1asig.ro
1asig.ro

Comportamentul consumatorilor din tarile afectate din plin de pandemia COVID-19 este concentrat doar pe achizitiile esentiale

5 min. / 1.540 cuvinte
Cei mai multi dintre consumatorii din intreaga lume achizitioneaza doar atat cat si-au propus sa consume in viitorul apropiat, subliniaza "Consumer Purchasing Behavior Tracker", un raport realizat de GlobalData. Astfel, potrivit sursei citate, peste 50% din consumatorii din 8 din cele 11 tari analizate au declarat ca se concentreaza, in aceasta perioada, strict pe nevoile imediate.

PROMO


"Consumatorii din intreaga lume sunt ingrijorati cu privire la finantele personale si la potentiala pierdere a locului de munca si, in consecinta, prioritizeaza doar achizitiile esentiale si imediate", explica Ben CAREY-EVANS, Analyst, GlobalData.

Cel mai probabil, consumatorii chinezi tind sa priveasca dincolo de viitorul imediat si chiar sa cumpere mai multe produse decat in trecut. Acest lucru este probabil, potrivit GlobalData, intrucat China e mai aproape de normalitate decat alte tari, in contextul epidemiologic actual. In China, 25,1% dintre femei si 24,9% dintre barbati cumpara mai multe produse decat intentioneaza sa consume in viitorul apropiat, lucru care demonstreaza ca, pe masura ce lucrurile revin la normal si ciclul pandemic progreseaza, consumatorii vor reincepe sa cheltuiasca si in alte tari.

Pe de alta parte, noteaza GlobalData, in Marea Britanie, SUA, Brazilia si Suedia, patru tari care se lupta in continuare cu un impact semnificativ al pandemiei COVID-19, consumatorii inclina din ce in ce mai mult sa planifice doar pentru viitorul imediat. Iar asta, urmare a incertitudinii care graviteaza in jurul masurilor de carantina si a incertitudinii financiare generate de pierderea locurilor de munca.


"In Marea Britanie, doar 5,4% dintre femei si 6% dintre barbati cumpara mai multe produse decat vor sa consume in viitorul apropiat. Acest lucru subliniaza incertitudinea financiara cu care se confrunta Marea Britanie si pune accentul pe provocarile cu care se va confrunta, in urmatoarele luni, sectorul retail", mai spune Ben CAREY-EVANS.

302 accesari