1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Europa cauta solutii pentru reglementarea unui fenomen care, in ultima vreme, transforma peisajul urban la nivel mondial: trotinetele electrice

Sa fie interzise, sa fie aplicate amenzi pentru depasirea vitezei legale, utilizatorii sa fie obligati sa sustina un examen pentru obtinerea unui permis de conducere etc. De la Paris, la Berlin, orasele europene cauta solutii pentru reglementarea unui fenomen care a luat amploare in ultima perioada si care a transformat complet peisajele urbane: trotinetele electrice.

In conditiile in care, in intreaga lume, numarul persoanelor decedate sau ranite in urma unor accidente in care au fost implicate trotinete electrice creste alarmant, autoritatile din mai multe tari fie au luat deja masuri in acest sens, fie lucreaza de zor la reglementarea acestei situatii.

FRANTA

Autoritatile franceze pregatesc un set de legi in acest sens, dupa ce, in ultima vreme, trotinetele electrice au facut aproximativ 30 de victime. Parisul, acolo unde circula cel putin 20.000 de trotinete electrice, a impus amenzi de 135 de euro pentru trotinetistii care circula pe trotuar, iar autoritatile vor sa limiteze viteza maxima a trotinetelor la 20 km/h pe drumurile publice si la 8 km/h in zonele pietonale. Din cate se pare, noi legi in acest sens vor fi aprobate in aceasta toamna, urmand a fi aplicabile in toate localitatile din Franta. Printre acestea, depasirea vitezei legale va fi sanctionata cu amenda in valoare de 1.500 de euro.

GERMANIA

In Berlin, folosirea trotinetelor electrice a fost reglementata in urma cu doua luni, dar autoritatile au ajuns rapid la concluzia ca e nevoie de legi mai aspre. Politistii germani sustin ca, in ultimele doua luni, 34 de persoane au fost ranite in accidente in care au fost implicate trotinete electrice.

MAREA BRITANIE

In Marea Britanie, trotinetele electrice nu au voie sa circule pe trotuare, iar prezenta lor pe drumurile publice este considerate o jignire, deoarece nu se supun legilor in vigoare in ceea ce priveste taxele, asigurarea acestora si obtinerea unui permis de conducere. Sustinatorii trotinetelor electrice spun ca e momentul pentru o schimbare. In iulie, o tanara de 35 de ani si-a pierdut viata in urma unui accident in care a fost implicat un trotinetist, o zi mai tarziu un copil de 14 ani a suferit rani grave dupa ce trotineta pe care se afla s-a izbit de un panou aflat intr-o statie de autobuze.

SPANIA

Trotinetele electrice sunt tot mai intalnite si in Spania, dar, desi autoritatile de reglementare au pregatit un set de legi in acest sens, framantarile politice impiedica, pentru moment, adoptarea acestora. Intre timp, orasele au adoptat propriile legi in acest sens. In Madrid, viteza maxima a fost limitata la 30 km/h, iar castile de protectie sunt obligatorii doar pentru cei cu varsta sub 16 ani, in vreme ce in Barcelona - unde o batrana de 92 de ani a murit in urma unui accident in care a fost implicat un trotinetist -, sunt obligatorii indiferent de varsta.

BELGIA

In ultima vreme, numarul trotinetelor electrice care circula in Bruxelles a explodat, dar fiecare din cele 19 districte ale Bruxelles-ului are propriile legi pentru acestea. Unele impun amenzi si limitari de viteza, iar altele impun restrictii de parcare. Astfel, Bruxelles colecteaza informatii de la toate cele 19 districte, in incercarea de a creiona un set de legi in acest sens. Autoritatile din Bruxelles sustin ca o persoana si-a pierdut viata intr-un accident in care a fost implicata o trotineta electrica, in vreme ce reprezentantii unui spital spun ca, zilnic, trateaza doi trotinetisti implicati in accidente rutiere. Momentan, castile de protectie nu sunt obligatorii prin lege, dar dezbaterile in acest sens sunt in plina desfasurare.

ITALIA

Ministrul Transporturilor din Italia a emis, luna trecuta, un nou set de legi pentru trotinetele electrice si alte astfel de mijloace de transport. Trotinetele electrice vor putea circula pe strazi, dar viteza maxima va fi limitata la 30 km/h. In zonele pietonale, viteza maxima a trotinetelor electrice va fi limitata la 6 km/h.

TARILE BALCANICE

In tarile balcanice, arata sursa citata, trotinetele electrice sunt intr-o zona gri, exceptie facand Slovenia, care schiteaza o legislatie care sa restrictioneze accesul acestora strict in zonele pietonale si pe pistele pentru biciclete. Viteza maxima va fi limitata la 25 km/h, dar, in zonele pietonale, trotinetele electrice vor trebui sa aiba o viteza maxima care sa nu o depaseasca pe cea a pietonilor. De asemenea, legile care se aplica in cazul bicicletelor vor fi aplicate si in cazul trotinetelor electrice, care vor trebui echipate cu lumini corespunzatoare, iar trotinetistii cu varste mai mici de 18 ani vor fi obligati sa poarte casca de protectie.

ROMANIA

In luna iunie, un proiect de lege pentru modificarea Coduloui Rutier a fost depus la Camera Deputatilor, acesta vizand reglementarea circulatiei trotinetelor electrice pe drumurile publice, in conditiile in care trotinetele electrice sunt tot mai intalnite in Romania. Potrivit proiectului depus de PNL, trotineta electrica este definita ca un "vehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 40 km/h si care este echipat cu un motor electric a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 2 kW."

Trotinetele electrice vor putea circula pe pistele pentru biciclete. Documentul mai prevede ca numai persoanele cu varsta peste 14 ani sa poata merge cu bicicleta sau trotineta electrica pe drumurile publice, iar cei care au sub 18 ani trebuie sa poarte casca de protectie. Bicicletele, trotinetele electrice si mopedele trebuie sa aiba "mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive in stare de functionare", potrivit proiectului.

CITITI PE ACEEASI TEMA:
Cum se pot asigura trotinetistii?