1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Alexandra DURBACA, Country Manager Romania, INSIA Europe


Contextul in care brokerii de asigurari isi desfasoara activitatea in acest moment nu este unul favorabil, insa acest lucru nu a impiedicat intermediarii sa ajunga la aproape 65% din piata de asigurari.

XPRIMM: Este scaderea comisionului la RCA o tendinta mai veche sau este un aspect care s-a manifestat in ultima perioada?
Alexandra DURBACA:
Sincer, noi ne asteptam la aceasta tendinta. Vazand piata de asigurari din Romania, era normal sa evolueze in acest sens. Cand am intrat pe piata de aici, am discutat cu francizatii nostri acest aspect si nu au fost luati prin surprindere atunci cand asiguratorii au implementat scaderea comisioanelor, insa cea mai mare problema pe care o vad este modalitate in care a fost implementata aceasta masura. Consider ca, pana la urma, este vorba de un parteneriat intre asiguratori si brokeri si ar trebui sa existe, in primul rand, niste discutii, niste decizii luate de ambele parti sau cu acordul ambelor parti. Pana acum, am vazut aceasta decizie luata unilateral, fara o discutie in prealabil, poate nu neaparat cu fiecare broker in parte, dar macar cu o asociatie care sa sustina si punctul nostru de vedere. Asiguratorii trebuie sa ia in calcul si cheltuielile brokerului si activitatea sa per total, astfel incat ca o piata sa functioneze intr-un mod normal si corect.

XPRIMM: Vor duce aceste masuri la scaderi de tarife pentru clientul final?
A.D.:
Nu am putut vedea o schimbare semnificativa, insa asteptam sa se aseze aceste lucruri, respectiv norma RCA si, ulterior, putem sa avem o imagine mai clara. Lucrurile insa sunt destul de agitate in piata. Nici clientul nu intelege prea multe, mai ales ca a auzit la televizor in numeroase randuri ca tariful ar trebui sa fie mult mai mic decat in prezent. Uitandu-se insa la anul anterior, vede ca scaderea este ori prea mica, ori nu exista deloc.

XPRIMM: Aveti astfel de situatii in care este nevoie sa explicati clientilor de ce tariful lor creste?
A.D.:
Intr-adevar, destul de multi, atunci cand fac reinnoirea, se asteapta la o scadere a tarifului RCA si atunci trebuie sa explicam ce se intampla in piata, care sunt masurile luate de asiguratori si care este strategia - din pacate, momentan, una confuza.

XPRIMM: INSIA a inregistrat o crestere de 146% in prima jumatate a anului. Pe ce a mizat compania pentru un asemenea rezultat?
A.D.:
In primul rand, trebuie sa luam in considerare ca INSIA este un broker nou in piata din Romania, ca a intrat de cativa ani si se dezvolta destul de lent, pentru ca noi mizam pe calitate, mai mult decat pe cantitate. Facand o analiza asupra cifrelor la jumatatea acestui an, intr-adevar am avut o crestere de 146%, inregistrand in acest moment 31 de francize, in 12 orase din tara. Ceea ce ma bucura este ca aceste numere au substanta in spate si vorbim despre o crestere sanatoasa, cu o vanzare calitativa facuta pentru client. In portofoliul nostru, de exemplu, zona de auto, respectiv de RCA este sub 40%. Chiar daca vanzare este facuta exclusiv prin agenti, trebuie sa subliniez acest fapt, ca noi nu avem vanzare directa catre clientul final, ci totul este intermediat prin francizele noastre dezvoltate in intreaga tara. Asta inseamna ca agentii nostri, acesti asistenti in brokeraj sunt foarte bine instruiti, cunosc produsele, cunosc zona tehnica, stiu sa analizeze nevoile clientilor si stiu sa faca cross-sale pe portofoliu.

XPRIMM: Care au fost principalele linii de asigurare pe care partenerii INSIA au mizat anul acesta pentru a aduce cresteri?
A.D.:
Inca de la inceputul anului, am spun ca vom aborda predominant zona de asigurari de sanatate si accidente. Aici am avut si cresterea cea mai mare, de 160%, generata atat de segmentul persoanelor fizice, cat si de cel al persoanelor juridice. Totodata, in cadrul portofoliului am avut cresteri atat pe segmentul de raspundere, de asigurari de locuinta, zona de IMM-uri, si, mai mult de atat, cu anumiti francizati am mers pe niste nise de asigurari, precum asigurarile de patrimoniu sau cele de arta fina. Sunt proiecte foarte complexe, care implica multa munca, atat din partea noastra, cat si din partea francizatului si asiguratorului, dar rezultatele sunt absolut fantastice.

XPRIMM: Ne poti da si cateva exemple de astfel de proiecte?
A.D.:
Am asigurat partea de cladiri pentru judetul Neamt: cladiri de patrimoniu, cetatea Neamt, casa lui Ion CREANGA, casa memoriala a Veronicai MICLE. A fost un proiect foarte frumos, de suflet as spune, in care chiar am investit cu totii foarte mult, dar ne bucura faptul ca am reusit sa-l ducem la final.

XPRIMM: Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in momentul in care faceti o polita de acest tip? Aceste cladiri au fost asigurate si pana acum?
A.D.:
Au fost asigurate si pana acum, dar intotdeauna poti gasi imbunatatire la asigurarea existenta. Cladirile sunt vechi si atunci asiguratorii sunt foarte precauti. Este un proces complex, dar si zona de clauze trebuie luata in vedere.

XPRIMM: Revenind la asigurarile de sanatate, concentrata mult pana acum pe segmentul corporate, ne puteti spune daca au inceput companiile de asigurari sa scoata produse care se pliaza si pe nevoile si posibilitatile financiare ale persoanelor fizice?
A.D.:
Putem observa foarte bine ca, in Romania, zona de well-being si employee- benefits a luat amploare in ultimii ani. Au fost anumite industrii, precum cele de IT, servicii, banking, audit, care au investit destul de mult in acest segment si practic si-au fidelizat si motivat angajatii prin programele de well-being. In aceste programe avem incluse servicii de asigurari. Noi, de obicei, includem asigurarile de sanatate, asigurarile de accidente, de viata, dar chiar si asigurarile de calatorie - putem contura programe personalizate. Ceea ce ma bucura este ca asiguratorii s-au orientat si catre persoane fizice.

Observam nu doar in cazul persoanelor juridice, iar aici as mentiona si IMM-urile care au urmat modelul companiilor mai mari si incearca sa-si fidelizeze angajatii prin programe de employee-benefits. Asiguratorii, in ultima perioada, au abordat segmentul de persoane fizice, prin dezvoltarea unor produse specifice. Ce ma bucura este faptul ca nu au ramas doar la un produs simplu de sanatate - spitalizare si ambulatoriu -, ci au atasat si alte servicii, precum consultatii gratuite la medicii nutritionisti, abonamente la diverse sali de sport, inclusiv analize matrimoniale. Unii chiar au mers mai departe si au abordat si segmentul asigurarilor de sanatate internationale. Noi deja aveam un astfel de contract incheiat cu un asigurator, cu BUPA Londra, dar au fost asiguratori locali care au creat un produs dedicat care sa poata fi atasat la o polita de viata. Atunci, lucrurile devin cu mult mai interesante pentru clienti, avand deja o polita de viata, pot atasa o clauza de sanatate, produs specific pentru asigurarile internationale.

XPRIMM: Intr-un context al pietei tumultos, ce avantaje au brokerii care intra sub umbrela INSIA Romania.
A.D.:
Modelul INSIA se potriveste foarte bine pietelor fragmentate si, respectiv, acelor specialisti care cauta sa isi dezvolte portofoliul, dar si abilitatile sub umbrela unui brand international. Avand protectia unei companii mai mari, ei primesc tot ce inseamna zona de know-how, sisteme IT, instrumente potrivite vanzarii, pentru ca noi am dezvoltat un concept numit INSIA Academy, in care ne dezvoltam partenerii de business in doua directii: zona tehnica - unde, impreuna cu asiguratorii, organizam tot felul de traininguri pe produsele de asigurare - dar si pe zona de dezvoltare personala. Consideram ca este esential, ca vanzator, sa deprinzi niste skill-uri, sa faci o vanzare ca la carte, calitativa. Avem parteneriate cu traineri specializati care instruiesc francizele noastre in vederea realizarii unei vanzari calitative.

XPRIMM: De cealata parte, care sunt criteriile pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a intra sub aceasta umbrela a INSIA in Romania.
A.D.:
Pentru noi este foarte important ca acea persoana sa detina experienta in asigurari. Ulterior, trebuie sa se conformeze cu regulile si standardele noastre de calitate, de imagine si, totodata, trebuie sa doreasca sa se dezvolte. Pentru noi conteaza foarte mult acest spirit antreprenorial. Noi dam o flexibilitate destul de mare partenerului nostru de business si atunci chiar trebuie sa detina niste calitati, astfel incat sa faca un management al business-ului sau foarte eficient. Vedem, in contextul actual al pietei, trebuie sa gasim un echilibru intre partea de vanzare si partea de venituri, si sa mentinem sub control cheltuielile. Un antreprenor poate sa aiba aceasta viziune asupra business-ului si sa obtina un echilibru perfect intre aceste elemente.

XPRIMM: Care este tinta catre care se indreapta INSIA catre finalul anului?
A.D.:
La final de an, consideram ca vom avea un volum de prime intermediate de peste 3 milioane de euro. Avem in plan sa mai deschidem inca trei francize, sa vedem daca se vor concretiza la finalul anului sau la inceputul anului viitor. Totodata, incercam sa valorificam la maximum portofoliul actual si sa facem francizele noastre profitabile, eficiente, sa-i sprijinim in demersul de a creste.


Editor: Oana RADU | Publicat pe 16.11.2016 | 4437 vizualizari
Share |