1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Eduard SIMIONESCU, Director General, GrECo JLT Romania GmbH Viena Sucursala Bucuresti


Canalul online de vanzare nu ar trebui exceptat de la normele legale si deontologice specifice pietei de asigurari. Clientul ar trebui sa fie informat in aceeasi masura cu privire la conditiile de asigurare, modalitatea de despagubire etc. si prin canalele traditionale si prin distributia online. De asemenea, e important de spus ca ar trebui luate masuri de evitare a concurentei neloiale prin astfel de canale de distributie.

XPRIMM: Problema pietei asigurarilor nu este faptul ca asiguratii cauta cel mai mic pret, ci ca unii asiguratori sunt dispusi sa acopere riscuri la tarife nesustenabile pentru conservarea portofoliului de clienti, cu riscul compromiterii stabilitatii financiare. Cat de mult influenteaza negativ aceasta practica a asiguratorilor comportamentul de cumparare a clientului si cum pot brokerii sa contribuie la minimizarea acestui efect?
Eduard SIMIONESCU:
De cele mai multe ori, tarifele mici sunt insotite si de limitari in acoperire sau de o limitare in calitatea serviciilor. Practic, multi dintre clienti folosesc ca unic criteriu de selectie a ofertei de asigurare pretul cel mai scazut si abia la momentul daunei realizeaza limitarile pe care le contine polita de asigurare. Sarcina noastra este de a informa clientii cu privire la prevederile contractului de asigurare si de a adapta polita de asigurare la expunerea la risc a clientului. Intr-adevar, datorita politicii "preturilor mici", si bugetele alocate programului de asigurare au scazut. Totusi, incercam sa mentinem un echilibru intre prima de asigurare competitiva si calitatea acoperirii. In prezent, asistam, de exemplu, la o competitie puternica pe segmentul asigurarilor private de sanatate unde, din dorinta de a castiga cota de piata, asiguratorii practica tarife foarte atractive, in special pe corporate.
 
XPRIMM: Una dintre principalele provocari pentru asiguratori, dar si pentru brokerii cu activitate pe segmentul corporate, este in continuare promovarea calitatii in servicii in conditiile unei piete axate pe pret, nu numai in cazul asigurarilor RCA, ci si pe liniile non-auto si pe segmentul asigurarilor pentru companii. Asistam in prezent la o extindere a razboiului preturilor si pe segmentul corporate si daca da, ce sanse exista pentru o reglare a activitatii in viitorul apropiat?
E. S.:
Consideram ca noile reglementari CSA referitoare la cerintele de capital necesare subscrierii riscurilor de catastrofa vor influenta politica de tarifare a companiilor de asigurare. Totusi, Romania se afla intr-o zona cu expunere ridicata la cutremur si inundatie, iar costul de reasigurare se va reflecta in prima de asigurare.
 
XPRIMM: Credeti ca unificarea celor 3 autoritati de supraveghere de care se discuta acum va ajuta piata?
E. S.:
Cred ca depinde de modul de atribuire a responsabilitatilor in cadrul noii structuri. Din punct de vedere operational, probabil ca nu vor fi schimbari semnificative.

XPRIMM: Cum apreciati ca a fost implementat programul de pregatire profesionala continua pana in acest moment? Exista aspecte care ar putea fi imbunatatite?
E. S.:
In mod cert, programul de pregatire profesionala este un pas semnificativ spre imbunatatirea calitatii serviciilor.
 
XPRIMM: Care sunt dezavantajele efervescentei vanzarilor online de asigurari prin multitudinea de site-uri mai mult sau mai putin specializate aparute in ultima perioada, intr-un domeniu insuficient reglementat la momentul de fata? Considerati ca ar trebui cumva reglementat acest canal de distributie?
E. S.:
Cred ca mai degraba ar fi necesara urmarirea aplicarii prevederilor legale privind distributia de asigurari in mediul online. Nu cred ca acest canal de vanzare ar trebui exceptat de la normele legale si deontologice specifice pietei de asigurari. Clientul ar trebui sa fie informat in aceeasi masura cu privire la conditiile de asigurare, modalitatea de despagubire etc. si prin canalele traditionale si prin distributia online. De asemenea, e important de spus ca ar trebui luate masuri de evitare a concurentei neloiale prin astfel de canale de distributie.

XPRIMM: Odata cu intrarea in vigoare a noului Cod Penal, in luna iulie a acestui an, frauda in asigurari va fi incriminata ca forma de infractiune separata, fiind inclusa in capitolul infractiunilor contra patrimoniului. Considerati ca va fi redusa frauda in asigurari ca urmare a sanctiunilor prevazute?
E. S.:
Nu cred ca vom vedea o scadere semnificativa a numarului de fraude. Este mai degraba o chestiune legata de maturitatea pietei de asigurare si de risk management al companiilor de asigurari.


Editor: Oana RADU | Publicat pe 16.05.2013 | 5677 vizualizari
Share |