Calin RANGU: Protejarea consumatorilor trebuie sa intre in ADN-ul asiguratorilor - Asigurari - Asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
6
1 EUR = 4.6590 RON
1 USD = 4.1340 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Calin RANGU: Protejarea consumatorilor trebuie sa intre in ADN-ul asiguratorilor


Rolul autoritatilor la nivel european si in Romania se transforma incluzand partea de rationament calificat, de suport in implementarea noilor principii orientate spre consumator, de prevenire a derapajelor si de interventie cand dreptul asiguratilor este incalcat, a precizat Calin RANGU, Director, Directia Supraveghere, Control Intermediari si Reguli de Conduita, ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara.

"Protejarea consumatorilor trebuie sa intre in ADN-ul asiguratorilor. Multi au deja acest ADN, exceptiile sunt putine, dar uneori semnificative. Rolul ASF va fi ca prin supraveghere si control, sa corecteze acele procese inadecvate, acea guvernanta a companiei care nu prezinta elemente relevante. Pana la urma, proiectarea sistemelor interne, ale produselor, ale deservirii clientilor pleaca de la interesele si drepturile clientilor", a declarat Calin RANGU.

Conform acestuia, supravegherea are ca rol important si recomandarile preventive, rolul de a explica modul de aplicare corecta a principiilor din reglementari.

"La nivel european, se trece de la reglementarea in detaliu la reglementarea pe baza de principii. Dar acestea trebuie intelese in profunzimea lor, aplicate in detaliu la nivelul fiecarei companii si respectate constant. Daca nu se intampla asa, va interveni partea sanctionatorie. Cu un exemplu mai plastic, oamenii nu trebuie sa respecte regulile de circulatie doar cand vad un politist. La fel si asiguratorii trebuie sa aiba o conduita corecta fata de asigurati pentru ca o astfel de atitudine este in avantajul lor. Numai in acest fel isi vor dezvolta si activitatea, iar increderea consumatorilor va creste. Aceste lucruri se vor vedea de exemplu la o asigurare de casa in care asiguratorul nu va mai lasa impresia uneori ca asigura orice, dar la capitolul excluderi include exact riscul pe care doreai sa-l asiguri de fapt. In cazul politelor RCA plata unei despagubiri nu ar trebui sa dureze luni de zile. Uneori beneficiarul este prins intre asigurator si service, fiecare cu interesele sale, societatea uitand de interesul pagubitului de a-si repara masina cat mai repede, fara birocratie, fara alergatura, fara timp pierdut, in mod civilizat si corect", a spus Calin RANGU.

El a mentionat ca aceste lucruri se intampla si acum in majoritatea cazurilor, dar trebuie sa minimalizam situatiile de exceptie deoarece fiecare caz e important.

"Pe oameni nu ii intereseaza statisticile ci ii intereseaza ca atunci cand au o problema, aceasta sa i se rezolve corect. Iar pentru asta nu trebuie sa fim pompieri, ci trebuie sa construim casele astfel incat sa nu ia foc. Ca sunt si vor fi si piromani, ne vom lupta si cu ei. Trebuie sa contribuim la construirea unui sistem sanatos si corect, care sa aiba nevoie de interventii minimale din partea ASF", a aratat oficialul Autoritatii.

Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara a adoptat, in data de 26 iunie 2018, modificarea ROF ASF pentru a institui atributii de supraveghere si control a regulilor de conduita ale asiguratorilor in vederea unei protectii proactive a consumatorilor. Directia Supraveghere, Control Intermediari si Reguli de Conduita va dezvolta mai multe instrumente de supraveghere si control a cauzelor care pot afecta consumatorii si nu doar a contoriza si analiza reactiv problemele prin petitii, asigurand convergenta cu practica europeana in care eficienta e data de protectia consumatorilor prin instrumentele de supraveghere a conduitei.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Calin RANGU: Protejarea consumatorilor trebuie sa intre in ADN-ul asiguratorilor).

Noutati 1asig.ro
» Cine sunt noii membri ai Consiliului ASF?
» Situatia dosarelor de dauna Carte Verde preluate de BAAR, dupa falimentul ASTRA Asigurari si CARPATICA Asigurari
» Noi numiri aprobate de ASF in cadrul ALLIANZ-TIRIAC Asigurari si ASIROM VIG
» VIDEO: Ioan MATEI, BAAR: Un Brexit fara acord va avea impact mai puternic asupra victimelor accidentelor de circulatie decat a soferilor
» Subscrieri de peste 50 milioane de lei pentru Signal Iduna in prima jumatate a anului
» BREAKING NEWS: Leonardo BADEA, votat ca Presedinte al ASF. Cine sunt membrii Consiliului?
» Asiguratorii care fac o prioritate din transformarea digitala se dezvolta mai rapid
» Politia Romana: Jumatate dintre soferii romani nu se simt in siguranta in trafic
» MediHelp: Impactul negativ al scaderii populatiei din Romania este redus de asigurarile medicale private
» Insurance Europe: ICS nu este inca gata pentru faza de testare




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 06.07.2018 | 570 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva





PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM