Despre nevoia intoarcerii asiguratorilor cu fata catre consumatori - Opinii - Asigurari - Totul despre...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 


Bucuresti
29
1 EUR = 4.5673 RON
1 USD = 4.0905 RON
















RFI

Opinii

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Despre nevoia intoarcerii asiguratorilor cu fata catre consumatori


Calin M. RANGU
Director
Directia Protectia Consumatorilor
ASF

Unii asiguratori parca sunt prinsi in propria capcana, intretinuta ani de zile de diferite probleme reale si de diferite practici, nemaivazand padurea de copaci si uscaturi. Cred ca devine o prioritate intoarcerea asiguratorilor cu fata catre consumatori. As putea folosi termenul de client, dar de multe ori beneficiarii sau consumatorii de servicii financiare nu sunt clientii directi, desi ar putea deveni.

Ar trebui ca principiul calauzitor al satisfacerii nevoii consumatorului sa fie mai important decat cel al profitabilitatii directe, imediate, cu orice pret (dar nici nu trebuie sa intarzie, deoarece ii afecteaza tot pe clienti prin apelarea la practici ulterioare neloiale).

Nu poti fi profitabil pe termen lung decat daca ai o filozofie corespunzatoare referitoare la client/consumator. De multe ori nu iti poti acoperi corespunzator pierderile nici ridicand oricum preturile, deoarece alungi clientii si beneficiul marginal este foarte mic, si nici scazadu-le nesustenabil doar pentru a atrage clienti deoarece pierderile colaterale vor fi mai mari (dupa cum se poate constata prin efectele financiare - lipsa lichiditatilor etc, si de imagine - reclamatii etc). De fapt nici nu trebuie sa fie o problema de pret, ci de corectitudine, de transparenta, de relatie corecta cu consumatorii, pentru a-si constientiza nevoile (de ce are nevoie de tine?), a-i informa corect, a negocia cu ei, a le acorda respect.

In acest sens poate masurile de educare, de prevenire, de organizare mai buna, identificarea unor noi solutii, inovatoare sau clasice, de succes in alte parti, pot ajuta. De exemplu:
  • dezvoltarea de programe de educatie pentru cetateni (reducerea numarului de accidente scade daunele si deci valoare politei);
  • dezvoltarea de programe de educatie pentru clienti, inclusiv cursuri de condus preventiv (de exemplu participarea la un asftel de curs, sa se regaseasca intr-un discount la valoarea politei);
  • revederea prevederilor contractuale sau de procedura, dupa caz, clarificandu-le, eliminandu-le pe cele cu potential inselator, incorecte sau potential abuzive.
Probabil foarte importata este reducerea daunalitatii in sine:
  • Accent pe prevenirea fraudelor interne si externe, pe masurile de prevenire
  • Revederea criteriilor de selectare pentru releavanta lor si rafinarea lor
  • Introducerea unor sisteme de analiza a comportamentului soferului in trafic, asa numitele telematics;
  • Utilizarea unui cazier al soferului in functie de evenimentele rutiere si sanctiuni, de vechimea in conducere etc., declararea persoanelor care conduc
  • Optimizarea sistemului bonus malus astfel incat analiza sa nu fie facuta doar in tandem sofer-auto ci si factorul sofer sa fie introdus de sine statator ulterior cautarii tandem-ului;
  • Redefinirea daunei totale, care cauzeaza pierderi consumatorilor corecti si faciliteaza fraudele pentru cei incorecti;
  • Reglementarea legislativa in domeniul daunelor aferente vatamarilor corporale si daune morale;
  • Implementarea sistemului de rezolvare alternativa a disputelor prin intermediul unor experti independenti si impartiali.
Dar, in niciun, caz reducerea daunalitatii nu trebuie suportata de consumatorul serviciului de asigurare. Daunele trebuie platite corect, la timp, consuamtorul sa sufere cat mai putin din cauza aparitiei unui risc pentru care este asigurat.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Despre nevoia intoarcerii asiguratorilor cu fata catre consumatori).




Share |


Publicat pe 02.12.2015 | 4246 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
2 comentarii
florin (Anonim) (09.12.2015 00:59)
Buna seara domnul Rangu.dar cheltuielile asiguratorilor( de milioane de euro/luna ) pe sedii
care stau 50% goale nu le vede nimeni?..frauda din interior pe despagubirile cu
vatamari,agricole,cladiri,etc..nu vede nimeni?..ce rata a daunei sa mai scada?sa poti ca
service auto accepta conditiile impuse si nu negociate a unui contract cu un asigurator
trebuie sa lucrezi cu piese din dezmembrari .poate consilul concurentei va face putina
lumina.se impun tarife si discounturi la piese cu pana la 70% mai mici DLABI fata de o
reprezenanta...aici cine verifica?

HA HA HA (Anonim) (05.12.2015 20:17)
pai cine trebuia sa controleze ""äsiguratorii"? fostul CSA
?
DAAAAAAAAAAAAAAAAA....
si ASF? DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
daca pe nimeni nu intereseaza ce se intampl ape piata
asiguarrilor, care i problema?doar de dragul intrebarilor
retorice?
DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM