Care au fost principalele cauze ale accidentelor rutiere in perioada 2013-2017? - Asigurari - Asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
1
1 EUR = 4.6639 RON
1 USD = 4.1179 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Care au fost principalele cauze ale accidentelor rutiere in perioada 2013-2017?


Cea de-a saptea editie a "Buletinului sigurantei rutiere. Raport anual 2017", realizat de specialistii Institutului de Cercetare si Prevenire a Criminalitatii si ai Directiei Rutiere din cadrul Politiei Romane, arata ca principalele cauze, responsabile pentru peste 40% din accidentele rutiere grave produse in Romania, in perioada 2013-2017, sunt indisciplina pietonilor si viteza excesiva sau neadaptata la conditiile de trafic.

In aceasta perioada, numarul accidentelor rutiere grave si cel al victimelor ranite grav in astfel de evenimente nu a cunoscut fluctuatii importante.

La nivelul Uniunii Europene, in perioada 2010 - 2017, s-a reusit reducerea numarului de decese cu 20,1%. Romania se plaseaza in randul statelor in care rata de descrestere a deceselor este apropiata de nivelul cerut, in 2017 fiind inregistrata o scadere cu 17,9% fata de 2010.

Raportul din 2017 privind siguranta rutiera arata ca, in perioada 2013-2017, numarul de accidente rutiere grave si cel al victimelor ranite grav in astfel de evenimente nu a cunoscut fluctuatii importante. Aceeasi situatie se intalneste si in cazul compararii ultimilor doi ani. In anul 2017, comparativ cu anul 2016, numarul accidentelor de circulatie a scazut cu 0,5%, in timp ce numarul persoanelor decedate a crescut cu 2%.

Aceste rezultate au fost inregistrate in conditiile in care reteaua nationala de drumuri a cunoscut o evolutie lenta, parcul de autovehicule din Romania este cu 28% mai mare in anul 2017, comparativ cu anul 2011, mai mult de trei sferturi dintre autoturismele inregistrate in Romania au peste 10 ani vechime, iar numarul posesorilor de permis de conducere a crescut constant.

Astfel, in anul 2017, 1 din 6 persoane cu varsta intre 31 si 50 ani, 1 din 4 persoane intre 21 -30 ani si 1 din 5 sub 21 ani detin un permis de conducere. De asemenea, in perioada 2011 - 2017, vechimea medie a vehiculelor aflate la prima prezentare la ITP a crescut progresiv de la aproximativ 9 ani in 2011, la 12 ani in 2016 si 15 ani in 2017.

Indisciplina pietonilor si viteza, principalele cauze ale accidentelor in perioada 2013-2017

Principalele cauze ale accidentelor rutiere grave produse pe drumurile publice din Romania, in perioada 2013-2017, au fost: indisciplina pietonilor (21,3%) si viteza neregulamentara sau neadaptata la conditiile de drum (19,2%), acestea fiind responsabile pentru producerea a 40,5% din accidentele grave.

Pe un trend ascendent se situeaza in continuare accidentele de circulatie produse din vina biciclistilor, in anul 2017, comparativ cu anul 2013, fiind inregistrata o crestere cu 25% a accidentelor produse exclusiv din vina acestora.

Raportat la anul de referinta 2013, cresteri s-au mai constatat si datorita depasirilor neregulamentare (26%), preocuparilor ce distrag atentia soferului (45%) si nerespectarii distantei intre vehicule (11%).

Reduceri au avut loc in ceea ce priveste accidentele rutiere produse ca urmare a circulatiei pe sens opus (41% fata de anul 2013), indisciplinei pietonilor (7%) si conducerii sub influenta alcoolului (7%).

Nerespectarea regulilor de circulatiei de catre pietoni ii transforma pe acestia in categoria cea mai vulnerabila in cazul unui eveniment rutier. In ultimii 5 ani ei au reprezentat 38% dintre persoanele decedate si 32% dintre ranitii grav, urmati de pasagerii vehiculelor aflate in trafic si implicate in accident (23% dintre decese si 29% dintre ranirile grave).

Pe parcursul perioadei 2013-2017, mediul urban reprezinta mediul preponderent de producere a accidentelor rutiere grave, atat in ceea ce priveste numarul accidentelor rutiere grave (40%), cat si al numarului de persoane ranite grav (40%). Totusi, in ultimii 2 ani, se remarca o tendinta de echilibrare intre mediul urban si rural, bazata mai ales pe scaderile inregistrate la nivelul mediul urban.

Astfel, pe drumurile publice din localitatile urbane au fost inregistrate reduceri atat la nivelul numarului de accidente rutiere grave (9%), cat si la cel al persoanelor accidentate grav (10%) sau al celor decedate in accidente rutiere (5%).

2017: Neadaptarea vitezei la conditiile de drum, cea mai frecventa cauza a accidentelor

Analiza separata pentru anul 2017 arata ca neadaptarea vitezei la conditiile de drum reprezinta cea mai frecventa dintre cauzele accidentelor rutiere, 17,5% din totalul accidentelor produse, urmata de traversarea neregulamentara a drumului de catre pietoni, 14,7% din total, astfel ca doar aceste doua cauze au determinat impreuna aproape o treime dintre evenimentele rutiere grave din 2017.

Contrar unei situatii constante timp de mai multi ani, drumurile din interiorul localitatilor au devenit in mai mare masura periculoase decat cele din afara lor. Letalitatea este in crestere, in anul 2017, pe drumurile din interiorul localitatilor si in scadere pe cele din afara localitatilor. Deci, fenomenul cresterii letalitatii accidentelor rutiere grave produse in anul 2017 isi are cauzele exclusiv in conditiile de trafic de pe drumurile din interiorul localitatilor.

In anul 2017, 4 din 10 decese in accidente au avut loc pe drumurile de pe raza localitatilor rurale. In medie, in fiecare zi a anului 2017, in localitatile rurale au avut loc 9 accidente rutiere grave in care au murit 2 persoane si au fost ranite grav alte 8 persoane.

Accidentele din localitatile rurale, desi mai reduse ca numar, sunt mult mai grave, indicele de mortalitate fiind aproape dublu fata de cele din mediul urban.

Numarul de decese in mediul rural, desi in scadere cu 28,5% fata de acum 10 ani, a depasit ca valoare, pentru a treia oara in ultimul deceniu, numarul de decese din afara localitatii.

Drumurile cu cel mai ridicat risc de deces rutier pe raza localitatilor rurale sunt cele nationale, peste jumatate din decese si 42% dintre ranitii grav fiind inregistati aici.

Zonele scolare, risc de producere a accidentelor

Accidentele cu implicarea pietonilor copii reprezinta 28% din totalul accidentelor cu pietoni.

Un pieton care este lovit la viteza de 50 de kilometri la ora are 87% probabilitatea de deces in urma impactului, iar in cazul unui pieton copil acest procent creste exponential.

Riscul potential de producere a unui accident in zona scolilor este asociat si cauzei de neacordare prioritate copiilor angajati in traversarea drumului la trecerile pentru pietoni. Aceasta situatie se regaseste in statistica si datorita faptului ca distanta de perceptie (campul vizual) este restransa in conditiile opririi sau stationarii autovehiculelor in imediata apropiere a trecerii pentru pietoni, iar conducatorii auto, la viteza de 30 km/h, nu pot evita impactul cu un pieton copil (de inaltime mica).

"FII TREAZ LA VOLAN!", printre initiativele care urmaresc cresterea sigurantei rutiere

In acest context, necesitatea initiativelor care vizeaza cresterea sigurantei rutiere ramane la fel de importanta ca oricand. Printre acestea se numara si campania "FII TREAZ LA VOLAN!", ajunsa, in 2018, la cea de-a treia editie. Aceasta este initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si a avut loc in perioada iulie - septembrie 2018 cu sprijinul Politiei Romane, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si al BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

Aceasta a fost realizata cu sprijinul Partenerilor GROUPAMA Asigurari, GOTHAER Asigurari Reasigurari, EUROINS Romania, GENERALI Romania, ASIROM VIG, OMNIASIG VIG, GRAWE, CITY Insurance, DESTINE Broker, DAW Management Broker, MARSH Romania, RENOMIA SRBA Insurance Broker, INTER Broker, CAMPION Broker, AON Romania, EUROTAX, OTTO Broker, GrECo JLT, AVUS Romania, VERASIG Broker, CMC GRUP Broker de Asigurare, RECREX, ASIGEST Broker, Consultant AA, ASKO, 5 to Go si EDOTEC.

Mesajele de informare ale campaniei au fost transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ, ziuaveche.ro, EmotiCar, AutoStiri.ro, Automotive Aftermarket News, AutoNapoca.ro si ROMANIApeROTI.ro.

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe treazlavolan.ro si Facebook.com/treazlavolan.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Care au fost principalele cauze ale accidentelor rutiere in perioada 2013-2017?).

Noutati 1asig.ro
» Banca Mondiala: Romania este vulnerabila in fata dezastrelor naturale
» Carmina DRAGOMIR, METROPOLITAN Life: "Fiecare dintre noi trebuie sa actioneze astazi pentru viitorul lui"
» Ce lideri din asigurari sunt prezenti in prima editie a "CEO Report"?
» Parteneriat strategic semnat intre METROPOLITAN Life si PROVIDENT Financial Romania
» Cine sunt noii membri ai Consiliului ASF?
» VIDEO: Conferinta "Digitalizare si Inovatie: Noi Competente in Educatia Profesionala Financiara" - Principalele declaratii
» Studiu UNSAR: Romanii se tem cel mai mult de cutremure si de incendii
» VIDEO: Ce despagubiri a platit Gothaer in 2018 pe segmentul agricol?
» Componenta conducerii ASF, publicata in Monitorul Oficial
» Situatia dosarelor de dauna Carte Verde preluate de BAAR, dupa falimentul ASTRA Asigurari si CARPATICA Asigurari




Share |


Autor: Adina TUDOR | Publicat pe 22.10.2018 | 852 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva





PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM