1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

IBM: Consumatorii, intre biometrie, autentificare si "Viitorul Identitatii"

Zvonurile despre o eventuala disparitie a parolelor puteau fi considerate exagerari in trecut, dar bresele majore de securitate din ultimii ani au inlaturat orice urma de dubiu asupra faptului ca adresele de e-mail, parolele si datele personale, cum ar fi Codul Numeric Personal, nu mai sunt suficiente pentru protejarea unei identitati online.

In acelasi timp, optiunile pentru folosirea unor informatii unice pentru autentificare (biometrice) devin tot mai populare, senzorul de amprenta pe dispozitivele personale fiind tot mai comun, in vreme ce tehnologia de recunoastere faciala tine pasul cu evolutia telefoanelor inteligente.

In timp ce noile metode de autentificare castiga in popularitate, drumul catre o lume fara parole este unul lung, iar utilizatorii sunt cei care au ultimul cuvant de spus. In acest context, IBM a realizat un studiu care sa ajute la o mai buna intelegere globala a preferintelor consumatorilor pentru biometrice, parole si/sau factori multipli de autentificare. Publicat recent, "Future of Identity", noul studiu IBM Security, a analizat aproximativ 4.000 de adulti din intreaga lume. Cele mai importante descoperiri, mai jos, iar o privire atenta la aceste tendinte ne poate dezvalui ca "Viitorul Identitatii" ar putea fi mai aproape decat credem.

Securitatea incepe sa fie mai importanta decat confortul - Utilizatorii au declarat ca securitatea este mai importanta decat confortul si intimitatea pentru autentificarea in aplicatiile disponibile, mai ales in ceea ce priveste aplicatiile financiare.

Autentificarea biometrica devine tot mai populara - Studiul IBM arata ca 67% dintre respondenti se simt confortabil in a folosi astazi autentificarea biometrica, in vreme ce 87% spun ca se vor simti confortabil cu aceste tehnologii in viitorul apropiat.

Generatia Millennials, dincolo de parole - In vreme ce 75% dintre tinerii din generatia Millennials (tineri cu varste cuprinse intre 20-36 de ani) se simt confortabil cu tehnologiile biometrice de azi, mai putin de 50% dintre ei folosesc parole complexe, iar 41% refolosesc parolele pentru a accesa numeroase conturi. Generatiile mai in varsta au demonstrat mai multa atentie si grija in crearea de parole, dar este mai putin probabil ca acestea sa adopte tehnologiile biometrice sau factorii multipli de autentificare.

Subliniind diferentele dintre generatii, studiul arata ca adultii mai tineri sunt mai putin atenti cu parolele traditionale, fiind mai incantati de autentificarea multipla, folosind tehnologii biometrice pentru confortul si viteza oferite de acestea, securizandu-si conturile cu un manager de parole. Aceasta poate fi o dovada a faptului ca generatiile mai tinere nu au prea multa incredere in parolele traditionale, cautand metode alternative de securizare a conturilor.

Cum generatia Millennials tinde sa devina rapid cea mai mare parte a fortei de munca din ziua de astazi, potrivit unui studiu realizat de ManpowerGroup, aceste tendinte pot avea un impact si asupra modului in care angajatorii, furnizorii de servicii si companiile de tehnologie vor oferi, in viitor, acces la dispositive si aplicatii. Mai jos, alte descoperiri realizate de IBM, in urma studiului "Future of Identity".
  • Doar 42% dintre tinerii Millennials folosesc parole complexe, care combina caractere speciale, numere si litere (comparativ cu 49% dintre respondentii din randul categoriei de varsta 55+), iar 41% refolosesc aceeasi parola de mai multe ori (comparativ cu 31% dintre persoanele cu varste mai mari de 55 de ani).
  • In medie, categoria de varsta 55+ foloseste 12 parole, in vreme ce Generatia Z (cei cu varste de 18-20 de ani) foloseste doar 5 parole. Acest lucru ar putea indica o rata uriasa de refolosire a parolelor pentru mai multe conturi.
  • Folosirea unui manager de parole e de doua ori mai probabil in randul tinerilor Millennials (34%) decat in randul categoriei de varsta 55+.
  • In urma unei brese de securitate, 32% dintre tinerii Millennials ar activa autentificarea in doi pasi, comparativ cu 28% dintre utilizatorii din randul populatiei generale. La fel de probabil e ca tinerii Millennials sa stearga un cont expus bresei de securitate si sa aleaga un furnizor de servicii mai competitiv.
  • 75% dintre tinerii din generatia Millennials se simt confortabil in a folosi, astazi, tehnologiile biometrice, comparativ cu 58% dintre utilizatorii cu varste egale sau mai mari de 55 de ani.
In ciuda faptului ca opinia generala arata ca utilizatorii ar alege viteza in locul oricarui alt element, studiul realizat de IBM subliniaza ca, de fapt, prioritatea utilizatorilor este, in cazul celor mai multe aplicatii - mai ales, cele financiare -, securitatea, nu viteza sau confortul. Singura exceptie vine in cazul aplicatiilor social media, acolo unde confortul pare sa fi depasit usor securitatea, dezvaluind un potential punct mort atunci cand vine vorba de protejarea informatiilor personale colectate si gestionate de aceste aplicatii.

Cum se pot adapta organizatiile pentru a raspunde cerintelor consumatorilor? Profitand de platforme flexibile de identitate, care ofera utilizatorilor mai multe optiuni de autentificare. Sa le permita, de exemplu, sa treaca de la o notificare de tip push, la una care solicita senzorul de amprenta si un cod unic de acces. De asemenea, organizatiile pot echilibra cerintele de securitate si confort prin integrarea unor abordari bazate pe riscuri - cand nivelul de risc este in crestere, sa fie declansat, de exemplu, un element suplimentar de autentificare, mai arata studiul IBM.