1asig.ro

Consumatorul, in centrul strategiei ASF

"Cerintele in ceea ce priveste informatiile transmise consumatorilor ar trebui sa depinda de tipul si de complexitatea produsului de asigurare", a atras atentia Misu NEGRITOIU, Presedinte, ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara, in cadrul European Consumer Protection Conference 2017, precizand ca, de exemplu, produsele cu o componenta investitionala sunt mult mai complexe decat o simpla asigurare RCA.

PROMO


Consumatorul reprezinta elementul central in jurul caruia se concentreaza activitatea ASF, a precizat Misu NEGRITOIU, autoritatea infiintand, din anul 2015, Directia Protectia Consumatorului, care are ca scop sa asigure protejarea si apararea drepturilor si intereselor consumatorilor impotriva practicilor neloiale, abuzive si frauduloase, precum si educarea si promovarea increderii in serviciile, produsele si instrumentele financiare specifice pietelor nebancare.

O parte dintre riscurile care ameninta astazi consumatorii vin din zona digitalizarii, iar autoritatile trebuie sa raspunda printr-o reglementare potrivita.

"Riscurile operationale in sectorul financiar sunt foarte importante, deoarece acestea sunt cele care afecteaza consumatorii. Digitalizarea face parte din riscurile operationale si ar trebui, asadar, reglementata corespunzator", a subliniat Calin RANGU, Director, Directia Protectia Consumatorului, ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara.

In acest context, "companiile de tip FinTech ar trebui sa fie reglementate de aceleasi norme care vizeaza asiguratorii daca acestea opereaza ca asiguratori", a precizat Calin RANGU.

1.530 accesari