1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
VIDEO: Impactul digitalizarii, ...

VIDEO: Impactul digitalizarii, dezbatut la IIF2019 "Insurance in the DIGITAL World Conference" - Principalele declaratii!

Profesionisti nationali si internationali din domeniul asigurarilor s-au reunit joi la Bucuresti pentru a dezbate impactul digitalizarii asupra pietei locale, si nu numai, in cadrul evenimentului "IIF2019: Insurance in the DIGITAL World", organizat de XPRIMM. Cititi principalele declaratii!

"IIF2019: Insurance in the DIGITAL World Conference" a adus in discutie urmatoarele subiecte:
  • Solutii digitale in sprijinul vanzarilor, subscrierii si solutionarii dosarelor de dauna
  • Solutii care satisfac nevoile noilor generatii de clienti
  • Riscurile cibernetice - intre configurarea unei acoperiri corespunzatoare pentru clienti si gestionarea propriei expuneri in crestere
  • Digitalizarea si mediul legislativ
Conferinta a fost impartita in doua parti: "Going digital - Opportunities & Risks" si "Cyber - a golden opportunity or an increasing threat?". De asemenea, au fost incluse si doua paneluri de discutii.

Evenimentul a fost sustinut de EUROINS Romania si ASIROM Vienna Insurance Group si s-a desfasurat cu sprijinul InsurTech Hub Romania si BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

PRINCIPALELE DECLARATII

Adrian MARIN, Presedintele UNSAR:
- Daca am fi pe o retea sociala, cred ca ar trebui sa declaram public ca industria de asigurari este "in a relationship" cu digitalul. La nivelul UNSAR, urmarim tendintele din piata, iar digitalizarea serviciilor este una dintre cele mai importante teme pe care o avem pe agenda in noua Strategie UNSAR 2020-2022.
- Industria de asigurari se schimba, iar pilonii schimbarii sunt generati mai ales de consumatori, cat si de noile tehnologii.
- Vorbim despregeneratiile Y si Z, care influenteaza tot mai mult industria de asigurari si genereaza transformari importante. Generatia Y, nascuta dupa 1980, si generatia Z, nascuta dupa 1995 - sunt generatiile online 24/24, cu acces la tehnologie si la retele sociale. Vorbim despre nevoile lor constante de a primi ceea ce isi doresc, atunci cand isi doresc, punand sub presiune orice industrie cu care interactioneaza - servicii/produse.
- Al doilea pilon care produce schimbari este revolutia digitala. Avem o cercetare relevanta despre tehnologiile cu potential de a transforma industrii. Sunt denumiri care pana de curand nu existau, mai ales in industria locala de asigurari - Internet of Things, Robotic process automation, Artificial intelligence, cognitive computing, machine learning, blockchain, robotics and automation...augmented reality, virtual reality, social networking collaboration, biotech, genetics... si lista poate continua. Sa ne amintim ca nu mai departe de acum cativa ani vorbeam de DPO, CRO si alti termeni pe care nu ii intelegea multa lume, dar care acum sunt absoluti obisnuiti pentru cei din industrie. Acum avem Data Scientists, Business translators, User Experience si User Interface Designers etc.
- Inteligenta artificiala (AI) care aduce noi oportunitati, dar si provocari pentru business-ul nostru. Iar aici facem referire la produsele pe care le punem pe piata si la modul cum pot fi accesate - de la subscriere, administrare si plata despagubirilor.
- Plecand de la factorii care produc schimbari, intrebarea este: unde suntem acum si unde ne asteptam sa fim peste un anumit numar de ani? In primul rand, vorbim despre produsele cu care ne intampinam clientii.
- Schimbarile aduse de digitalizare creeaza o noua lume pe care vrem sa o asiguram. Pe zona auto, discutam despre riscurile associate vehiculelor autonome si despre produse de tip telematics, despre car-sharing si altele. Pe property, ne asteptam sa discutam despre produse care sa acopere consecintele schimbarilor climatice - dar si bazate pe economia de sharing & tendintele din ce in ce mai accentuate de inchiria o locuinta fata de a o cumpara (inclusiv pe piata locala). Pe asigurarile de viata & sanatate, vorbim despre datele biometrice ale consumatorilor si de cresterea duratei de viata, inclusiv a schimbarii nevoilor de protectie in diverse perioade ale vietii.
- Peste toate acestea se suprapun riscurile cibernetice. Cert este ca dezvoltarea de noi produse va fi esentiala.
- Pe langa produse, discutam despre serviciile pe care industria le va furniza consumatorilor, cat si despre viteza de accesare a acestora.
- Vorbim despre noi procese de ofertarea si achizitie - online in doar cativa pasi - sau despre automatizarea procesului de subscriere. In plus, discutam despre serviciile de despagubire - spre exemplu, autoconstatarea daunelor sau video-constatarea pentru daunele auto si de locuinte, si nu numai.
- Astfel de solutii sunt deja prezente pe piata locala - iar spatiul de dezvoltare este semnificativ.
- Digitalizarea ne permite sa ne apropiem mai mult de consumatori si sa avem o conduita aliniata cu valorile si asteptarile lor. Acest customer journey pe care il reconfiguram trebuie sa consolideze industria in ansamblul sau, increderea consumatorilor, cat si rolul social pe care il ideplinim. Toate acestea sunt insa greu de atins fara digitalizare.
- Intreaga industrie de asigurari este intr-un proces de reasezare, plecand de la posibilitatile si oportunitatile pe care le aduce digitalizarea in relatia cu consumatorii si cu ceea ce le putem oferi - produse adaptate la nevoile curente si viitoare, servicii adaptate la asteptarile consumatorilor si experiente ajustate la diferite stiluri de viata.
- La nivelul UNSAR s-a creat a unui Grup de Lucru dedicat Inovatiei si Digitalizarii. Grupul va fi operational in primul trimestru din 2020 si vine sa rafineze noua Strategie a UNSAR 2020-2022.

Madalin ROSU, Presedintele BAAR si membru in board-ul OMNIASIG VIG:
- Cred ca deja suntem in digital, dar nu deschidem suficient ochii. Traim deja acolo.
- Tinerii din ziua de azi traiesc intr-o alta lume, nu mai putem face abstractie de lucrul acesta. Ei folosesc foarte mult retelele sociale.
- Pentru a intelege nevoile clientilor nostri, cred ca trebuie sa fim acolo (in digital), in primul rand, si apoi ne gandim ce sa scoatem in evidenta. Cred ca trebuie sa ne focusam pe cautarea clientilor pe zonele astea.
- Daca clientii nostri sunt pe Facebook, atunci si noi avem obligatia sa mergem acolo, pentru ca trebuie sa intelegem niste mecanisme cognitive, sociale, lucruir care s-au dezvoltat mai repede decat ne-am dezvoltat noi.
- Avem o serie de provocari date de piata, de legislatie, de tehnologiile folosite in prezent. Pe partea de legislatie, din pacate, este o tendinta generalizata de suprareglementare. In momentul in care noi vrem sa intram in zona digitala foarte mult, legislatia include multe formulare pe care clientul trebuie sa le semneze.
- Companiile folosesc in momentul de fata niste sisteme care au fost dezvoltate acum cativa ani pe baza unor necesitati de la acel moment.
- In prezent, in Romania avem o proglema cu cu service-urile, cu reparatiile auto. Am constatat ca trebuie sa ne conectam cu clientul pentru ca altii o fac deja. Este important sa fim peste tot, pe toate canalele digitale. Reconectarea industriei cu clientul is a must!
- Retelele sociale pot fi folosite si optimizate pentru a intelege comportamentul clientului, atat in marketing, cat si in daune. Ne dorim ca clientii sa aiba o experinta simpla, usoara in interactiunea cu asiguratorii.
- Clientii nostri de maine sunt deja in digital, noi trebuie doar sa ne ducem catre ei.

Cristian IONESCU, Presedinte al Directoratului ASIROM VIG:
- Evolutia digitala este un fapt care afecteaza toate industriile si, prin urmare, va afecta si industria asigurarilor. Din punctul meu de vedere, marea provocare pe care noi o avem este ca noi, cu totii, provenim din companii traditionale, care am vandut asigurari intr-un anumit fel si am interactionat cu clientii si partenerii nostri intr-un anumit fel care se va schimba in urmatoarea perioada de timp ca urmare a aparitiei digitalizarii.
- Avem clienti care prefera sa fie vizitati luna de luna de agenti si sa li se colecteze banii de acasa, pe de alta parte vine din spate noua generatie care doreste sa nu mai vada pe nimeni, doreste sa cumpere un produs simplu, pe care sa il plateasca fara niciun fel de bataie de cap, ca la un abonament de Netflix, sa i se ia banii automat de pe un card. De aici vine marea provocare. Sunt clienti care s-au obisnuit sa cumpere asigurari customizate si care prefera sa fie consiliati de un intermediar si este noua geneneratie care prefera sa citeasca si sa inteleaga prin foarte putine cuvinte conditiile de asigurare si sa cumpere produsul online.
- Pornind de aici, marea provocare pe care noi o avem este ca trebuie sa gasim o modalitate prin care cele doua modele sa coexiste intr-o companie. Trebuie s agasim bucati de subprocese pe care sa le putem face pentru ambele canale - pentru clientii sau partenerii care doresc o interactiune clasica si pentru clientii digitali. Aici cred ca e cea mai mare provocare si este locul care ne da cele mai multe batai de cap.
- De curand ASIROM a trecut printr-un proces de rebranding. Venim cu o noua filozofie de business, bazata pe cativa piloni, printre care se numara calitatea serviciilor, care are cea mai mare legatura cu digitalizarea. Vorbim de automatizare si simplificare. In acest sens, partenerii companiei sunt companii romanesti - UiPath, Druid, FinTech OS. Este foarte important in abordarea pe care o avem sa avem un sistem flexibil astfel insa poate fi tot timpul updatat la noile tehnologii, pentru ca tehnologiile se vor schimba in timp.
- Printre altele, ASIROM a automatizat procese de backoffice, lichidare daune si in policy management, devenind mai rapizi, mai eficienti si ne reducem costurile. Am ajuns de la procese foarte simple pana la procese foarte complicate, in sensul ca o dauna pe Carte Verde poate fi inregistrata in sistem automat - este verificat avalabilitatea politei si in functie de descrierea evenimentului datele sunt structurate de robot si inregistrate direct in aplicatie. Mai folosim robotii si la partea de antifrauda.
- La mare moda este chatbot-ul. Nu ne asteptam ca prin aceasta idee sa vindem sume uriase, dar vrem sa fim prezenti acolo si sa invatam sa facem lucrul acesta din ce in ce mai bine. ASIROM a lansat chatbot-ul Clara, care poate raspunde la intrebari si poate emite asigurari de calatorie.
- O idee care va schimba foarte mult viitorul - am facut o aplicatie de inspectie de risc, iar atunci cand ai o dauna poza daunei poate fi comparata cu cea de la inspectie si vor exista mecanisme care vor calcula despagubirea fara a mai fi nevoie de un inspector constatator. Asta este directia in care se merge. Exista mai multe modele de succes si cu siguranta in viitorul apropiat lucrul acest ase va intampla. Se va calcula despagubirea automat, fara un constatator. In viitorul apropiat asta se va intampla, aceasta aplicatie de calcul automat al valorii de despagubire va fi utilizata in 80% din cazuri de catre un robor. Este foarte important ca noi sa fim prezenti acolo.
- Cu siguranta nevoile clientilor se vor schimba.

Alexandru CIUNCAN, Director General, UNSAR:
- Referitor la digitalizarea din piata locala: ne aflam pe drumul cel bun. Trebuie sa vorbim mai mult despre reusitele pe care le avem - exista deja o serie de companii care au facut pasi foarte importanti in acest sens.
- Legat de viitor, cred ca suntem in etapa de cercetare si dezvoltare, in etapa in care incercam lucruri noi si incercam sa vedem ce functioneaza.
- Vom vedea in ce directie se indreapta lucrurile, insa este cert ca industria trece prin cea mai mare schimbare din istorie.
- Avem nevoie de produse simple, dar in primul rand avem nevoie de un cadru de reglementare adecvat, care sa permita digitalizarea si conditii de piata echitabile pentru toti jucatorii. Nu putem vorbi de inovatie daca ii dai clientului 22 de pagini sa le citeasca, sa le semneze. Trebuie sa analizam modalitatile mai eficiente.

Gasiti mai jos toate declaratiile speakerilor din prima parte a conferintei:



Pastea a II-a

Valentin IONESCU, Director, ASF Romania:
- In Romania avem multe dintre facilitatile europene, trebuie doar sa le accesam. La BVB poti de multi ani sa tranzactionezi de pe telefon. Tot pe piata de capital se pot face investitii online intr-un fond. De asemenea, cand vorbim de inteligenta artificiala, pe piata de capital sunt folositi algoritmi de tranzactionare Pe pensii lucrurile este si mai simplu, va puteti verifica online contul.
- Comisia Europeana se uita la FinTech si a adoptat, in martie 2018, "Planul de actiune FinTech", destinat promovarii competitivitatii si inovarii in sectorul financiar european.
- In ultimii ani, majoritatea statelor din UE au adoptat mai multe initiative pentru a facilita inovatiile financiare printre cele mai importante fiind infiintarea facilitatorilor de inovare, precum Sandbox uri si Hub uri de inovare.
- Din ce in ce mai multe institutii de pe piata financiara privesc inovatia ca pe una din principalele modalitati pentru a obtine un avantaj competitiv. Mai mult, consumatorii raspund in mod pozitiv digitalizarii si doresc din ce in ce mai mult sa utilizeze servicii financiare inovatoare prin canale electronice la distanta, in principal prin intermediul internetului si al dispozitivelor mobile.
- Hub-urile de inovare ofera un punct de contact dedicat pentru a pune autoritatii competente intrebari cu privire la problemele legate de FinTech, pentru a obtine indrumari fara caracter obligatoriu cu privire la modul in care produsele financiare inovatoare, serviciile financiare sau modelele de afaceri se raporteaza la cerintele de autorizare sau inregistrare si inteleg asteptarile de reglementare si supraveghere
- Sandbox-ul este un sistem care ofera entitatilor reglementate si nereglementate posibilitatea de a testa in conformitate cu un plan de testare convenit si monitorizat de o functie dedicata a autoritatii relevante produse sau servicii inovatoare modele de afaceri sau mecanisme de livrare legate de
prestarea de servicii financiare Poate implica necesitatea introducerii unor derogari ce trebuie acordate in baza unui temei legal, fara a exonera de la legislatia UE
- Ce facem noi la ASF? Din 2018 avem FinTech Hub, un punct unic de contact prin care se ofera sprijin in identificarea legislatiei aplicabile, indrumare privind asteptarile autoritatii si informatii privind procesul de obtinere a autorizatiei, astfel sustinand dezvoltarea tehnologiilor moderne pe piata financiara si in acelasi timp mentinand increderea si un nivel de protectie adecvat clientilor.
- InsureTech Hub isi propune sprijinirea inovatiilor tehnologice in domeniul asigurarilor si facilitarea colaborarii cu entitatile pietei de asigurari reasigurari in vederea schimbului de informatii, precum si publicarea de informatii, recomandari punerea la dispozitie de resurse specializate.
- Anul viitor am putea avea si Sandbox - el necesita o monitorizare mai atenta.
- Credem ca FinTech inseamna si noi oportunitati pentru consumatori, pentru entitati, dar si pentru Autoritate. Este important ca toate partile implicate sa se concentreze asupra oportunitatilor si beneficiilor generate de inovatii, dar si asupra riscurilor ce pot aparea si a solutiilor de prevenire sau de atenuare a acestora.
- In ceea ce priveste tendintele globale, industria financiara s-a digitalizat foarte mult si a absorbit
nenumarate inovatii. Avem servicii financiare integrate, pietele financiare creeaza noi industrii. In acelasi timp, comportamentul si asteptarile consumatorilor se adapteaza tehnologiei.
- Adoptarea serviciilor FinTech a evoluat constant, de la 16% in 2015 (anul publicarii primului indicator FinTech Adoption Index de catre Ernst Young) la 33% in 2017 la 64% in 2019, conform E&Y Global FinTech Adoption Index 2019 report. Constientizarea FinTech chiar in randul celor care nu utilizeaza este foarte ridicata. La nivel global, de ex 96% din consumatori stiu de cel putin un serviciu FinTech alternativ disponibil pentru transferuri de bani si efectuarea de plati.
- Consumatorii au experimentat tranzactii digitale care ofera viteza si personalizare, iar acest lucru le modeleaza si asteptarile referitoare la serviciile financiare In loc de servicii financiare care le indeplinesc in general nevoile consumatorii isi doresc oferte personalizate, adaptive, flexibile, care evolueaza si furnizeaza rezultate specificate.
- De exemplu, in industria asigurarilor dezvoltarea capacitatii de stabilire a profilului asiguratilor, si de analiza a riscurilor deschid calea pentru o noua generatie de "polite inteligente". Acestea ar putea fi complet personalizate si adaptabile nevoilor in schimbare Totodata, progresele tehnologice ar putea face accesul pe piata mai facil si cu costuri mai mici pentru noii participanti.
- Ne dorim sa fie facute create de asigurari facultative personalizate.
- ASF face parte din European Forum for Innovation Facilitators (EFIF). EFIF ofera o platforma pentru ca supraveghetorii sa se intalneasca in mod regulat pentru a impartasi experiente de la implicarea cu firmele prin facilitatori de inovare Sand box-uri si H ub uri de inovare pentru a impartasi expertiza tehnologica si pentru a ajunge la opinii comune cu privire la tratamentul reglementar al produselor, serviciilor si modelelor de afaceri inovatoare, stimuland in general coordonarea bilaterala si multilaterala.
- La capitolul FinTech & piata asigurarilor, avem Mobile Telematics - deja implementat. Acesta presupune evaluarea comportamentului soferilor in trafic, monitorizarea modalitatii de conducere a vehiculelor, o mai buna evaluare a riscurilor asigurate, personalizarea primelor de asigurare in
functie de profilul de risc al fiecarui sofer, recompensarea soferilor cu o conduita prudenta.
- Mai avem Robo Advisor, care ofera o serie de avantaje: imbunatatirea timpului de raspuns, reducerea pretului (reducerea costurilor operationale), imbunatatirea calitatii, produse personalizate.


Stire in curs de actualizare.