1asig.ro

Aproape 7.000 de solicitari telefonice, solutionate de Call-Center-ul ASF, in S1 2019

5 min. / 1.540 cuvinte
Consultantii Call-Center-ului Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) au preluat si au solutionat, in primul semestru al anului 2019, circa 7.000 de solicitari venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare. Din totalul apelurilor primite, 51% au vizat teme referitoare la domeniul asigurarilor.

PROMO


In primele sase luni ale acestui an, evolutia numarului apelurilor, distribuite pe zone de interes, a inregistrat urmatoarea dinamica, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2018:
  • Asigurari: 3.495 apeluri, in crestere cu 4,14%;
  • Pensii private: 2.087 apeluri, in crestere cu 2,83%;
  • Piata de capital: 222 apeluri, in crestere cu 13,85%;
  • Entitatea de solutionare alternativa a litigiilor (SAL-Fin): 304 apeluri, in scadere cu 3,80%;
  • Alte informatii: 771 apeluri, in scadere cu 8,76%;
  • Informatii in limba engleza: 48 apeluri, in crestere cu 585,71% fata de semestrul I al anului 2018.
Din punct de vedere al timpului de raspuns, aproximativ trei sferturi dintre apelurile primite (74%) au fost solutionate de catre consultantii ASF intr-un interval de maximum 5 minute, 13% intre 5 si 10 minute, iar aproximativ 1% dintre apeluri a necesitat un timp de raspuns de circa 30 de minute, ca urmare a unor solicitari care au vizat probleme de o complexitate sporita.

Specialistii din cadrul Serviciului de Relatii cu Publicul, care opereaza Call-Center-ul ASF, au efectuat, in intervalul de referinta analizat, un numar de 1.556 apeluri, cu scopul de a oferi consultanta consumatorilor care au depus la ASF petitii incomplete sau care aveau anumite neclaritati in ceea ce priveste formularea acestora.

Prin intermediul Call-Center-ului ASF, consumatorii de servicii financiare non-bancare au primit asistenta in vederea clarificarii tuturor solicitarilor adresate si au fost consiliati cu privire la aspectele formale si legale in ceea priveste depunerea unei petitii, precum si cu privire la riscurile la care se pot expune in cazul alegerii unor produse financiare neconforme pregatirii si experientei lor.

In urma calculului realizat in functie de punctajul dat la intrebarile Net Promoter Score (ati fost multumit de informatiile oferite? v-au fost de folos?), Call Center-ul ASF a obtinut, in primul semestru al anului 2019, un punctaj de 99,2% consumatori multumiti.

Persoanele care apeleaza numarul de telefon gratuit TelVerde 0800 825 627 sunt transferate catre una dintre cele opt linii predefinite: Tasta 1 - Asigurari - Reasigurari, Tasta 2 - Pensii Private, Tasta 3 - Instrumente si Investitii Financiare, Tasta 4 - Alte informatii, Tasta 5 - Entitatea de solutionare alternativa a litigiilor (SAL-Fin), Tasta 6 - For English, Tasta 7 - Raportarea incalcarilor Regulamentului (U.E.) nr. 596/2014 privind abuzul de piata, Tasta 8 - Raportarea incalcarilor OUG nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor.

Protectia drepturilor si intereselor consumatorilor de servicii financiare non-bancare reprezinta una dintre misiunile fundamentale ale ASF.

ASF este autoritatea nationala, infiintata in anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobata prin Legea 113/2013, pentru reglementarea si supravegherea pietelor asigurarilor, a pensiilor private, precum si a pietei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de functionare a celor trei sectoare, care insumeaza peste 10 milioane de participanti. Mai multe informatii puteti gasi pe www.asfromania.ro.

704 accesari