1asig.ro

Cate accidente produc romanii in strainatate si in care state?

Numarul accidentelor produse de romani in strainatate a crescut usor in ultimii ani, cele mai multe dintre acestea fiind produse in tari precum Italia, Germania si Marea Britanie, potrivit informatiilor prezentate de Sorin GRECEANU, Director General, BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

PROMO


"In Romania sunt 8,2 milioane de vehicule, adica 1,8% din parcul total din sistemul Carte Verde, dar exportam 36 mii daune platite sub autoritatea Biroului roman, in extern, in 2018, ceea ce reprezinta 9% din total sistem - din acest punct de vedere suntem pe locul 3 in tot sistemul Carte Verde, ceea ce inseamna o responsabilitate foarte mare. Si avem 12 membri asiguratori, 9 sunt autorizati local si 3 functioneaza in baza libertatii de a presta servicii (FOS - freedom of services) sau dreptul de stabilire (FOE - freedom of establishment)", a explicat recent Sorin GRECEANU.

BAAR s-a infiintat in 1995 si gestioneaza asigurarile Carte Verde si asigurarea de frontiera, avand mai multe atributii potrivit legislatiei nationale.

Sistemul Carte Verde este imens, avand 47 de birouri, aproximativ 450 de milioane de vehicule, sunt circa 400 mii daune pe an in sistemul Carte Verde si prin asociatiile nationale exista 1500 de asiguratori.

In total, romanii au produs in strainatate 36.327 accidente in anul 2018, in crestere comparativ cu anul precedent, cand erau 34.756.

Italia este pe primul loc ca destinatie a accidentelor produse de soferi romani, cu o tendinta crescatoare in 2018, cu 10.805 accidente. Si in Germania este in topul tarilor cu celele mai multe accidente produse de soferi romani, respectiv 6.887 in 2018, fiind urmata de Marea Britanie, cu 5.448 de accidente, in crestere considerabila fata de anul precedent.



Cate accidente produc "strainii" in Romania si de unde provin acestia?

In schimb, soferii straini au produs 8.898 de accidente pe teritoriul Romaniei, in 2018, conform BAAR, in scadere fata de anul precedent, cand au fost 9.862 de accidente.

Soferii din Bulgaria sunt pe primul loc, cu un numar de accidente in scadere, de 2.451, in scadere fata de 3.921 accidente in 2017. "Probabil faptul ca am scos taxa de prima inmatriculare a ajutat la repatrierea anumitor riscuri care aparent erau la vecinii nistri bulgari", a explicat Sorin GRECEANU la Conferinta "Asigurarile auto si siguranta in trafic in era digitala", organizata de BAAR si ISF.

Totodata, soferii din Germania au fost implicati in 1.483 de accidente, iar Italienii in 746 de accidente rutiere.



Protectia victimelor accidentelor provocate de neasigurati

"Costurile cu despagubirile pentru neasigurati in strainatate sunt in crestere. Au fost ani in care s-au dublat, dar acum par ca s-au stabilizat putin la 4,5 - 5 milioane de euro pe an. In ceea ce priveste neasiguratii intern, efortul nostru este mare, vorbind de circa 10 milioane de euro. Tendinta este usor crescatoare. De aici si interesul nostru major in a contribui la cresterea gradului de cuprindere in asigurare", a aratat Sorin GRECEANU.



BAAR este un sustinator traditional al campaniei nationale de siguranta si preventie rutiera "FII TREAZ LA VOLAN!", aceasta sustinand proiectul in calitate de Partener.

Conform datelor Politiei Rutiere, in primele trei trimestre din 2019, numarul accidentelor rutiere grave a scazut cu 144 fata de aceeasi perioada a anului precedent. Printre cauzele generatoare de accidente se numara indisciplina pietonilor, viteza, dar si abaterile biciclistilor. Astfel, au fost inregistrate 6.067 de accidente rutiere grave, in urma carora au decedat 1.284 de persoane, iar alte 5.745 de persoane au fost ranite grav, a declarat chestor de politie Florentin BRACEA, Directorul Directiei Rutiere din cadrul Politiei Romane.

Romania ocupa prima pozitie in clasamentul european privind rata deceselor pe sosele si in anul 2018, cu 96 de morti la un milion de locuitori, aproape dublu fata de media UE care a fost de 49 de decese la un milion de locuitori, arata cele mai recente date preliminare publicate de Comisia Europeana.

Cresterea sigurantei rutiere are o influenta importanta si in industria de asigurari, in vederea reducerii accidentelor si, implicit, a daunelor auto achitate de asiguratori.

723 accesari