1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Elisabeth STADLER, CEO & Chairwoman of the Managing Board, VIENNA Insurance Group


Cum va arata VIENNA Insurance Group in 2026? Care este strategia grupului in Europa Centrala si de Est? Ce planuri are noua conducere? Totul intr-un interviu acordat in exclusivitate Publicatiilor XPRIMM de catre Elisabeth STADLER, CEO & Chairwoman of the Managing Board, VIENNA Insurance Group.

XPRIMM: Doamna STADLER, conduceti de la inceputul acestui an cel mai mare grup de asigurari din Austria si, mai mult decat atat, din Europa Centrala si de Est. Intentionati sa faceti schimbari majore in ceea ce priveste strategia VIG?
Elisabeth STADLER:
Cand am preluat functia de CEO al Vienna Insurance Group, sau VIG, am vrut sa obtin in primul rand o imagine si o perspectiva completa la nivelul intregului grup. Astfel, am efectuat o analiza initiala a strategiei si ma bucur sa pot afirma ca VIG poate construi pe un fundament puternic. De aceea, voi continua cu actuala strategie; in primul rand, ne vom concentra pe Austria si pe CEE. In al doilea rand, pe responsabilizarea managerilor locali. De asemenea, strategia noastra multi-brand, dar si politica de distributie multi-canal vor ramane neschimbate. Nu in ultimul rand, vom continua investitiile conservatoare si vom mentine abordarea curenta in ceea ce priveste politica de reasigurare.

XPRIMM: Au trecut 25 de ani de cand VIG a facut un pas curajos - acela de a intra pe pietele din CEE. Cat de satisfacuti sunteti de rezultatele de pana acum?
E.S.:
Calitatea vietii se imbunatateste in mod constant in tarile Europei Centrale si de Est, iar acest lucru genereaza, de asemenea, o crestere a nevoii de asigurare. Dorim sa profitam de acest potential. In unele piete am inregistrat o crestere de doua cifre, in anii trecuti. Aceste rezultate ne produc o satisfactie deosebita, dat fiind ca am fost un prim jucator in CEE: VIG genereaza aproape 50% din primele sale si aproximativ 55% din profit in CEE. Mai mult, suntem foarte bine pozitionati pe piata. Aceasta este baza care ne permite sa utilizam oportunitatile de crestere existente. Asadar, am intrat in aceasta regiune pentru a ramane aici si pentru a avea succes.

XPRIMM: Toate pietele din regiunea CEE ofera astfel de performante satisfacatoare? Care este principalul factor care le diferentiaza?
E.S.:
In total, suntem reprezentati in 25 de piete si toate sunt profitabile pentru noi. Insa, bineinteles, toate sunt diferite - bazate pe o dezvoltare economica locala specifica si pe prioritatile pe care le are fiecare industrie de asigurari. Pe scurt, dorinta de a fi protejat impotriva riscurilor de zi cu zi, de a putea avea grija de cineva in varsta sau de familie este prezenta in toate tarile. Mentalitatea, prioritatile, obiceiurile si modul in care sunt vazute asigurarile sunt si ele diferite. Concurenta este si ea un factor important. Din pacate, ne confruntam cu o competitie puternica in ceea ce priveste preturile in unele piete, in special pe zona de asigurari auto.

In acest context, vreau sa subliniez faptul ca ne concentram pe o crestere profitabila. Nu dorim sa crestem doar de dragul de a creste. De aceea evitam strategiile de tip dumping. Este mai bine sa accepti o scadere a cotei de piata decat o pierdere a profitului. Sectorul asigurarilor auto, in special cel RCA, este unul foarte puternic si competitiv in multe dintre pietele noastre. Observam si o scadere a primelor medii in multe tari din regiunea CEE. Scopul este, asadar, sa reducem volumul primelor sau sa restructuram portofoliul auto in tarile care sunt sub semnul unei competitii puternice in ceea ce priveste preturile. In schimb, potentialul din zona asigurarilor de locuinte este putin exploatat. Noi ne educam clientii cu ajutorul campaniilor pe care le derulam...

XPRIMM: Aveti in plan extinderea prezentei VIG in CEE prin noi achizitii?
E.S.:
Am inceput deja sa examinam atent cele 25 de piete in vederea unui potential de crestere pana la sfarsitul anului 2016. Este vorba fie despre o crestere organica, fie prin achizitii. Achizitii vor fi facute acolo unde, din punct de vedere economic, vom avea oportunitati sau acolo unde ne putem atinge pozitia dorita in piata mai rapid. Ne orientam, de asemenea, pe profit. Daca o achizitie nu pare profitabila, nu vom investi.
Desi ramanem la strategia generala, am decis sa facem cateva ajustari. Acestea reflecta un mediu economic schimbat si cadrul in care companiile de asigurari trebuie sa lucreze. In evaluarea noastra initiala, am identificat patru piete care arata o dezvoltare economica puternica si acolo ne dorim sa crestem cota de piata - fie organic, fie prin achizitii, respectiv Croatia, Ungaria, Polonia si Serbia.

Interviul integral acordat de Elisabeth STADLER, CEO & Chairwoman of the Managing Board, VIENNA Insurance Group poate fi citit in numarul de mai al revistei PRIMM - Asigurari&Pensii.


Editor: Alexandru CIUNCAN | Publicat pe 13.05.2016 | 5012 vizualizari
Share |