1asig.ro
1asig.ro

Asia: Odata cu inceperea sezonului furtunilor tropicale, avioanele consemnate la sol sunt expuse riscurilor

5 min. / 1.540 cuvinte
Companiile aeriene, aeroporturile si companiile de asigurari din Asia sunt amenintate de posibilitatea unor daune neobisnuit de mari, odata cu inceperea sezonului de furtuni tropicale, mai ales in contextul in care, pe fondul pandemiei COVID-19, sute de aeronave nu pot fi miscate cu usurinta, noteaza Reuters. Astfel, aeroporturile mari din regiunile vulnerabile la riscul de furtuna, cum ar fi Hong Kong, Taiwan, Japonia si Filipine, au fost transformate, efectiv, in parcari gigantice, pe fondul restrictiilor de calatorie.

PROMO


"Daca aveti aeronave consemnate la sol, va puteti imagina ca nu este atat de usor ca, intr-un timp atat de scurt, acestea sa redevina functionale si sa isi reia operatiunile de zbor. Provocarea este reprezentata de faptul ca un taifun sau un uragan poate lovi oricand si, in aceste conditii, multe aeronave nu vor putea fi mutate la timp", subliniaza Gary MORAN - Head of Asia Aviation, Aon -, pentru sursa citata.

Asiguratorii aerieni, amenintati deja, pe fondul consemnarii la sol a aeronavelor, cu restituirea unor prime de asigurare, se confrunta acum si cu un risc mai mare decat in mod obisnuit, prin prisma faptului ca o multime de aeronave sunt grupate pe aeroporturi, arata expertii din industrie. "Un singur eveniment ar putea genera pagube de ordinul milioanelor, poate chiar sute de milioane, in functie de aeronavele care sunt implicate", spune James JORDAN - Senior Associate, HFW's Asia Aerospace&Insurance Practices.

Reuters a analizat ghidurile ce urmeaza sa fie emise catre operatorii de aeroporturi si a observat ca ACI (Airports Council International) avertizeaza, in acest context, ca este posibil ca avioanele sa nu poata fi pilotate fara a fi amenintate de anumite riscuri, subliniind ca, in aceste conditii, ar putea fi necesare si precautii suplimentare, cum ar fi consemnarea la sol a mai multor aeronave. "Fenomenele meteorologice extreme, cum ar fi uragane, taifunuri si cicloane, reprezinta un pericol de sezon in mai multe zone ale lumii si, in contextul COVID-19, prezinta un risc suplimentar de periculozitate pentru multe aeroporturi care adapostesc un numar mare de avioane parcate", spune, pentru Reuters, Angela GITTENS - Director General, ACI.

Aeroportul International Ninoy Aquino din Manila are atat de multe aeronave consemnate la sol, incat e nevoit sa foloseasca o pista aeriana pe post de parcare, sustine, pentru sursa citata, un reprezentant al Autoritatii Aviatice Civile din Filipine. De asemenea, Autoritatea Aviatica din Taiwan spune ca a solicitat aeroporturilor ca, in acest an, sa organizeze obisnuitele intalniri pe tematica pregatirii pentru taifunuri, cu 36 de ore in avans, nu cu 24, ca pana acum, pentru a le oferi companiilor aeriene suficient timp pentru a solicita eventuale spatii de parcare. In caz de nevoie, Aeroportul International Taoyuan va folosi locurile dedicate taxiurilor pentru a permite parcarea a 160 de aeronave.

De asemenea, mai noteaza sursa citata, EVA Airways Corp sustine ca planurile sale pentru a proteja flota aeriana presupun, printre altele, parcarea aeronavelor in hangare, dar si trimiterea unor altor aeronave spre aeroporturi din Taiwan si din strainatate. Totodata, China Arilines Ltd., cel mai mare transportator aerian din Taiwan, a declarat ca are planuri in caz de taifun, dar a refuzat sa ofere detalii in acest sens.

Aeroportul International din Hong Kong - care gazduieste Cathay Pacific Airways Ltd., dar si Hong Kong Airlines -, a precizat ca, in momentul de fata, a consemnat la sol 150 de avioane si, pentru cele mai multe dintre acestea, a luat deja masuri de precautie in contextul sezonului de furtuni tropicale. Nu in ultimul rand, mai arata Reuters, Aeroportul International Kansai din Osaka, a carui pista a fost inundata in urma taifunului Jebi (2018) a declarat ca a luat, la randul sau, masuri de precautie.

Aeroporturile vor trebui sa se asigure ca nu exista elemente libere care sa prezinte un grad de risc pentru aeronave, dar si ca vor putea face fata eventualelor cereri din partea asiguratorilor aerieni, conform lui Gary MORAN. "Aeroporturile trebuie sa mentina un mediu sigur pentru aeronave, este de datoria lor", mai spune Gary MORAN - Head of Asia Aviation, Aon -, pentru sursa citata.

319 accesari
Sondaj

Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

- Aproape de fiecare data cand circul cu masina
- Din cand in cand, in functie de conditiile de trafic
- Destul de rar
- Nu ma enervez niciodata cand conduc


PROMO