1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

De ce ar trebui asiguratorii din Romania sa investeasca in chatbots?

"Chatbots si Facebook Messenger pot reprezenta o noua strategie si o noua tactica in arsenalul de marketing al companiilor", a declarat Flavian CRISTEA, Digital Strategist, GRAPEFRUIT, in cadrul Conferintei Top Social Brands 2018, eveniment organizat de Revista BIZ pe 5 iunie a.c.

In momentul de fata, in pofida numarului mare de retele de socializare aflate la dispozitia consumatorilor, Facebook continua sa detina o cota extrem de importanta. De exemplu, conform datelor globale, in al treilea trimestru din 2017, Facebook avea peste 2 miliarde utilizatori in intreaga lume, iar in Romania, totalul acestora ajungea la 9,6 milioane. De asemenea, Facebook Messenger avea, la momentul respectiv, 1,3 miliarde utilizatori la nivel global, in Romania fiind estimati 6 milioane utilizatori pentru acest canal de comunicare.

Mai mult decat atat, conform thinkwithgoogle.com, 38% din tinerii din Generatia Z (persoane cu varste intre 18 si 24 de ani) petrec mai mult de 3 ore pe zi dand mesaje text. La randul lor, 43% din tinerii Generatiei Y (varste cuprinse intre 25 si 34 de ani) folosesc aplicatii de mesagerie (Facebook Messenger, Whatsapp etc.).

In acest context, companiile din Romania, inclusiv asiguratorii, nu pot ignora acest canal de comunicare reprezentat de aplicatiile de mesagerie/ chat si, cu precadere, Facebook Messenger. Iar chatbots [n.red. programe digitale care pot purta conversatii, in scris sau prin metode audio, cu utilizatorii, ce au adesea in spate inteligenta artificiala] dezvoltati pentru Facebook Messenger (dar nu numai) pot reprezenta o solutie foarte buna pentru dezvoltarea de conversatii active, constante si instantanee.

Chatbots ofera beneficii atat pentru brand-uri, cat si pentru consumatori, a explicat Flavian CRISTEA, printre acestea numarandu-se:
  • Servicii pentru clienti disponibile acestora 24 de ore din 24
  • Primirea, de catre clienti, a unui raspuns instantaneu
  • Primirea, de catre clienti, a raspunsurilor detaliate si avizate pe subiecte de interes pentru acestia
  • Obtinerea unei experiente bune a clientilor
  • Simplificarea comunicarii
  • Inregistrarea mai usoara a unei plangeri
  • Rezolvarea si administrarea mai eficienta a unei plangeri
  • Raspunsuri rapide la intrebari complexe
Chatbots pot fi utilizati, si se folosesc deja, in foarte multe domenii:
  • In Vanzari, pentru activitati de e-commerce sau initializarea discutiilor de vanzare
  • In Advertising, pentru oferte personalizate, comunicarea de oferte noi sau anuntarea evenimentelor si a diverselor lansari de produse
  • In Customer Service, pentru a asigura servicii dedicate clientilor 24 de ore pe zi, 7 zile din 7, dar si pentru a raspunde rapid diverselor probleme ale acestora
  • In Creative Marketing, pentru generarea de continut inspirational, targetarea mesajelor sau generarea de continut bazat pe preferintele utilizatorilor
Mai multe detalii despre acest subiect, dar si despre alte temele dezbatute cu prilejul Top Social Brands 2018 pot fi urmarite in inregistrarea video disponibila pe site-ul evenimentului.

CITITI PE ACEEASI TEMA:
Vor fi job-urile profesionistilor din asigurari preluate de chatbots?
Are un chatbot avantaje pentru o companie de asigurari din Romania?
Drone, roboti si algoritmi: Digitalizarea procesului de management al daunelor

PROMO