FIAR 2019: Conferinta de Asigurari Auto - Partea a II-a. Principalele declaratii! - Asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7491 RON
1 USD = 4.3248 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

FIAR 2019: Conferinta de Asigurari Auto - Partea a II-a. Principalele declaratii!


In a doua parte a Conferintei de Asigurari Auto din cadrul FIAR 2019 - Forumul International de Asigurari-Reasigurari specialistii au dezbatut, printre altele, tendintele din managementul daunelor, impactul tehnologiilor sau "dreptul de folosinta".

Printre vorbitori s-au numarat: Michael THEILMEIER, specialist re/asigurari, Calin RANGU, Director ASF, Madalin ROSU, President, BAAR, Sorin GRECEANU, General Manager, BAAR, Alexandru GRIGORESCU, Specialist Motor, Insurance section, UNSAR, Steven M. LULEWICZ, Vice President, Global - Strategic Markets & Clients Broadspire Services, Cristian MICU, Country Manager, EUROTAX, Maria GANEA-BOGHIAN, Deputy General Manager, ASISOFT si Radu CHITU, CRM & Operations Manager, Drive2U Romania.

PRINCIPALELE DECLARATII:

Radu CHITU, CRM & Operations Manager, Drive2U
  • Exista o situatie in cazul masinilor de curtoazie si sunt servicii care fac abuz de legislatie, exista o multime de servicii rent-a-car care ofera acest serviciu fara a fi foarte transparente cu preturile
  • Clientii solicita masini de curtoazie de la service-urile auto - chiar si producatorii de masini ofera masini de curtoazie in anumite situatii; va pot asigura ca toti clientii solicita service-urilor masini de curtoazie, altfel spun ca nu isi vor repara masinile acolo
  • In urma cu cativa ani, in Romania, toata lumea cerea preturile pe care le voia pentru piese de schimb (inainte de sistemul AUDATEX, de exemplu). In mod similar, ar trebui sa avem un pret de referinta pentru inchirierea de masini, pentru a opri abuzurile in acest sens. Cred ca putem gasi solutiile potrivite
Steven M. LULEWICZ, Vice President, Global - Strategic Markets & Clients, BROADSPIRE Services, Inc.
  • BROADSPIRE este detinuta in totalitate de Crawford & Company, unul dintre cei mai mari furnizori independenti de solutii de management al daunelor, si nu numai, pentru industriile de asgiurari si management al riscului. Fondata in 1941, compania are sediul in Atlanta, SUA, si numara 9.000 de angajati in 70 de tari, de-a lungul a 700 de locatii
  • Suntem o organizatie independenta si stabila financiar, facand din Crawford partenerul ideal pe termen lung
  • Identificam si implementam o filosofie strategica a daunelor, cu obiectivul de a controla si reduce costurile indemnizatiilor 
  • Avem o singura platforma la nivel global si permitem notificarile online
  • Datele sunt cel mai important element al unui program de reclamatii, pentru a permite o intelegere reala si pentru a realiza imbunatatirile vizate. Datele identifica si evidentiaza rezultatele de performanta. BROADSPIRE utilizeaza un instrument puternic de analiza, care transforma datele in inteligenta de business
  • Incercam constant sa imbunatatim serviciul de management al daunelor, pentru a obtine rezultate mai bune atat pentru clientii nostri, cat si din punct de vedere financiar
  • In orice industrie, inovatia are loc atunci cand punem sub lupa concepte fundamentale - Continuous Improvement Process (CIP)
  • BROADSPIRE ofera tarife fixe, care denota siguranta si transparenta taxelor
Maria GANEA-BOGHIAN, Deputy General Manager, ASISOFT
  • Piata de asigurari isi doreste clienti fericiti
  • Clientii isi doresc o relatie corecta si fericita cu asiguratorul
  • Cred ca putem sa oferim solutii echitabile clientilor din Romania. De asemenea, cred ca se poate lucra mai mult si la legislatie
Michael THEILMEIER, Re/Insurance Expert, Germany
  • In stabilirea primei de asigurare auto, ar trebui sa primeze standardizarea sau individualizarea?
  • Standardizare - asigurare cu doua intrebari;
  • Individualizare - bazata pe istoricul auto, folosind amprenta genetica a fiecarui individ; ce date folosim? De unde vin aceste date? Aceste informatii ar putea duce la discriminare
  • Sistemele telematic ear putea indica faptul ca un sofer care conduce incet, doar pe timp de zi si fara manevre bruste, este un sofer bun, chiar daca soferul respectiv are 90 de ani
  • In 2010, credeam ca vom incepe sa vedem masini automate circuland pe drumuri din 2015 si ca, din 2030, aproape intreaga flota auto la nivel global va fi automata. Acum, realizam ca automatizarea flotei globale auto nu se va intampla atat de rapid cum am crezut
  • Selectia parametrilor pentru stabilirea primei de asigurare ar trebui sa fie cat se poate de simpla, dar, in functie de necesitate, si diferentiata
  • Asiguratorii trebuie sa fie plictisitori - trebuie sa lucreze incet si sa fie atenti, pentru a avea un business solid
Richard NATHSCHLAEGER, Executive Senior Advisor, Solera Europe
  • Big Data permite un nivel ridicat de individualizare, dar ca asiguratori trebuie sa ne miscam incet, trebuie sa ne concentram, trebuie sa facem business intr-un mod rational
  • Studiile au aratat ca masinile Diesel devin tot mai eficiente. Aceste masini vor continua sa existe pe piata
  • E nevoie de mult timp pentru dezvoltarea masinilor electrice. Sunt in continuare multe intrebari in ceea priveste electricitatea - de unde luam electricitatea necesara pentru masini?

Cristian MICU, Country Manager, EUROTAX
  • Vanzarile de autoturisme romanesti au ajuns la 130.919 de unitati in 2018 - o crestere de 23% comparativ cu 2017 (106.387 de unitati)
  • Prreviziuni pentru 2019:
    • Desi vehiculele Diesel nu prea mai sunt la moda, in Romania aceste vehicule sunt in continuare atragatoare pentru cumparatori, gratie consumului redus
    • Astfel, in 2018, piata autovehiculelor Diesel noi a fost cu 1% mai mica decat in 2017, importurile de autoturisme uzate au echilibrat aceasta situatie cu 358.359 vehicule alimentate Diesel, comparativ cu cele 111.548 alimentate cu benzina
    • Per ansamblu, vedem ca piata din Romania este stabila in ceea ce priveste razboiul de combustibili. Cu toate acestea, importurile masive din alte tari europene catre Romania pun presiune asupra modelelor de depreciere a tuturor vehiculelor uzate
    • Germania este una dintre cele mai importante tari, atat in ceea ce priveste legislatia adoptata pentru limitarea accesului la Diesel, cat si ca sursa disponibila de parcari pentru export
  • Romania a raportat o crestere de 88% a hibrizilor si hibrizilor plug-in in 2018 (3,845 de vehicule), comparativ cu 2017 (2.039 vehicule)
  • La nivel European, parcul auto este, in medie, de aproximativ 505 vehicule la 1.000 de locuitori, dar in Romania se situeaza la aproximativ 261 de vehicule la 1.000 de locuitori, cea mai mica cifra din UE. Aceste cifre arata ca este nevoie de o crestere a parcului auto la nivel local, pentru a satisface nevoia de mobilitate. In viitorul apropiat, se va observa o crestere a parcului auto local, atat in ceea ce priveste autoturismele, cat si vehiculele comerciale
  • In ceea ce priveste vanzarile de masini, importurile second-hand sunt cele mai importante in ceea ce priveste cresterea parcului auto, insa vanzarile de masini noi sunt, de asemenea, pe o panta ascendenta, asa ca vedem o crestere usoara pe viitor, atat pe plan local, cat si la nivel european, inclusiv din punct de vedere economic
  • Pentru anul 2019, vorbind despre autoturismele noi, prognozam o crestere intre 12-18%, iar pentru vehiculele utilitare usoare, o crestere de 3-5%
PANEL INTERACTIV: right of use

Michael THEILMEIER, Re/Insurance Expert, Germany
  • In Germania, pentru rent-a-cars si dreptul de utilizare exista un tabel din 1966, cu actualizari minime o data pe an, clasificand toate tipurile de autoturisme clasificate pe 11 grupe (de la A la L); acest lucru a ajutat la pastrarea costurilor de rent-a-car.
  • Tarifele zilnice pentru dreptul de utilizare variaza de la 23 EUR (A) la 175 EUR (L); Pentru autoturismele mai vechi de 5 ani se scade cu o grupa; pentru autoturisme mai vechi de 10 ani, se reduc doua grupe. Este o abordare foarte simpla.
  • In Germania, avem cazul legal de "imbogatire ilegala" - care protejeaza impotriva cazurilor abuzive.
  • In Germania trebuie sa dovedesti ca ai nevoie de masina, nu poti sa ai trei masini acasa si spui ca nu ai cu ce sa te deplasezi.
Sorin GRECEANU, General Manager, BAAR
  • Conform noii legislatii din Romania, un astfel de cost [de inchiriere masina] ar trebui sa ii revina persoanei care a fost afectata. Cred ca sSarcina de a dovedi nevoia unei masini la schimb nu e tratata suficient in legislatie. Nu trebuie sa dovedesti ca ai nevoie sa te deplasezi cu un vehicul. Aici avem o problema cu costul pentru a inchiria un vehicul. In Romania se dovedeste ca e mai ieftin taxiul decat inchirierea unei masini.
  • As vrea sa fac o distinctie intre nevoia de a inchiria o masina si pierderea dreptului de a utiliza vehicului. Se simte nevoia sa existe un echilibru intre drepturi si obligatii pentru fiecare parte implicata. Aceasta discutie poate fi un semnal pentru cei implicati pentru a gasi formula cea mai buna.
  • In Romania avem circa 8,1 milioane de vehicule inregistrate, din care 600 mii sunt in segmentul de vechime de 0-4 ani, alte 600 mii au 4-8 ani, toate celelelalte sunt mai vechi de 9 ani. Normele din Romania nu sunt specifice in ceea ce priveste vechimea masinii inchiriate. Poti conduce o rabla si poti inchiria o clasa superioara. Avem nevoie de un instrument legal pentru a pune o limita cererii partii vatamate.
  • Avem nevoie de echilibru, sa existe obligatii ca in alte tari mai dezvoltate; sa aparam dreptul consumatorului
Madalin ROSU, President, BAAR
  • In cazul nostru nu clientul este cel care solicita un astfel de serviciu de rent a car, ci solicitarea vine direct din partea service-urilor. Legatura dintre client si asigurator este rupta de service
  • Nu este o reglementare clara pe tipul de masini inchiriate.
  • Trebuie sa punem aceasta situatie pe fagasul corect. Este complet imposibil ca pentru 3 zile de inchiriere a unei masini sa platesti 200-300 euro. Vorbim de cateva service-uri care folosesc necorespunzator acest drept de folosinta.
  • Exista in continuare discutii pe acest subiect si speram ca anul acesta sa clarificam aceasta situatie. Afectul se va simti in buzunarul clientului.
Alexandru GRIGORESCU, Specialist Motor, Insurance section, UNSAR
  • Cadrul actual de reglementare legala din Romania nu specifica ce documente sunt necesare pentru ca un tert/client care vrea sa inchirieze o masina trebuie sa le arata asiguratorului pentru a dovedi ca intr-adevar a inchiriat masina respectiva.
  • ASF, UNSAR si alti stakeholderi lucreaza la schimbarea actualei legislatii - sa speram ca, in cateva luni, vom avea cea mai buna solutie din piata europeana.
Calin RANGU, Director, ASF
  • Problema, in momentul de fata, este ca toate partile implicate nu comunica una cu cealalta
  • Legea specifica, in momentul de fata, ca acela care decide daca prefera bani sau sa primeasca o masina la schimb este clientul
  • Fiecare asigurator ar trebui sa aiba o procedura clara care sa il ajute sa rezolve situatii precum cele descrise. In opinia mea, astfel de abuzuri privind masina la schimb sunt stimulate si de greseli ale asiguratorilor; in momentul de fata, asiguratorii nu fac pasi activi in rezolvarea acestort probleme
  • Cred ca ar trebui, cu totii, sa colaboram pentru a avea aceleasi standarde si pentru a fi mai transparenti fata de consumator
  • Exista companii de asigurare care nu intampina astfel de probleme privind dreptul de inlocuire a masinii; doar cativa asiguratpri raporteaza astfel de probleme
  • Fiecare dintre noi trebuie sa colaboreze la rezolvarea problemelor, chiar inainte de a schimba legislatia.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (FIAR 2019: Conferinta de Asigurari Auto - Partea a II-a. Principalele declaratii!).

Noutati 1asig.ro
» Proiect de modificare a Legii RCA. Vezi cele 5 schimbari preconizate si reactia pietei de asigurari!
» Cristian ROSU, ASF: Nu exista o presiune pe tarifele de prima RCA
» Cum a evoluat castigul angajatilor din asigurari in luna iulie?
» DAW Management a premiat performanta echipei din Regiunea Sud-Vest
» Cate alunecari de teren au avut loc in primele 6 luni din acest an?
» ISF, UNSAR, PRBAR si UNSICAR participa la conferinta interactiva XPRIMM pe tema Pregatirii Profesionale
» Exclusiv: LEV INS se pregateste sa-si lanseze activitatea pe piata asigurarilor din Romania
» Incendiile, in usoara scadere in primele 6 luni din 2019
» Compania de Transport Public Sibiu, aloca 1,67 mil. lei pentru asigurari RCA, CASCO, bunuri si persoane
» Proiect de lege: Asiguratii risca sa piarda dreptul la despagubiri in regie proprie, in ciuda practicii europene




Share |


Autor: Adina TUDOR, Andreea RADU | Publicat pe 22.05.2019 | 665 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM