IDD: Un impuls oferit digitalizarii - Tendinte - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Ghid Asig 
 Dictionar 
 Lex 
 Sondaje 
 Tendinte 


Bucuresti
-2
1 EUR = 4.5048 RON
1 USD = 4.2225 RON
















RFI

Tendinte

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

IDD: Un impuls oferit digitalizarii


Interesele consumatorilor de asigurari trebuie servite la un nivel corespunzator, indiferent de canalul de distributie, online sau offline. In acest scop IDD extinde catre mediul online standardele inalte de consultanta si informare care pana acum erau proprii mediului offline. Adaptarea va aduce cu sine costuri, dar are potentialul de a oferi si oportunitati de extindere a activitatii intermediarilor in asigurari prezenti in spatiul virtual.

In ultimii ani, interventia lumii digitale in domeniul distributiei in asigurari s-a facut simtita din ce in ce mai puternic, dezvoltandu-se spontan, intr-un mediu, cel putin in prima instanta, foarte permisiv atat din punct de vedere tehnic, cat si din punct de vedere legislativ. In fapt, chiar daca distributia de asigurari online trebuia sa se supuna regulilor generale de protectie a consumatorilor, protectie a datelor personale etc. aplicabile oricarui tip de comert online, in legislatia specifica asigurarilor referintele la acest tip de distributie erau destul de putine.

Noua Directiva europeana privind distributia in asigurari (IDD) face un pas substantial inainte in acest sens, incluzand distributia online in sfera sa de actiune. Ca atare, incepand din 2017, distributia online va trebui sa corespunda cerintelor impuse tuturor canalelor de distributie a asigurarilor, intre altele, obligatiei de a furniza clientilor consultanta si informatii obiective privind continutul contractului inainte de incheierea acestuia. Totodata, va exista obligatia de a inregistra si prelucra un volum extins de date privind asiguratii, astfel incat sa poata elabora solutii de asigurare care sa raspunda necesitatilor specifice fiecarui consumator, eliminand astfel o diferenta importanta care exista in prezent intre canalele de distributie online si offline.

Toate aceste cerinte vor supune portalurile de comparatii si brokerii online - care pana acum trebuiau sa raspunda unor standarde mai coborate atat in ceea ce priveste consultanta, cat si in prelucrarea informatiilor -, unei presiuni puternice, necesitand un efort substantial de adaptare. Odata ce ele vor fi indeplinite insa, capabilitatile tehnice create in acest scop vor deschide calea catre vanzarea online a unor produse de asigurare mai complexe, largind astfel aria de activitate.

In prezent, operatorii din Romania care utilizeaza o forma de distributie online a asigurarilor trebuie sa raspunda prevederilor Normei nr. 15 din 2015 privind comercializarea prin mijloace electronice a contractelor de asigurare, care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie a.c. Noua reglementare aduce un plus de atentie pentru aspectele care vizeaza calitatea informatiilor furnizate consumatorilor prin oferta de asigurare, precizand un set minimal de informatii ce trebuie prezentate, precum si necesitatea implementarii unor mijloace de confirmare online care sa furnizeze certitudinea ca oferta a fost citita integral. De asemenea, sunt precizati parametri minimali pe care trebuie sa ii atinga ofertele comparative pentru a facilita o alegere corecta din partea consumatorului. Desi aceste prevederi reprezinta in mod evident un pas in plus fata de situatia preexistenta, in raport cu prevederile IDD sunt necesari pasi suplimentari pentru identificarea nevoilor consumatorilor si elaborarea unei solutii de asigurare adecvate. Cu alte cuvinte, daca noua norma aduce un plus prin aceea ca asigura furnizarea catre clienti a informatiilor necesare cu privire la tipul de produs deja ales, nu se pune inca problema de a recomanda clientului un tip de produs potrivit pe baza analizei caracteristicilor personale ale acestuia.

Rolul de prim-plan al digitalizarii

Din fericire, dezvoltarea tehnologiilor digitale sprijina indeplinirea cerintelor impuse de IDD. Ca exemplu, implementarea inteligenta a solutiilor Big Data se poate dovedi de un real folos, daca nu cumva chiar indispensabila, in indeplinirea activitatii de consultanta pentru o situatie data, folosind in acest scop datele acumulate din sursele disponibile. In plus, cu ajutorul unor solutii CRM integrate, canalele de distributie online si offline pot fi legate intr-un complex armonios. De exemplu, companiile de asigurari pot utiliza mijloace de comunicare web pentru a distribui catre toate canalele lor de vanzari, in timp real, diferite explicatii cu privire la produsele de asigurari. In paralel, solutiile IT de ultima ora faciliteaza distributia datelor importante pentru achizitie simultan catre toate punctele de contact cu consumatorii, intotdeauna cu un grad maxim de actualizare si disponibile in orice punct unde sunt necesare.

Transformarea digitala a domeniului asigurarilor a primit practic un nou impuls prin prevederile noii directive, IDD. Cu siguranta vom asista in urmatorii ani la o reala efervescenta in creatia de solutii IT dedicate, care sa faciliteze adaptarea canalelor de vanzare online la noile cerinte.

Din perspectiva operatorilor din domeniul asigurarilor, in particular a intermediarilor de asigurari, dincolo de substantialul efort de adaptare ce va implica nu numai investitii importante in sectorul IT, dar si un proces de adaptare a intregului lant de operatiuni, se deschide calea dezvoltarii unui nou potential de vanzari, cu sanse de a servi la un nivel superior interesele consumatorilor.

Daniela GHETU




Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (IDD: Un impuls oferit digitalizarii).




Share |


Autor: Daniela GHETU | Publicat pe 30.03.2016 | 1157 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG

CAMPION Broker


























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM