Ce credeti despre sistemul de despagubire directa pe RCA propus de CSA? Comentati aici! -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 



1 EUR = 4.7287 RON
1 USD = 4.1834 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Ce credeti despre sistemul de despagubire directa pe RCA propus de CSA? Comentati aici!


Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a anuntat recent ca intentioneaza modificarea legislatiei secundare in scopul imbunatatirii sistemului de instrumentare si plata a dosarelor de dauna pe RCA. Proiectul, inaintat deja spre consultare asociatiilor profesionale UNSAR si UNSICAR, prevede introducerea unui sistem de despagubire directa pe segmentul asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto, pe modelul celui existent in Italia. Astfel, soferii pagubiti in accidente vor putea solicita propriului asigurator RCA plata daunei, urmand ca acesta sa recupereze despagubirea de la asiguratorul RCA al persoanei vinovate. Vedeti in continuare care sunt principalele caracteristici ale proiectului de norma si comentati aici!

Potrivit sistemului de despagubire directa propus de CSA, asa cum arata schema de mai jos, soferii pagubiti in accidente rutiere vor putea fi despagubiti de propriii asiguratori RCA. Ulterior platii despagubirii cuvenite asiguratului prejudiciat, asiguratorul acestuia isi va recupera banii de la asiguratorul soferului vinovat.

Stabilirea raspunderii se va face pe baza criteriilor de determinare a responsabilitatii partilor implicate in accident, in conformitate cu prevederile legale privind circulatia pe drumurile publice, dar si a cazurilor stabilite de CSA si UNSAR in cadrul procedurii de constatare amiabila.

In prezent, pe rolul instantelor de judecata se afla foarte multe dosare de regres administrativ pe CASCO, din cauza unor asiguratori RCA care refuza sa faca despagubirile sau reduc compensatiile datorate sub diferite pretexte.

Pentru a evita o crestere a numarului de dosare solutionate in instantele de judecata, acest sistem de compensare va fi strict reglementat, propunerea CSA fiind incheierea unui acord care sa prevada procedurile de solutionare a acestor dosare si infiintarea unui Centru de compensare, fie ca entitate separata, fie ca departament in cadrul UNSAR.

Acesta ar gestiona raporturile dintre cele doi asiguratori in cadrul sistemului de despagubire directa, compensarile calculandu-se pe baza costurilor medii cu daunele pe RCA la nivelul anului anterior. Valorile medii ar urma sa fie stabilite de CSA si UNSAR si comunicate pentru fiecare an printr-un ordin emis de autoritatea de supraveghere.

Obiectivele sistemului de despagubire directa sunt imbunatatirea serviciilor de instrumentare si plata a daunelor oferite asiguratilor, reducerea timpului de solutionare a dosarelor de dauna de la 90 la 60 de zile, un mai bun control al costului cu despagubirile, cresterea increderii asiguratului in propriul asigurator si, pornind de aici, o dezvoltare a produselor de asigurare facultativa CASCO.

Principalul avantaj al introducerii acestui sistem este insa responsabilizarea soferilor in alegerea asiguratorului RCA. Astfel, in aceste conditii, soferii nu ar mai face alegerea pe criteriul pretului mai scazut, pe principiul ca persoanele care beneficiaza direct de despagubire de pe urma asigurarii RCA nu sunt ei, ci cei pe care i-ar prejudicia in cazul in care ar provoca un accident rutier.

Descrierea proiectului de implementare a sistemului de despagubire directa



Alte propuneri de modificare a normelor RCA prevazute de Comisia de Supraveghere vizeaza, potrivit unor surse din piata, modul de calcul al primelor pentru stabilirea de catre asiguratori a unor tarife clare, segmentate strict pe categorii de risc. Astfel, s-ar elimina situatiile in care un client primeste oferte de pret diferite din partea aceleiasi societati, in functie de canalul de vanzare.

De asemenea, propunerile CSA ar include si mentionarea valorii comisionului pentru intermediere pe politele de asigurare, precum si eliminarea prevederii privind limitarea la 25% a reducerilor acordate pe RCA.

Cum arata alte sisteme europene de compensare directa


Sistemele de compensare directa functioneaza si in alte tari, insa pana in prezent nu exista o forma unanim acceptata, fiecare stat adaptand legislatia in raport de propriile necesitati specifice.

In Italia, sistemul de compensare directa, cunoscut si sub denumirea de CARD, a intrat in vigoare la sfarsitul anului 2006, generand si modificari ale Codului civil si ale metodelor de aplicare ale sistemului Bonus-Malus. Astfel, o victima a unui accident rutier poate solicita compensatii pentru daune materiale asiguratorului sau RCA, urmand a fi compensat integral. In continuare, asiguratorul partii prejudiciate va obtine de la cel al partii adverse o indemnizatie calculata in functie de dauna medie inregistrata pe piata in anul anterior. De aici apar insa si multe semne de intrebare referitoare la compensarea intre cele doua companii de asigurari si cum ar trebui reglementat acest raport pentru a asigura corectitudinea si transparenta procesului.

In acelasi timp, in Franta si Belgia, scopul a fost de a despagubi persoanele vatamate corporal sau mostenitorii celor decedati cat mai rapid. De aceea, victimele (pietoni, biciclisti sau pasageri ai vehiculelor) se pot adresa oricaruia dintre asiguratorii celor implicati in accident, urmand ca vinovatia sa se stabileasca ulterior.

In Franta, acest sistem functioneaza sub forma unui acord intre companiile din piata la care au aderat peste 90% dintre companiile active pe segmentul RCA, nefiind insa obligatoriu.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Ce credeti despre sistemul de despagubire directa pe RCA propus de CSA? Comentati aici!).

Noutati 1asig.ro
» ASF a publicat proiectul de modificare a normei privind pregatirea profesionala a distribuitorilor de asigurari
» Piata RCA in T1 2019: Atat primele, cat si daunele au crescut. Vezi schimbarile din clasament si cat a subscris fiecare jucator!
» Millenium Insurance Broker atrage in actionariat grupul AUTONOM
» Leslie BREER a primit avizul ASF pentru a conduce Gothaer Asigurari Reasigurari
» Avans de 7,4% pe piata asigurarilor, in primul trimestru din 2019. TOP companii!
» Afacerile brokerilor au crescut cu 8,4% in T1 2019, generand aproape 62% din piata asigurarilor
» Profitabilitatea pietei de asigurari a scazut cu 92% in 2018
» VIDEO: Ce beneficii are un tanar care lucreaza in asigurari?
» ALLIANZ-TIRIAC a asigurat Sports Festival de la Cluj
» Peste 1,7 milioane de locuinte sunt asigurate. PAID a achitat daune de 1,8 milioane lei in primele 5 luni




Share |


Autor: | Publicat pe 11.10.2012 | 7263 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
30 comentarii
Anonim (01.04.2013 18:43)
Imi place ca "anonimul" e ANONIM!!!!!!

Anonim (Anonim) (21.01.2013 15:26)
Cu siguranta cel mai bun lucru care se putea intampla in domeniu.
Prognoza mea (pot gresi) este ca Astra va ceda postul de lider in fata Tiriac si Grupama.

Viorel (Anonim) (09.12.2012 21:34)
Aceasta propunere nu ar avea obiect daca fiecare societate de asigurare si-ar respecta obligatiile ce ii revin privind plata despagubirilor.

C. Marcu (Anonim) (25.11.2012 09:51)
Parerea mea este ca sistemul propus nu ajuta in
realitate cresterea calitatii despagubirilor RCA si va
crea multe probleme de comunicare intre asiguratori.
Este normal ca asiguratorul care plateste sa isi
instrumenteze singur dosarul, dupa propriile norme si
cu o atentie sporita asupra costurilor. Nu credeti ca
mai bine ar fi ca CSA-ul sa ia masuri energice si sa
se asigure ca se aplica normele privind despagubirile
la toti asiguratorii?
Stim cu totii ca sunt firmele X, Y si Z care
despagubesc mai greu si primesc reclamatii la CSA.
Daca sunt un pic impinse de la spate prin sanctiuni,
supraveghere atenta si poate chiar suspendarea
activitatii cand este cazul, (fara sa se mai treaca cu
vederea, cum mi se pare mie ca se intampla destul de
des la unii) eu cred ca sistemul actual ramane cel mai
bun.
Astfel, indiferent de tariful RCA pe care-l alege
clientul, nivelul calitativ al despagubirii va creste.
Si fiti siguri ca va trebui sa isi creasca si X, Y si
Z tarifele pentru a ramane profitabili!
Ce spuneti?

laur (Anonim) (20.11.2012 09:57)
ar fi o idee buna , in acest fel se constientizeaza mai bine riscul

Viorel (Anonim) (19.10.2012 20:08)
In principiu ideea este buna. O astfel de reglementare ar ridica poate putin pretul politei RCA (pentru cei care vand ieftin).
Insa ar trebuii sa-i determine pe proprietarii de autovehicule sa nu mai cumpere cel mai ieftin RCA, ci pe acela care le ofera mai multa siguranta in privinta despagubirii.
Nu sunt vinovate firmele care vind la pretul cel mai mic si ofera cele mai mari comisioane. Aici vinovati sunt cei care cumpara. Ei sunt cei care tin in piata atat companiile care nu platesc despagubirile cat si agentii de asigurari care vind, doar in interesul propriului buzunar.
Ar fi indicat ca acest sistem de despagubire sa functioneze in paralel cu sistemul actual, astfel s-ar evita situatii de genul "vehicul A - vinovat / vehicul B - caruta - neasigurata"
In ceea ce priveste modalitatea de recuperare a banilor de catre un asigurator de la altul ar fi indicat un sistem real asa cum se face in prezent pe sistemul regres pe CASCO.

Liviu Dinescu (Anonim) (19.10.2012 18:47)
In principiu sistemul este bun ,dar va fi destul de greu de implementat;nici in afara unde este in vigoare acest sistem lucurile nu stau pe roze si sunt inca suficient de multe state cu traditie in industria asigurarilor care nu au adoptat acest sistem!!!.
E vorba de modificari substantiale atat ale legislatiei primare(legea 32/2000 ,cod civil,cat si a celei secundare,norma rca).
Nu e simplu sa dam drumul dintr-o data la cest sistem ;e vorba de implicatii juridice,se poate ajunge foarte repede la blocaje:ganditiva la sutele de procese privind compensarile;apoi Organismul de Compensare va trebui rodat gradual si sa functioneze in paralel cu cel existent.
Pare simplu dar sa nu uitam ca totodata se poate altera semnificativ ideea de asigurare casco care astazi e imbratisata de multi dintre clienti tocmai ca se stie ca unele societati platesc mai greu daunele pe rca!
Sistemul tebuie analizat si dpdv al impactului pe care il va avea asupra consumatorului final intrucat trebuie cuantificate si costurile ce implica aceasta schimbare(programe informatice CSA ,Asiguratori,Brokeri,costurile privind reparatiile,costurile privind lichidarea daunelor) Absolut toate costurile care vor suferi schimbari dramatice vor avea implicatii directe asupra tuturor factorilor implicati si implicit asupra consumatorului final;si sa nu uitam ca Romania are la rca cea mai mica prima din Europa!!!
Sistemul este ok intrucat va crea o concurenta in privinta servicilor adaugate dar cred ca sunt de facut mai multi pasi pana cand sistemul sa fie functional pe deplin.
Cu stima,

funatic (Anonim) (17.10.2012 20:33)
nemaipomenita nascoceala, va dati seama compensare la nivel de dauna medie :) excelent. o noua sursa de bani pentru cei mai buni asiguratori din piata astra, carpatica si euroins
pai imediat vor plati daunele mici mici, si se vor compensa pe dauna medie care e mai mare excelent, traiasca mama rusie, prietenii stiu de ce, vedeti ca si Rusia a aplicat un sistem similar si deja se dau tunuri oare de la ei ne-am inspirat?
dar Rusia nu e in UE :) noi da si uite asa cumatrul Caragiale mare dreptate avea !

tristul adevar (Anonim) (17.10.2012 08:51)
S-ar rezolva multe probleme de pe piata asigurarilor in acest fel dar nu cumva acesta ar fi motivul real al demiterii lui Buzoianu ?

cristi (Anonim) (16.10.2012 21:50)
Extraordinara idee, dar trebuie si aplicata!

Nu mai aud replica de 2 bani: nu ma intereseaza, ca nu
beneficiez eu de ea.
Iar pentru pesimisti: nu mai cautati motive ca nu ar
fi bun noul sistem de despagubire. Daca in alte tari
functioneaza, la noi de ce sa nu mearga?
Dar oamenii slabi de la noi au gasit repede motive,
scuze si justificari in loc sa vina cu solutii si
incurajari. Schimbati-va atitudinea...

Octavian (Anonim) (12.10.2012 17:20)
Interesant...

2asig (Anonim) (12.10.2012 15:59)
Tot ce-am scris la pct. 4 sunt propuneri, nu legi
existente. Probabil doar exemplul cu Euroins este bine
ales, altfel nu s-ar fi enervat atat de tare "3ASIG
(Anonim) (12.10.2012 15:08)"

3ASIG (Anonim) (12.10.2012 15:08)
2 asig, cred ca esti in urma cu medicatia, la fel cum esti in urma si cu Normele RCA. Cum adica "asigurarea e valabila pana la primul accident, apoi trebuie sa faci alta"? In ce tara traiesti? Inainte de a comenta si sfatui, agentutule, fara cursuri ca altfel ar trebui sa stii, pune mana pe niste Norme, conditii de asigurare, ceva. Si apoi iesi pe internet si da-ti cu parerea! Ia-ti medicamnetele intai!

2asig (Anonim) (12.10.2012 14:00)
1. Ce s-ar intampla dupa noua lege daca vinovatul "A"
loveste o caruta, un stalp si un vehicul "B"? Cui

se adreseaza carutasul pentru despagubire, si cui se
adreseaza proprietarul stalpului, avand in vedere

ca acestia nu sunt asigurati RCA? Cui se adreseaza
pagubitul "B", care are asigurare RCA? Cate dosare

de dauna se deschid, cat personal e implicat in
despagubire, cati asiguratori emit documente pentru

aceeasi dauna, nu cumva se dubleaza cheltuielile de
instrumentare a daunei?

2. Romania are o particularitate care ar trebui sa ne
determine sa nu adoptam orbeste sisteme de

asigurare ale altor tari: frauda. Accidentele regizate,
devizele de reparatii umflate, inspectori de

dauna care accepta umflarea devizelor, sunt o realitate
romaneasca. Daca noua lege vine acum si nu-l

mai lasa pe asiguratorul "A" al vinovatului "A" sa-si
despagubeasca direct dauna, sa-si deschida el

dosar de dauna, sa verifice probele si realitatea
faptelor, atunci va intreb ce interes are

asiguratorul "B" sa faca acest lucru corect, din moment
ce isi va recupera banii de la asiguratorul

"A", prin compensare? Cred ca frauda in asigurari va fi
si mai mare. Poate vor fi despagubiti mai

repede cei pagubiti, dar asiguratorii vor fi mult mai
pagubiti decat in prezent.

3. In prezent exista deja o anomalie, deoarece
asigurarea RCA se emite pentru vehicul, nu pentru

soferul vinovat "A", de parca vehiculul "A" s-ar
autoconduce singur si ar fi el insusi vinovat de

accident.

4. Propunere. Asigurarea RCA se va emite catre soferul
"B", nu catre vehicul. Soferul "B" este asigurat

impotriva oricaror daune pe care le provoaca atunci
cand conduce orice vehicul care se incadreaza in

categoriile pentru care poseda permis. Permisul de
conducere nu va fi valabil fara asigurarea RCA.

Soferul prins fara asigurare va primi amenda, i se va
suspenda dreptul de a conduce pentru 90 de zile

si va fi obligat pe viitor sa detina asigurare RCA in
mod continuu, sub sanctiunea anularii definitive

a permisului de conducere.Asigurarea RCA se anuleaza in
cazul producerii unui accident iar soferul

trebuie sa-si cumpere alta asigurare. Cu alte cuvinte,
asigurarea este valabila pana la primul accident

in care soferul asigurat este vinovat, chiar si partial
vinovat (culpa comuna). Asigurarea RCA va avea

acelasi pret la orice asigurator, pret stabilit anual
prin lege sau prin ordin al CSA, eventual

diferentiat pe varsta, vechime, istoric accidente,
etc., un fel de bonus-malus. Tot obligatorie va fi

si anexa la polita RCA, anexa care nu poate fi emisa
decat impreuna cu polita si de catre acelasi

asigurator. Aceasta anexa va avea un pret liber
stabilit de fiecare asigurator, in functie de

cererea-oferta pietei libere (poate fi si gratuita).
Anexa la polita trebuie sa cuprinda informatia

daca asiguratul poate sau nu sa-si deschida dosar de
dauna la propriul asigurator atunci cand este

pagubit de soferul altui vehicul, numarul de zile in
care asiguratorul se angajeaza ca il despagubeste

pe asiguratul sau care este si pagubit. Exemplu:
soferul "B" poate sa-si cumpere o polita RCA la pretul

minim de 300 lei de la Euroins pentru ca Euroins ofera
anexa la polita gratuit, deoarece anexa prevede

faptul ca soferul "B" nu se poate adresa la Euroins
atunci cand este victima in accidentul provocat de

soferul "A", ci se poate adresa numai la asiguratorul
"A". Alta varianta ar fi ca soferul "B" sa-si

cumpere polita de la SC AsigurareaSerioasa SA, platind
500 lei, dintre care 300 lei polita si 200 lei

anexa, aceasta din urma avand stipulata precizarea ca
asiguratul se poate adresa la AsigurareaSerioasa

atunci cand e pagubit, si precizarea ca in 10 zile de
la depunerea actelor isi primeste banii de

despagubire. Ulterior AsigurareaSerioasa isi
recupereaza banii de la asiguratorul "A" sau, daca
soferul

"A" nu este asigurat, direct de la soferul "A".

Florin TALOS (Anonim) (12.10.2012 13:11)
Ca principiu sistemul este foarte bun. Dar nu ar trebui sa se ajunga aici daca CSA si-ar face datoria si ar arunca peste bord "gunoaiele" din asigurari care refuza sa-si achite obligatiile contractuale. Nu au decat sa incheie asigurari cu prima zero, dar sa plateasca cand e de platit. Criterii clare de suspendare de pe piata pentru societatile care nu-si ideplinesc obligatiile contractuale si toata lumea e fericita. Cam e posibil cand se stie care e situatia in piata RCA sa se tolereze asemenea societati. Desteptarea CSA !!!

aurelian (Anonim) (12.10.2012 10:46)
Este cel mai bun lucru care se putea intampla.Asa e cel mai corect cand esti lovit sa iti repari masina pe rca-ul tau!!!Daca esti responsabil si ai rca la o firma serioasa nu ai nici un stres ca altfel un sofer nepasator de soarta celui pagubit ii da rca-ul si pleca.Tommai de aceea uni platesc la rca 4-6 mil. iar alti 3-4 mil.De ce sa sufere cel care plateste constient un rca de calitate???Dca cei de la CSA si-ar face datoria cum trebuie nu ar exista asa deiferenta de pret si asa diferente la despagubiri!!!

VICOL GHE. (Anonim) (12.10.2012 09:21)
RECUPERAREA DE CATRE ASIGURATORUL PAGUBITULUI A SUMELOR DE BANI DE LA ASIGURATORUL VINOVATULUI INSEAMNA BANI CHELTUITI-PERSONAL,CORESPONDENTA,EVENTUAL ACTIUNI IN JUSTITIE ETC.IN LOC SA ALOCAM ACEI BANI PENTRU PLATA DESPAGUBIRII ATUNCI CAND TREBUIE,II CHELTUIM PE ALTE ACTIVITATI.
ORI NIVELUL DESPAGUBIRILOR VA SCADEA,CEEA CE NU PREA E POSIBIL,ORI TARIFUL RCA VA TREBUI CRESCUT CEEA CE ESTE APROAPE OBLIGATORIU CUM DE ALTFEL E OBLIGATORIU SI FARA A SE INTRODUCE AC ERST SISTEM.SI ATUNCI CINE CASTIGA SI CINE PIERDE?NU AR FI MAI SIMPLU CA CEL CARE NU DESPAGUBESTE SA PLATEASCA CU CALITATEA SA?

john (Anonim) (11.10.2012 16:39)
dragi parteneri de discutii, sunt perfect amuzat de ce scrieti pe aici, ma intreb de ce tari ca Marea Britanie, Germania, Austria, Spania... etc care au o experienta vasta si care produc prime din asigurari doar intr-un oras mai mult decat toata tara noastra, nu au aplicat un sistem similar? e simplu pentru ca asiguratorii respecta clauzele contractelor si legea tarii, la noi nu deci hai sa fim seriosi

Aaa.. si apropos, dl care se semneaza Diaconeasca Marius, apareti pe internet ca ati lucrat la csa ca director deci de ce nu ati scrie frumos despre acest minunat proiect :) super. succes!

un simplu cetatean (Anonim) (11.10.2012 16:29)
Oameni buni sa le luam pe rand;

1. Pentru cine a fost creionat acest sistem si care sunt avantajele reale pe care le aduce ?
- oare un pagubit asigurat carpatica care este lovit de cineva asigurat la euroins are de castigat adresandu-se propriului asigurator?
2. O norma europeana spune ca pagubitului nu I se pot ingradi drepturile si se poate adresa direct asiguratorului persoanei vinovate
- deci daca un asigurat carpatica este lovit de o persoana asigurata la o buna companie oare el se va adresa carpatica sau companiei care si acum plateste?
3. In acest moment in piata de asigurari sunt cateva companii care platesc foarte greu sau nu platesc deci nu respecta legea, oare nu se cunosc la nivel public? In cazul in care toata dezordinea e creata de 2-3 asiguratori e mai usor sa schimbi tot sistemul sau sa-i penalizezi pe cei care nu joaca correct?
4. Sa nu uitam ca rca este creat cu un scop de protectie sociala, iar cel ce isi face asigurare isi alege asiguratorul care sa plateasca in locul sau atunci cand greseste, cum anume va fi considerat acum acest rol?
5. Cum anume va fi coordonat si gestionat centrul de compensare si mai ales cine il va conduce cine va dispune de bani si cum?
6. Daca asiguratorul se compenseaza la nivel de dauna medie, asiguratul sau pagubitul cum va cunoaste valoarea reala?
7. Cum anume vor fi influentate primele de asigurare, caci totusi cei care sunt buni platnici isi vor conserva dorinta de a acapara un numar mare de polite si probabil preturile vor creste, apoi daca discutam de rolul social distrus prin prASt unde mai e protectia?

Deci in final care vor fi avantajele caci la acest moment mai mult incurca decat descurca ? Cei ce trebuie sa plateasca, sa o faca, si atunci sistemul va fi unul corect concurential, altfel discutam discutii

Ulies (Anonim) (11.10.2012 16:03)
Este bine in sensul ca te adresezi aiguratorului ales ,iar acesta trebuie sa fie operativ pentru a te mentine ca si client.

Daunatorul (Anonim) (11.10.2012 15:55)
La cate procese sunt intre societatea care a despagubit pe polita CASCO si societatea de asigurare a vinovatului RCA, care nu recunoaste constatarea si care intarzie decontarea despagubirilor, sa vedeti ce are sa fie daca se va introduce aceasta initiativa, initiativa prin care mi se pare ca unii gandesc doar cu buzunarul propriu.

dumitrescu (Anonim) (11.10.2012 15:48)
Este o initiativa buna .La aceasta ora exista in piata
societati de asigurare ce practica preturi derizorii
pentru RCA si nu vreau sa le dau numele dar se stiu si
care in caz de accident nu despagubesc Clientii se duc la
acestia platind prime mici de asigurare motivand ca
oricum celalalt plateste in caz de dauna .

dumitrescu (Anonim) (11.10.2012 15:48)
Este o initiativa buna .La aceasta ora exista in piata
societati de asigurare ce practica preturi derizorii
pentru RCA si nu vreau sa le dau numele dar se stiu si
care in caz de accident nu despagubesc Clientii se duc la
acestia platind prime mici de asigurare motivand ca
oricum celalalt plateste in caz de dauna .

Nicolae Ionescu (11.10.2012 15:47)
Rank comentariu (2 comentarii)
Sistemul in cauza se aplica in Europa numai in Franta si Italia. Din informatiile culese, ar rezulta ca nici in aceste tari acest sistem nu este aplicat la nivelul intregii piete a asigurarilor, ceea ce arata ca inca sunt probbleme cu aplicarea sa. In acest caz, nu cumva ne pripim sa adoptam acest sistem ? Daca asiguratorii RCA ar plati daunele la timp si fara a inventa motive de respingere, sistemul de compensare nu ar avea de ce sa fie aplicat.

Daniel (Anonim) (11.10.2012 15:34)
citind ce scriu altii mi-am dat seama ca va fi din nou o adevarata nebunie pana cand se va introduce noua forma a asigurarii RCA (si dupa aceea, daca se va introduce). Din pacate piata din Romania este formata din prea multe persoane care pur si simplu nu au capacitatea intelectuala de a intelege un concept, daramite o intreaga norma de aplicare a unei legi...pana cand inclusiv pe xprimm unii folosesc cuvinte ca si "vrajeala", tot RCA-ul ieftin va avea castig de cauza...din pacate, iar asiguratorii rau-platnici vor mai exista multa vreme si nu doar pt. ca romanul nu pricepe mare lucru...mai sunt si interesele care bat legea...

Anothero (Anonim) (11.10.2012 15:29)
He he he , Astra si Carpatica impreuna cu inca doua firme stiti voi... care sunt buni platnici :)) vor contesta oricum in instanta aceasta modificare si nu vor compensa nimic cu ceilalti si...gata !Avem in continuare tzidule numite RCA :D

Diaconeasa Marius (Anonim) (11.10.2012 15:21)
Cu introducerea acestei masuri se doreste a se face
curatenie in randul asiguratorilor rau-platnici sau se
doreste a fi un instrument prin care sa creasca
numarul asigurarilor CASCO? Aceasta masura este foarte
buna dar, eu personal,am un amendament, si anume:prin
lege NEVINOVATUL de producere a evenimentului sa fie
OBLIGAT sa fie despagubit de propriul asigurator RCA
si sa nu fie OPTIONAL. Ce se doreste, prin asa-zisa
polita RCA care sa cuprinda si elemente CASCO nu
inseamna decat legalizarea unui instrument prin care
asiguratorii sa-si sporeasca numarul de polite CASCO.
RCA-ul este un "contract fortat", RCA-ul ca si
contract este stabilit prin lege si acesta include un
plafon de despagubire si nu o suma de asigurare ca-n
cazul asigurarii CASCO, RCA-ul este pentru terti si nu
pentru sine, este pentru NEVINOVATUL de producere a
evenimentului. Deci, din punct de vedere juridic,
asigurarea RCA are o anume destinatie si asigurarea
CASCO are o alta destinatie drept pentru care trebuie
sa fie abordate distinct. Daca masura se va introduce,
asa cum vor ... ei, atunci acesta va fi un instrument,
asa cum este si polita PAD, de crestere a numarului de
polite CASCO. Din punct de vedere juridic RCA-ul nu
poate include si elemente CASCO decat formal, in
sensul ca nu va mai elibera asiguratorul doua polite
(hartii). Se stie ca, in asigurari increderea este
unul din elementele esentiale ale incheierii
asigurarii. Atunci asiguratorul, un asigurator bun, va
veni cu vrajeala: fa la mine asigurarea RCA, iti ofer
si CASCO si in caz de eveniment te despagubesc tot eu.
Nu este decat o vrajeala ieftina. Pai, asiguratorul
respectiv i-l poate despagubi pe RCA NUMAI SI NUMAI pe
...NEVINOVATUl de producerea evenimentului pentru ca,
in cazul in care eu sunt vinovat de producerea
accidentului OBLIGATIA de despagubire revine tot
asiguratorului meu RCA. Si, atunci eficienta unde este
??? Vom avea in continuare asigurari RCA ieftine si
toti isi vor incheia asigurari RCA ieftine pentru ca
este pentru terti, pentru NEVINOVATUL de producere a
evenimentului. De ce as avea nevoie de un RCA scump,
ce-i drept de la un asigurator bun, daca acesta este
pentru altul, in caz in care eu sunt vinovat ?.. Eu
trebuie sa am un RCA "in buzunar" pentru ca plec de la
premisa ca daca fac un accident sa se descurce victima
cu asiguratorul meu. Nu ma intereseaza. Ca sa ma
intereseze, prin lege, trebuie ca de RCA sa beneficiez
EU, care plec de la premisa ca nu fac eu accident si
nu sunt vinovat si-n acest caz ma asigur la un
asigurator cunoscut in piata ca "bun-platnic".
Eventual putem lua modelul din in Franta si Belgia
unde scopul a fost de a despagubi persoanele vatamate
corporal sau mostenitorii celor decedati, cat mai
rapid. Dar, nu este o solutie deoarece nu contribuim
la "educarea" noastra. Mai exact, asiguratul RCA care
NU ESTE VINOVAT de producerea accidentului sa fie
OBLIGAT, si sa nu poata OPTA, sa obtina despagubirea
de la ASIGURATORUL cu care a incheiat asigurarea RCA.
Astfel se va produce o invertire, o schimbare a
obligativitatii dezdaunarii in caz de accident rutier
si scopul asigurarii RCA va fi atins.
Daca pana-n prezent obligat sa dezdauneze era
asiguratorul care are ca asigurat RCA vinovatul de
producerea accidentului, in aceasta noua modificare
obligatia, si nu optiunea, de a dezdauna sa apartina
asiguratorului care are ca asigurat pe cel nevinovat
de producerea accidentului. In acest fel s-ar intari
si mai mult dreptul asiguratului care va duce si la o
crestere a educatiei si responsabilitatii a
asiguratului si, in sfarsit asiguratul nu va mai simti
RCA-ul ca pe o a

Anonim (11.10.2012 14:30)
un client este liber sa-si aleaga un asigurator iar
asiguratorul sa rezolve dauna pe care din
neatentie,etc. o cauzeaza unui tert.
Sistemul de despagubire directa exista: asiguratorul
la care isi face polita il apara (il despagubeste) pe
asigurat.
Schema de mai sus reflecta interesele financiare ale
celor ce fac parte din schema si nu ale potentialului
asigurat.

babas iosefina (Anonim) (11.10.2012 14:07)
Ideea este foarte buna!Sunt angajata unei firme de asigurari si ne lovim destul de des de expresia" nu conteaza unde fac Rca-ul deoarece il despagubeste pe cel ce-l lovesc".
Subscriu!!!

anghel polixenia (Anonim) (11.10.2012 13:03)
Propunerea este laudabila si posibil de realizat in conditiile unei analize foarte serioase a solvabilitatii OPERATORILOR de RCA .


DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM