Distributia in asigurari in pragul unei reale schimbari? - Tendinte - Asigurari - Totul despre...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Ghid Asig 
 Dictionar 
 Lex 
 Sondaje 
 Tendinte 


Bucuresti
28
1 EUR = 4.5673 RON
1 USD = 4.0905 RON
















RFI

Tendinte

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Distributia in asigurari in pragul unei reale schimbari?


In ultimii ani, peste tot in lume, reglementarea formelor de distributie si marketing a serviciilor financiare si in special a asigurarilor a suferit o multitudine de modificari si acest lucru continua in contextul unei tendinte fara echivoc ce incearca sa puna interesul consumatorului pe prim plan.

Australia sau Africa de Sud, tari care de obicei sunt in prima linie a inovatiei in industria asigurarii, au deja de peste zece ani reglementari noi in acest sens. Marea Britanie a introdus in 2013 "RDR - Retail Distribution Review" - cu scopul de a imbunatati standardele consilierii financiare si a ajuta la o mai buna intelegere de catre clienti a costurilor investitiilor pe care aleg sa le faca. Printre altele, aceasta a condus la schimbari majore in ceea ce priveste educatia celor implicati in distributie, dar mai ales in modul in care acestia sunt remunerati pentru serviciile oferite clientilor (plata pe baza de comision a fost identificata de catre organismul de reglementare ca fiind unul dintre motivele principale ale "vanzarilor incorecte").

In Statele Unite a fost introdusa in acest an, cu aplicabilitate din octombrie 2017, "Departament of Labour Fiduciary Rule", o reglementare a distributiei produselor de investitie sau dedicate acumularii de fonduri in vederea pensionarii.

In Uniunea Europeana, reglementarea distributiei in domeniul asigurarilor si a serviciilor financiare este de asemenea intr-un proces de reinnoire prin introducerea Directivei UE 2016/97 - IDD, cu aplicabilitate din 2018, si a Directivei UE 2014/65 - MIFID II, cu aplicabilitate din 2017.

Probabil cel mai bun lucru in legatura cu IDD este faptul ca s-a revenit, chiar din titlu, la conceptul de distributie, astfel largindu-se aria de aplicabilitate de la intermediari catre celelalte forme de distributie, cum ar fi agentii de turism, firme rent-a-car, platforme web etc. Aceasta creeaza premisa unei mai bune uniformizari a distributiei, dar mai ales poate conduce la o concurenta corecta intre toti distribuitorii de asigurari.

Modul in care acestea vor fi puse in aplicare in Romania prin legislatia specifica ar putea sa aiba un efect pozitiv asupra protectiei consumatorilor si a imaginii pe care o au persoanele care lucreaza in distributia de asigurari si servicii financiare si, automat, asupra industriei noastre in general. Totul depinde de seriozitatea prin care vor fi implementate cerintele si recomandarile acestor directive, dar si capacitatea de a tine cont de specificul si realitatile pietei noastre.

Majoritatea reglementarilor din ultima perioada in legatura cu activitatea intermediarilor de asigurari din Romania nu a adus nimic bun pentru acestia, chiar ducand la reducerea semnificativa a acestora din urma. Pe de alta parte, nici aplicarea normelor ce reglementeaza calificarea si pregatirea profesionala nu a reusit pana acum sa atinga obiectivul propus.

O problema a reglementarii excesive, mai ales in cazul intermedierii produselor de asigurare de viata legate de fonduri de investitii sau pensii poate aparea in momentul in care intervine confuzia intre consilierea financiara si educatia financiara. Exista riscul ca rolul auxiliar, dar important, al jucatorilor din piata de educator pentru consumatori, absolut necesar unei piete romanesti slab dezvoltate, sa fie semnificativ diminuat de teama de a nu fi considerat in afara normelor.

O alta provocare este cea legata de costurile pe care le presupune adaptarea companiilor de asigurare, dar mai ales a asiguratorilor la noile norme. Un lucru incurajator pentru piata romaneasca vine insa dintr-o recomandare a Directivei IDD de care sper sa se tina cont la elaborarea normelor locale: "Prezenta directivă nu ar trebui să impună o povară prea mare pentru distribuitorii mici și mijlocii de asigurări și reasigurări. Unul dintre instrumentele pentru atingerea acestui obiectiv este aplicarea adecvată a principiului proporționalității. Acest principiu ar trebui să se aplice atat cerințelor impuse distribuitorilor de asigurări și reasigurări, cat și exercitării competențelor de supraveghere."

Imediat dupa anuntarea introducerii in Statele Unite a DOL Fiduciary Rule, LIMRA Secure Retirement Institute a realizat un studiu in care consumatorii au fost intervievati pentru a afla ce parere au despre consilierii lor financiari. Rezultatele arata ca acestia au opinii foarte bune in ceea ce ii priveste pe consilieri.

Noua din zece consumatori cred ca intotdeauna consilierii lor:
  • pun interesele consumatorilor pe primul plan;
  • recomanda produse care se potrivesc nevoilor;
  • aduna informatii detaliate si suficiente inainte de a oferi sfaturi financiare;
  • ofera o valoare excelenta pentru costul asociat serviciilor oferite.
(Consumers Belive Advisors Put Their Best Interests First" - LIMRA/ April 2016)

Pregatirea, profesionalizarea solida, etica in munca alaturi de reglementari bine definite si implementate duc la o performanta solida a operatorilor din piata si, in primul rand, creeaza clienti multumiti.

Oare dupa cat timp de la aplicarea noilor directive UE vom putea identifica opinii asemanatoare din partea consumatorilor romani?!

Elizeu FOLESCU
Senior Regional Executive, LIMRA/LOMA


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Distributia in asigurari in pragul unei reale schimbari?).




Share |


Publicat pe 31.08.2016 | 1416 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM