Care sunt cele 3 tendinte majore din comportamentul consumatorilor care vor schimba distributia in asigurari?...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7621 RON
1 USD = 4.2658 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Care sunt cele 3 tendinte majore din comportamentul consumatorilor care vor schimba distributia in asigurari?


Se vorbeste din ce in ce mai des despre digitalizare si utilizarea noilor tehnologii in asigurari, insa, pentru piata locala, acest trend pare sa fie unul indepartat. "Industria romaneasca a asigurarilor este inca reticenta la tehnologie si la faptul ca tehnologia va schimba radical modelul actual de distribuite in asigurari. Sunt inca multi specialisti care considera ca valul digitalizarii asigurarilor in Romania nu se va intampla intr-un viitor foarte apropiat", au explicat reprezentantii LIFE IS HARD.

Astfel, "daca acum cativa ani asigurarile bazate pe telematica pareau mai degraba desprinse dintr-un scenariu SF, iata ca de anul trecut deja cativa asiguratori au introdus produse de asigurare folosind solutii telematice si asigurari de locuinte bazate pe tehnologii de IOT/home automations. Este un inceput sfios si nu reprezinta decat varful icebergului in ceea ce priveste digitalizarea industriei, asta deoarece greul vine atunci cand asiguratorii incep sa faca pasi in digitalizarea si automatizarea proceselor interne. Digitalizarea trebuie sa cuprinda toate departamentele si procesele unei companii, trebuie sa transforme si sa automatizeze procesele operationale si financiare, procesele de subscriere (de produs), procesele de distributie si vanzare pana la gestiunea dosarelor de dauna", au adaugat reprezentantii companiei.

Cu toate acestea, exista anumite trend-uri care vor impune, mai mult sau mai putin direct, o tehnologizare. Conform LIFE IS HARD, in Europa Centrala si de Est "se identifica trei tendinte majore in comportamentul consumatorului care vor schimba modelele actuale de distributie in asigurari." Acestea sunt:

  • Asigurarile de locuinte vandute prin canale electronice (site-urile asiguratorilor, platforme de agregare, call-centere, banci, site-uri imobiliare) incep sa aiba o pondere din ce in ce mai mare in detrimentul vanzarilor directe si pe canale traditionale (prin intermediul agentilor), practic aceste produse migreaza incetul cu in online, clientii preferand se le achizitioneze online, fara sa apeleze la un consultant sau intermediar.
  • Asigurarile auto continua trendul accelerat de digitalizare si migreaza din ce in ce mai mult in online si mobile. In unele tari ex: Ungaria, vanzarea de asigurari auto are o pondere de peste 90% in online vs canalele traditionale. Acest segment de piata se concentreaza cu precadere in mana agregatorilor online si a brokerilor de asigurare. Practic acest segment de piata va ramane in continuare captiv la brokerii de asigurare digitali si la agregatori. Agregatorii, desii in anumite tari nu sunt vazuti cu ochi buni de competitori (brokeri si asiguratori), au avut un efect benefic pentru consumatori pentru ca au reusit sa genereze transparenta pentru consumatorul final, dandu-i acestuia uneltele necesare sa compare produse de asigurare din perspectiva pretului, dar si a acoperirilor si excluderilor.
  • Asigurarile de viata, cele cu componenta investitionala si alte asigurari cu o complexitate sporita sunt cele care sunt impactate cel mai putin de schimbarea comportamentului consumatorului, in continuare consultantul in asigurari fiind un pion important si activ in procesul de vanzare. Acest tip de asigurari implica un nivel ridicat de profesionalism din partea consultantului in asigurari, interactiunea cu clientul fiind una ridicata, pe acest segment, agentul nu mai este doar o simpla "masina de vandut" ci el isi aduce valoarea adaugata prin consultanta pe care o ofera clientului.
Pentru mai multe detalii despre aceste subiecte, si nu numai, reprezentantii LIFE IS HARD vor fi disponibili pentru intalniri in cadrul Forumului International Asigurari-Reasigurari - FIAR 2019, cu prilejul conferintei "Insurance in a Digital World", pe care compania o sustine in calitate de Partener.

De asemenea, articolul integral publicat pe aceasta tema poate fi citit aici.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Care sunt cele 3 tendinte majore din comportamentul consumatorilor care vor schimba distributia in asigurari?).

Noutati 1asig.ro
» Conferinta European Consumer Protection: Principalele declaratii!
» FIAR 2019 reuneste profesionistii in asigurari la Sinaia, intre 19 si 22 mai
» CertAsig a raportat o crestere cu 5% a primelor in primul trimestru. Schimbare de strategie pentru companie din a doua jumatate a anului
» Leonardo BADEA, ASF: Asiguratorii si brokerii trebuie sa ofere consultanta la un nivel foarte detaliat
» VIDEO: Emilian ONESCIUC: Noile prevederi IDD se suprapun perfect cu vanzarea consultativa de asigurari
» Insurance Europe avertizeaza: Criteriile pentru acordarea Ecolabel in cazul produselor financiare pot deveni mult prea specifice
» Participantii conferintelor din cadrul FIAR 2019 vor primi credite de formare profesionala
» Incidentele auto asigurate de ASIROM pot fi notificate online
» UNIQA in Romania: Profit si afaceri in crestere, in primul trimestru din 2019
» Sute de case inundate si zeci de persoane evacuate din cauza vremii nefavorabile




Share |


Autor: Adina TUDOR | Publicat pe 15.05.2019 | 280 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM