1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Care sunt departamentele cu cea mai mare fluctuatie de personal din companiile de asigurari?

Segmentul financiar si al asigurarilor se afla pe locul al doilea in topul industriilor cu cele mai mari fluctuatii de personal din Romania, conform unui studiu realizat de compania de resurse umane SMARTREE la finalul anului precedent. Profesionistii in HR din companiile de asigurari au explicat care sunt departamentele cu cea mai mare fluctuatie de personal din piata de profil.

Astfel, conform specialistilor in resurse umane, in piata de asigurari dinamica cea mai mare a angajatilor nu se intalneste in departamente specifice acestei industrii, ci in cele de tip "generic", precum cel de sales, dar si cele dedicate relatiei cu clientii.

"La NN Asigurari de Viata, departamentele care inregistreaza fluctuatii de personal nu sunt, de regula, specifice industriei de asigurari, ci mai degraba cele de contact center, IT sau helpdesk, departamente de unde multi colegi sunt promovati in alte pozitii din cadrul companiei. Departamentul de vanzari inregistreaza, de asemenea, o fluctuatie mai ridicata, situatie intalnita in toate industriile", au afirmat reprezentantii NN Asigurari de Viata.

Ideea este sustinuta si de Catalina MUSAT, HR Manager, METROPOLITAN Life, care a precizat ca "o fluctuatie crescuta este vizibila in Call Center, Customer Service, dar si Finance, lucru explicabil, avand in vedere ca acestea sunt departamentele cu angajati tineri, cautati permanent in piata. Generatia Y este preponderenta in aceste departamente. Vorbim despre generatia schimbarii, a inovarii, a rapiditatii si a creativitatii si, totodata, este generatia care va schimba mai multe locuri de munca pe parcursul vietii."

"Angajatorii sunt constienti de nevoile acestor tineri si personalizeaza continuu pachetele de angajare, oferind beneficii suplimentare celor salariale. As putea spune ca este generatia care ne impulsioneaza sa facem tot mai multe schimbari la nivelul ofertelor de angajare: raspundem prin oferte din ce in ce mai complexe si adaptate nevoii lor constante de inovare", a adaugat Catalina MUSAT.

Tinerii din Generatia Y (Millennials, persoanele nascute intre anii 1980-2000, conform teoriilor general acceptate) sunt din ce in ce mai des in atentia profesionistilor de resurse umane, pe masura ce numarul lor creste la nivelul companiilor din toate industriile. Mai mult decat atat, specialistii subliniaza adesea nevoile diferite ale acestora la locul de munca comparativ cu generatiile anterioare de angajati, vorbind adesea despre nevoia acestora de recunoastere si apreciere, feedback rapid, flexibilitate mai mare si nu numai.

Cu toate acestea, dinamica foarte mare a angajatilor intr-un anumit departament nu este legata doar de "diferenta de generatii", ci si de presiunea si stresul aditionale pe care le prespun anumite pozitii din organigrama, precum cele de pe segmentul sales.

"Fluctuatia de personal este definita ca fiind o miscare de personal inspre organizatie si dinspre organizatie. Factorii care genereaza aceasta miscare pot fi rezultatul unor demisii, promovari, transferuri, pensionari sau concedieri. Daca determinam frecventa de aparitie a acestor factori pe fiecare department in parte se constata ca departamentul de vanzari are cea mai mare fluctuatie de personal", a subliniat Traian IONEL, HR Manager, GARANTA Asigurari.Acest lucru este determinat de specificitatea job-ului, caracterizat printr-o presiune constanta generata de obiectivelor. "Activitatea in vanzari genereaza un stres continuu cauzat de "grija" permanenta pentru indeplinirea target-ului care de regula creste de la an la an, de presiunea exercitata de catre angajator, de "incertitudinea" unui castig lunar (din cauza partii variabile) care sa-i dea salariatului garantia acoperirii cheltuielilor fixe lunare pe care le are de achitat. Toate aceste "griji", "incertitudini"', "presiuni"' conduc la aparitia stresului care de multe ori il determina pe salariat sa-si dea demisia", a explicat Traian IONEL.

De asemenea, "activitatea in vanzari presupune indeplinirea unor obiective individuale. Cei care in mod constant nu-si indeplinesc obiectivele individuale sunt considerati de catre angajator ca fiind necorespunzatori profesional si, prin urmare, concediati", a adaugat HR Manager-ul GARANTA Asigurari.

XPRIMM Job, locul unde specialistii HR se intalnesc cu profesionistii din asigurari


Specialistii HR care cauta profesionisti in asigurari au la dispozitie Newsletter-ul XPRIMM Job, cunoscutul instrument de recrutare specializat care are o istorie de peste 700 de editii. Buletinul este recunoscut pentru calitatea si numarul CV-urilor primite, fiind transmis saptamanal, in fiecare zi de luni, catre o baza de date de aproape 15.000 de specialisti in asigurari, brokeraj, pensii private sau zona financiara, dar si domenii conexe.

La inceputul acestui an, a fost lansat si Grupul XPRIMM Job de pe LinkedIn. Venind in completarea Newsletter-ului, acesta contine toate anunturile de angajare aparute in XPRIMM Job, dar si o serie de articole si materiale de specialitate de interes pentru toti cei care activeaza pe piata muncii, de la tendinte din zona de HR pana la sfaturi despre cum trebuie sa abordeze un interviu de angajare si tips&tricks pentru dezvoltarea carierei. Comunitatea, care reuneste specialisti aflati in cautare de job-uri in piata de profil, dar si manageri de HR aflati in cautare de noi candidati, a depasit deja 550 de membri.

De asemenea, pentru a veni in intampinarea tuturor celor aflati in cautare de job-uri (sau de candidati), a fost lansata si pagina de Facebook XPRIMM Job, deschisa tuturor profesionistilor din asigurari, brokeraj si domeniul financiar!

Articolul integral poate fi citit in editia de iunie a revistei PRIMM - Asigurari&Pensii.

PROMO