigurarilor de asistenta turistica. In 2018 OMNIASIG a inregistrat o crestere de 25% fata de anul anterior, valoarea totala a primelor brute subscrise fiind de peste 13 milioane lei.

Numarul de reclamatii solutionate favorabil in de catre OMNIASIG in 2018 (79) a inregistrat o scadere de 12,22% fata de anul 2017. Raportat la numarul politelor de asigurare emise de companie in anul 2018, numarul de petitii inregistrate unic per petent si per caz (569) reprezinta doar 0,041% din acestea. Totodata, raportat la numarul de dosare de dauna avizate in 2018, numarul de reclamatii inregistrate unic per petent si per caz reprezinta doar 0,362% din acestea.

OMNIASIG evalueaza, incepand cu anul 2015, nivelul calitatii serviciilor oferite clientilor prin sistemul de masurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel international. Prin urmare, clientii care au avut un dosar de dauna la OMNIASIG sunt rugati sa evalueze experienta avuta si modalitatea de instrumentare a daunei, satisfactia clientului si calitatea serviciilor oferite fiind masurate intr-un sistem eficient, pe o scala de la 1 la 10. Rezultatul NPS la nivel general a fost in anul 2018 de 85%, nivel similar cu cel inregistrat in anul 2017.

OMNIASIG Vienna Insurance Group s-a aliniat incepand cu anul 2018 la prevederile Regulamentului GDPR, cu privire la protectia datelor cu caracter personal. In acest context, precum si in conformitate cu obiectivul strategic de dezvoltare prin digitalizare, compania a lansat recent o aplicatie online prin care clientii isi pot exprima usor si rapid consimtamintele cu privire la prelucrarea datelor personale, in vederea incheierii politelor. Aceasta aplicatie sustine obiectivul companiei de digitalizare si optimizare a tuturor proceselor operationale, precum si facilitarea accesului clientilor si partenerilor la serviciile si produsele companiei.

OMNIASIG este o societate administrata in sistem dualist, a carei conducere este asigurata de Directorat, sub supravegherea si coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse si o retea teritoriala extinsa.

1.756 accesari