1asig.ro
1asig.ro

Costi STRATNIC, Membru al Directoratului, OMNIASIG VIG


Cred ca vom avea imbunatatiri pe Legea RCA si astept cu nerabdare sa vad cum evolueaza negocierile intre piata de asigurari, Autoritate si celelalte asociatii profesionale destul de implicate pe zona aceasta.

XPRIMM: Se lucreaza la modificarea Legii RCA. De ce este necesara aceasta schimbare?
Costi STRATNIC: Cu siguranta nu exista decat un singur drum in modificarea Legii RCA si anume sa fie mai bine decat in prezent. Sunt multe elemente care genereaza ingrijorare in randul companiilor de asigurari in ceea ce priveste capacitatea acestei linii de business de a aduce un minim de profitabilitate si de a nu crea dezechilibre viitoare in piata prin eventuale falimente ale unor compani de asigurari. Prin urmare, cred ca Autoritatea se va folosi de acest moment si pentru a face astfel de reglaje.

O alta zona care necesita atentie speciala din partea Autoritatii de Supraveghere Financiara este nivelul preturilor in ceea ce priveste reparatiile, sa nu ajungem sa cream beneficiari artificiari ai pietei de RCA, altii decat consumatorii, pentru ca vom pune o presiune noua pe pret si, astfel, vom avea cu totii de pierdut. Eu cred ca vom avea imbunatatiri pe Legea RCA si astept cu nerabdare sa vad cum evolueaza negocierile intre piata de asigurari, Autoritate si celelalte asociatii profesionale destul de implicate pe zona aceasta.

XPRIMM: Cum este comunicarea dintre Autoritate si jucatorii din piata?
C.S.: De exemplu, exercitiul facut de ASF in privinta legislatiei IDD a fost din punctul meu de vedere poate cel mai reusit de pana acum si, intr-adevar, comunciarea intre Autoritate, asiguratori si brokeri a fost foarte buna pe o lege destul de complexa. Au avut loc consultari permanente cu piata.

XPRIMM: In acest boom de noutati legislative pentru industrie cum a fost influentata relatia asigurator - broker - consumator?
C.S.: In aceasta scurta perioada, cel putin in implementarea IDD, a fost o mai mare perioada de presiune in relatia asigurator - broker. Dar, se simte, din punctul meu de vedere, o maturitate mai mare a jucatorilor din piata, atat in ceea ce priveste asiguratorii, cat si brokerii. Dialogul intre noi si brokeri a fost unul mult mai maturi decat era poate acum cativa ani cand discutam de schimbari. Asa ca pasul inainte se observa deja din experienta pe care o avem de mai multi ani. Inspre client cred ca efectele aplicarii IDD se vor vedea in perioada urmatoare, atunci cand exercitiul efectiv de crestere a numarului de informatii pe care le iei de la client si modul in care ii oferi consultativ mai mult sprijin pe asigurari ar trebui sa se vada.

Acum trebuie sa recunoastem, noi suntem intr-un pionierat. Atat noi, cat si brokerii cautam sa gasim solutia optima prin care testul de cerinte si nevoi, care este unul din pilonii importanti ai acestei schimbari legislative, sa fie pe de-o parte prietenos, ca clientul sa nu simta ca pierde foarte mult timp in relatia cu asiguratorul sau brokerul, dar pe de alta parte sa iti ofere tie sansa sa ii oferi clientului informatii despre cum ar trebui sa se protejeze in viitor.

Eu cred ca efectul in relatia cu clientul se va vedea in perioada urmatoare si sper sa unul benefic. Iar efectul in relatia cu brokerii, din punctul meu de vedere, este unul extrem de bun in aceasta perioada. Eu nu am simtit decat suport in toate intalnirile pe care le-am avut cu brokerii de asigurari.

XPRIMM: Vedeti o crestere a increderii clientilor in industria de asigurari?
C.S.: Dupa statisticile ASF suntem pe locul I la rapiditatea platilor pe dosarele de daune RCA. Noi vedem pe asigurarile facultative, acolo unde ne si concentram strategia de vanzari, o crestere a increderii de la an la an si asta inseamna ca ceea ce facem pe RCA aduce un efect pozitiv si in asigurarile facultative.

XPRIMM: Exista schimbari si in ceea ce priveste criteriile dupa care clientul se ghideaza cand alege o companie anume sau un produs anume?
C.S.: Subiectul pretului nu mai este un subiect doar al asigurarilor. Este un subiect pe care oamenii il invata din ce in ce mai mult. Digitalizarea le ofera oamenilor posibilitatea sa compare preturi in orice domeniu. Important este ca jucatorii din piata, si ma refer aici la asiguratori, sa poarte aceasta lupta a competitiei pe principii similare si pe business plan pe termen lung, astfel incat un asigurator sa poata sa fie "sanatos" multi ani si sa ofere siguranta clientilor in ceea ce priveste asigurarile - de viata, de proprietati etc.

Cultura acestei tari da foarte multa putere reprezentantului asiguratorului, fie ca el este un agent, un angajat sau un broker. Omul din Romania considera ca se asigura "la Viorel" de foarte multe ori. Si atunci aportul pe care il are un broker, si este la acelasi nivel cu un angajat sau agent, este extrem de important pentru ca clientul ii ofera, in primul rand, lui incredere si brokerul poate sa gestioneze relatia asta intr-un mod care sa fie un avantaj al lui pe termen lung sau scurt. Noi cred ca suntem castigatori in acesta relatie pentru ca suntem aproape de piata de brokeraj.

XPRIMM: Care este viitorul asigurarilor pentru clienti, tinand cont de toate modificarile din domeniu?
C.S.: Cred ca, din punct de vedere al clientului, viitorul este roz, din perspectiva faptului ca pretul asigurarilor va fi unul din ce in ce mai realist pentru ca functioneaza competitia. In privinta experientei pe care clientii o au cu companiile de asigurari, inca vor mai fi unele momente mai grele, dar care se vor regla. Pas cu pas asiguratorii cauta sa isi faca serviciile de mai mare calitate, astfel incat in final sa il convinga pe client sa isi mai faca o asigurare intr-o alta zona de risc.

Costi STRATNIC, Membru al Directoratului OMNIASIG VIG, a fost invitat in emisiunea Ora de Risc, pe care o puteti urmari aici.

Editor: Andreea RADU | Publicat pe 12.11.2018 | 1314 vizualizari
Share |