1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Incendiile si accidentele rutiere in strainatate - principalele cauze pentru cele mai mari daune platite de OMNIASIG in 2018

Valoarea totala a despagubirilor platite de OMNIASIG Vienna Insurance Group in 2018 a fost de peste 648 milioane lei, in crestere fata de anul precedent. Cele mai mari daune au fost cauzate de incendii si accidentele auto din strainatate, potrivit companiei.

Pe segmentul PROPERTY, in 2018, cele mai insemnate pagube au fost provocate de un incendiu la un hotel, incident pentru care a fost platita o despagubire in valoare de 1,7 milioane lei. Pe locul al doilea in topul acestui segment figureaza un accident intr-o fabrica de panouri de lemn, unde bratul unei macarale care manevra busteni s-a rupt (590.000 lei), iar pe locul trei se claseza o despagubire de 418.000 lei, pentru un buldoexcavator luat de o viitura formata in urma unei ploi torentiale.

Incepand cu anul 2018, OMNIASIG a introdus facilitatea de autoconstatare pentru persoanele juridice, in anumite conditii, astfel venind in sprijinul asiguratilor prin reducerea timpului de instrumentare precum si prin simplificarea procesului.



Pe segmentul RCA, in 2018, topul este dominat de accidentele produse in strainatate, cea mai mare despagubire, de 6,54 milioane lei, fiind platita pentru un accident produs intre un autovehicul si un scuter in Franta. Viteza excesiva a reprezentat cauza accidentului, care s-a soldat cu vatamarea corporala grava a conducatorului scuterului.

Pe a doua pozitie in topul segmentului RCA se afla o despagubire in valoare de 3,9 milioane lei, platita in cazul unui accident in Italia, in care un sofer nu a respectat indicatorul stop dintr-o intersectie. Masina a intrat in coliziune cu alt autovehicul al carui conducator a decedat in urma impactului. A treia despagubire, in valoare de 3,33 milioane lei a fost platita in cazul unui accident in Slovacia, in care soferul a adormit la volan si a intrat pe contrasens, provocand rasturnarea unui autocamion in albia unui rau. Autovehiculul era incarcat cu echipamente electronice si circula regulamentar.

OMNIASIG investeste constant in digitalizarea proceselor cu avantaje reale pentru clienti. In 2018, compania a introdus si facilitatea de solutionare, in anumite conditii, a dosarelor de dauna RCA doar in baza fotografiilor si documentelor trimise de catre pagubit prin mijloace de comunicare electronice.



Pe linia asigurarilor CASCO, cea mai mare despagubire a fost de aproape 600.000 lei, platita pentru un autovehicul furat in Bucuresti. Pe locul al doilea se situeaza o despagubire de 577.000 lei pentru un accident petrecut in Turcia. Acesta a fost cauzat de un autovehicul prabusit dupa ce a fost acrosat de un alt autovehicul care a derapat. A treia despagubire, in valoare de 474.000 lei a fost platita in cazul unui accident in care un autotractor a fost lovit de tren la trecerea peste calea ferata, in judetul Harghita.

Majoritatea asiguratilor din segmentul asigurarilor CASCO au ales sa isi repare autoturismele avariate in unitati care apartin retelei de service-uri partenere OMNIASIG.

Reteaua de aproximativ 700 de service-uri auto partenere OMNIASIG este formata preponderent de service-uri care apartin reprezentantelor auto, restul fiind service-uri multimarca. Avantajul principal al realizarii reparatiilor in cadrul retelei de service-uri partenere este reprezentat de garantia unei reparatii de calitate, precum si de proceduri simplificate, intrucat decontarea costurilor se realizeaza direct intre asigurator si service, fara implicarea financiara a asiguratului.



Pe segmentul Asigurarilor de Locuinte, cea mai mare despagubire a fost de 255.000 lei, suma achitata in urma unui incendiu izbucnit intr-o locuinta din vecinatate, care s-a extins la imobilul asigurat. A doua despagubire, in valoare de 242.000 lei a fost platita pentru o locuinta avariata din cauza unei alunecari de teren. Pe locul al treilea se afla o inundatie provocata de fisurarea unei tevi a caloriferului de la etajul superior, paguba pentru care a fost platita o suma de 221.000 lei.

Clientii OMNIASIG au la dispozitie doua proceduri simplifictate de instrumentare a daunelor: autoconstatarea si plata rapida a daunelor.

Facilitatea de plata rapida a daunelor (in valoare de pana la 2.000 lei, pentru anumite riscuri, fara solicitare de documente), fara constatare. Aceasta se adreseaza tuturor persoanelor fizice care au o polita de asigurare facultativa a locuintei incheiata la OMNIASIG. In 2018, au fost platite 452 dosare prin aceasta modalitate, intr-o perioada de maximum trei zile, permitand astfel asiguratului sa isi poata face reparatiile in locuinta in cel mai scurt timp posibil.



Cat despre Asigurarile de Calatorie, cea mai mare despagubire (139.000 lei) a fost achitata in cazul unei infectii cu Salmonella. In momentul imbolnavirii clientul se afla pe teritoriul statului canadian, iar din cauza complicatiilor aparute in urma infectiei, a fost necesara o perioada de spitalizare. Pe a doua pozitie se afla o despagubire in valoare de 138.000 lei, suma platita pentru un caz de invaliditate permanenta in urma unui accident rutier. Pe locul trei se claseaza o despagubire de 95.000 lei pentru o fractura la bratul stang, ca urmare a unei accidentari cu bicicleta, pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.



OMNIASIG evalueaza, incepand cu anul 2015, nivelul calitatii serviciilor oferite clientilor prin sistemul de masurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel international. Prin urmare, clientii care au avut un dosar de dauna la OMNIASIG sunt rugati sa evalueze experienta avuta si modalitatea de instrumentare a daunei, satisfactia clientului si calitatea serviciilor oferite fiind masurate intr-un sistem eficient, pe o scala de la 1 la 10. Rezultatul NPS la nivel general a fost in anul 2018 de 85%, nivel similar cu cel inregistrat in anul 2017.

OMNIASIG Vienna Insurance Group s-a aliniat incepand cu anul 2018 la prevederile Regulamentului UE privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR).. In acest context, precum si in conformitate cu obiectivul strategic de dezvoltare prin digitalizare, compania a lansat recent o aplicatie online prin care clientii isi pot exprima usor si rapid consimtamintele cu privire la prelucrarea datelor personale, in vederea incheierii politelor. Aceasta aplicatie sustine obiectivul companiei de digitalizare si optimizare a tuturor proceselor operationale, precum si facilitarea accesului clientilor si partenerilor la serviciile si produsele companiei.

OMNIASIG este o societate administrata in sistem dualist, a carei conducere este asigurata de Directorat, sub supravegherea si coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse si o retea teritoriala extinsa.

Vienna Insurance Group (VIG) este principalul expert pe piata asigurarilor in Austria precum si in Europa Centrala si de Est. Grupul cu o traditie indelungata, branduri puternice si o relatie apropiata cu clientii, este format din aproximativ 50 de companii din 25 de tari. VIG are o experienta de aproape 200 de ani in domeniul asigurarilor. Avand aproximativ 25.000 de angajati, Vienna Insurance Group este lider incontestabil in Austria si in pietele ECE pe care activeaza. Grupul se bucura de o pozitionare excelenta, care ii permite sa valorifice oportunitatile de crestere pe termen lung, intr-o regiune cu 180 de milioane de locuitori. Vienna Insurance Group este compania cel mai bine cotata dintre emitentii care fac parte din ATX, indicele principal al Bursei de Valori din Viena. Grupul este, de asemenea, listat la Bursa din Praga.

OMNIASIG VIG a urcat, in 2018, pe locul doi pe segmentul asigurarilor generale si pe locul trei in totalul pietei de asigurari din Romania.

PROMO