CSALB: Cererile de negociere cu bancile aproape s-au dublat in primul semestru - Piete financiare...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7274 RON
1 USD = 4.2601 RON










RFI

Piete financiare

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

CSALB: Cererile de negociere cu bancile aproape s-au dublat in primul semestru


De la inceputul anului, 1.053 de persoane fizice au trimis catre CSALB cereri de solutionare a nemultumirilor cu bancile sau IFN-urile, cu 93% mai multe cereri decat in perioada similara a anului trecut, a anuntat Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar.

In ceea ce priveste formarea dosarelor, cresterea in primele sase luni este de 25% fata de perioada similara a anului 2018. O categorie aparte o reprezinta intelegerile amiabile dintre consumatori si banci, dupa sesizarea CSALB: partile au incheiat peste 100 de astfel de intelegeri in S1, mai multe decat in tot anul trecut.

Consumatorii care s-au impacat cu bancile

In primele sase luni din 2019, 287 de consumatori s-au impacat cu bancile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu peste 52% mai multi decat in S1 2018. In aceeasi perioada a anului trecut, doar 188 de romani au beneficiat de solutii favorabile in urma negocierilor purtate cu institutiile financiar-bancare.

"Rezultatele CSALB pe primul semestru ne arata mai multe tendinte: in primul rand apetitul spre conciliere mult mai mare al bancilor, in comparatie cu IFN-urile. De exemplu, din 348 de dosare de conciliere constituite dupa acceptarea cererilor de catre comercianti, doar 5 dosare s-au format in relatie cu un IFN. Apoi, putem observa cresterea numarului de cereri solutionate amiabil de parti, dupa sesizarea CSALB, fara sa mai treaca prin procedura concilierii. Daca in tot anul trecut erau 97 de astfel de cazuri, in 2019 sunt peste 100 de intelegeri amiabile numai in primele sase luni. Si nu in ultimul rand, observam ca unele banci inteleg foarte bine menirea CSALB si au rate de respingere a cererilor scazute, de aproximativ 20 de procente din numarul total de cereri care li se adreseaza. Pe de alta parte, mai exista banci care resping mai mult de 50% dintre cererile primite de la consumatori. Cum anul acesta ne dorim o scadere a cererilor respinse sub 30 de procente din total, pentru intregul sistem bancar, ne-am bucura ca toate bancile si IFN-urile active in Romania sa inteleaga beneficiile procedurii concilierii", a spus Alexandru PAUNESCU, membru in Colegiul de Coordonare al CSALB.

Sondaj de opinie: 96% dintre consumatori spun ca este nevoie de CSALB

In luna iunie 2019, CSALB in colaborare cu FinZoom.ro au derulat un sondaj de opinie online denumit "Experienta ta cu bancile, prin intermediul CSALB", pe un esantion de 1.390 de respondenti, cu varste cuprinse intre 18 si 65 ani, majoritatea femei (71%), salariati cu o vechime de peste 15 ani (42%).

Realizarea sondajului exclusiv online a fost incurajata si de faptul ca majoritatea covarsitoare a consumatorilor care se adreseaza CSALB apeleaza la solutii online: 90% dintre cereri sosesc prin intermediul aplicatiei de pe site-ul www.csalb.ro sau prin e-mail.

Doar unul din patru romani are probleme cu banca sau IFN-ul

Majoritatea celor chestionati (75%) a raspuns ca nu a intampinat probleme in relatia cu bancile sau institutiile financiare nebancare. Acestia au declarat ca au achitat datoriile la timp, au o colaborare buna cu banca, sunt informati si multumiti de produsele alese.

25% dintre romanii integrati financiar (care au cel putin un produs financiar-bancar) au raspuns insa ca au intampinat sau intampina probleme in relatia lor cu institutia financiara, iar cele mai mari nemultumiri pornesc de la comisioanele puse la serviciile oferite (38% dintre respondenti) si de la unele conditii contractuale considerate dezavantajoase (33%) si mai putin din cauza numarului mare de documente solicitate (11%), a timpului de asteptare pentru solutionarea unei solicitari (10%) sau a atitudinii personalului bancar (8%).

Cum vad consumatorii rezolvarea nemultumirilor cu banca/IFN-ul

Mai mult de o treime dintre cei care au probleme cu institutiile financiare au declarat ca au incercat o solutionare a nemultumirilor avute, direct in sucursala/agentia bancara (41%). 21% au facut o reclamatie/cerere catre banca, iar 22% au ales sa colaboreze cu o alta banca.

Astfel, majoritatea celor care au nemultumiri (84%) apeleaza direct la banca pentru a gasi modalitati de solutionare a problemelor aparute si doar 16% apeleaza la terti (instanta, CSALB, ANPC).

Desi majoritatea respondentilor nu se gandesc ca ar putea apela la serviciile CSALB pentru rezolvarea problemelor cu banca, existenta Centrului este vazuta ca o necesitate pentru 96% dintre consumatori. Aproximativ 63% dintre respondenti apreciaza faptul ca este un serviciu gratuit, 53% sunt multumiti ca procesul de comunicare se realizeaza facil, prin aplicatia online sau prin email, fara deplasarea la sediu. 47% dintre respondenti apreciaza ca CSALB ajuta consumatorii in relatia cu banca.

Majoritatea respondentilor spun ca au auzit de CSALB din mediul online si din presa, in timp ce doar 8% au aflat de acest Centru din brosuri, pliante si informatii primite din banci sau de pe site-urile bancilor. Intrebati de unde ar dori sa primeasca mai multe informatii despre CSALB, 23% doresc mai multa implicare din partea bancilor in informarea clientilor.

La intrebarea privind momentul in relatia cu banca in care si-ar dori sa fie informati despre serviciile CSALB, consumatorii au clasat in topul preferintelor (62%) momentul cand semneaza un contract cu banca pentru un serviciu/produs bancar. 43% spun ca ar fi util sa afle despre CSALB din campaniile de marketing si/sau de informare desfasurate de banca. In plus, 39% dintre respondenti vor sa afle despre CSALB atunci cand interactioneaza cu angajatul de la ghiseul bancii, in timp ce 36% vor sa li se ofere informatii atunci cand intampina o problema cu banca.

Solutionarea litigiilor, nu doar in domeniul bancar

Intrebati cum li se pare faptul ca in alte tari sunt zeci de centre SAL, similare cu CSALB, nu doar pentru domeniul financiar-bancar, ci si in alte domenii (utilitati, transporturi, telefonie etc.) majoritatea respondentilor si-au exprimat speranta ca pe viitor sa imprumutam si noi modelul tarilor ce au implementat astfel de centre.

CSALB este o institutie infiintata ca urmare a unei Directive europene si intermediaza gratuit si in mai putin de trei luni, negocierea dintre consumatori si banci sau IFN-uri, pentru contractele aflate in derulare. Consumatorii din orice judet al tarii pot trimite cereri catre Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) prin aplicatia online aflata pe site-ul www.csalb.ro. Daca banca accepta intrarea in procedura de conciliere este desemnat un conciliator. CSALB colaboreaza cu 21 de conciliatori, dintre cei mai buni specialisti in Drept, cu expertiza in domeniul financiar-bancar. Totul se rezolva amiabil, iar intelegerea partilor are puterea unei hotarari in instanta. Mai multe informatii despre activitatea Centrului puteti obtine si la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Chestionarul "Experienta ta cu bancile, prin intermediul CSALB" a avut 27 de intrebari cu multiple raspunsuri, menit sa dezvaluie cat de multumiti sunt romanii de relatia lor cu banca si/sau IFN-ul, prin prisma interactiunii la nivelul CSALB, si care este gradul de cunoastere a alternativei concilierii pentru rezolvarea nemultumirilor cu institutiile financiar-bancare. De aceea, doar cei care detin sau au detinut cel putin un produs la o astfel de institutie au avut posibilitatea sa raspunda la intrebarile din chestionar.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (CSALB: Cererile de negociere cu bancile aproape s-au dublat in primul semestru).

Noutati 1asig.ro
» Harta judetelor in functie de puterea de cumparare a romanilor
» Start-Up Nation: BCR a finantat 2.500 de antreprenori, epuizand garantiile in doua luni
» Romania a inregistrat, in iunie, cea mai mare crestere din UE in domeniul constructiilor
» Eurostat: Inflatia Romaniei din iulie, de trei ori mai mare decat media europeana
» 75% dintre romani au o relatie buna cu bancile. Care sunt motivele invocate de cei nemultumiti?
» Vanzarile locuintelor au crescut in iulie cu peste 26% fata de luna precedenta
» Valoarea de piata a celor mai mari 100 de companii atinge un record. Tehnologia domina clasamentul
» Produsul Intern Brut a crescut cu 4,7% in S1 2019
» Banca Transilvania: Profit de 848 milioane lei in primele sase luni din 2019
» BNR: Datoria externa a Romaniei a avansat cu peste 4,25 miliarde de euro, in S1 2019




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 17.07.2019 | 215 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM