Industria bancara are un nou Cod de Conduita - Piete financiare - Asigurari - Totul...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
1
1 EUR = 4.6639 RON
1 USD = 4.1179 RON










RFI

Piete financiare

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Industria bancara are un nou Cod de Conduita


Industria bancara din Romania a adoptat noul Cod de Conduita, document ce evidentiaza respectarea principiilor eticii bancare in raport cu toti stakeholderii sistemului bancar si pune accentul pe protectia consumatorului prin conlucrarea cu debitorii consumatori care se confrunta cu dificultati financiare, inclusiv pentru a preintampina iminenta aparitiei unor astfel de situatii.

Codul de Conduita al industriei bancare, care revizuieste Codul de Etica Bancara aprobat in anul 2009, este implementat de fiecare institutie de credit din Romania. Acesta urmareste cresterea atentiei acordate intereselor clientilor in relatia cu bancile si a increderii publice in sistemul financiar-bancar, prin uniformizarea standardelor de integritate si etica aplicabile intre banci si partenerii acestora precum clientii, autoritatile si angajatii. In cursul desfasurarii activitatii, bancile vor urmari sa asigure un echilibru intre interesele clientilor, utilizatori de produse de creditare sau deponenti, ale actionarilor, ale investitorilor, ale angajatilor, precum si ale colaboratorilor.

Codul de Conduita include pentru prima data un capitol special denumit "Principii de Bune Practici Bancare si de Conduita a Bancilor in Relatia cu Debitorii Consumatori confruntati cu situatii de Dificultate de plata ori reprezentand un Caz Social", destinat protectiei consumatorilor. In elaborarea acestor principii, comunitatea bancara a luat in considerare recomandari primite de la asociatii pentru protectia consumatorilor de servicii financiare.

"Noul Cod de Conduita a aparut din intelegerea si dorinta asumarii responsabilitatilor pe care sistemul bancar le are fata de clientii sai si, in sens larg, fata de societatea romaneasca. Asistam astazi, la 9 ani de la lansarea primului Cod de Etica al industriei, la reasezarea, in baza preluarii celor mai inalte standarde de etica si profesionalism, a modului in care ne raportam la toti partenerii nostri si in special la clienti, dar mai ales la clientii aflati in dificultate. Codul stabileste noi standarde de etica si reguli de conduita, care vor fi respectate la nivelul intregii industrii bancare. Sunt reglementate, intr-o abordare completa, de 360 de grade, relatiile inter-banci, dintre banci si clienti, dintre institutiile de credit si autoritati, dintre acestea si angajati si intre angajatii din cadrul sistemului bancar. Se creeaza astfel un cadru unic, transparent si predictibil de desfasurare a activitatilor de relationare interna si externa a sistemului bancar" a declarat Sergiu OPRESCU, Presedintele Consiliului Director al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).

"Suntem determinati sa ne angajam intr-un dialog substantial si constructiv in relatia cu clientii, iar noul Cod de Conduita sprijina aceasta directie. Romania are nevoie de o infuzie masiva de incredere si credem ca sistemul financiar bancar poate contribui mai activ la cresterea nivelului de incredere in societate, prin asumarea trecutului, acceptarea prezentului si implicarea in crearea de prosperitate in Romania" a declarat Sergiu MANEA, Presedintele Consiliului Director al Consiliului Patronatelor Bancare din Romania (CPBR).

Prin intermediul principiilor cuprinse in noul Cod de Conduita, se stabileste un cadru general de conduita a bancilor in relatia cu debitorii aflati intr-o situatie de dificultate de plata sau in privinta carora este iminenta aparitia unei asemenea situatii, precum si in relatia cu debitorii reprezentand cazuri sociale. Bancile vor conlucra cu debitorii consumatori si le vor oferi sprijin si sfaturi in vederea identificarii de solutii pentru depasirea impasului in care se afla. Codul de Conduita prevede de altfel si obligatia bancilor de a asigura pregatirea continua si specializarea personalului acestora.

Debitorii sunt incurajati sa adreseze proactiv situatiile/ modificarea situatiei de viata cu care se confrunta, sa raspunda cu promptitudine solicitarilor bancii, in special, in ceea ce priveste furnizarea de informatii pentru solutionarea cazului, inclusiv informatii despre situatia lor financiara si sa manifeste deschidere pentru discutarea diverselor solutii propuse de catre banca.

Sistemul bancar contribuie la bunastarea economica a consumatorului si la dezvoltarea economiei prin cresterea incluziunii financiare, a intermedierii financiare, reducerea riscurilor si barierelor din sistemul financiar - bancar si consolidarea increderii in utilizarea produselor si serviciilor bancare. Noul Cod de Conduita adoptat de intreaga comunitate bancara se bazeaza pe principii fundamentale precum: reciprocitate, incredere, impartialitate, nediscriminare, competenta si profesionalism, respectul fata de legislatie si regulile de etica profesionala, integritate, confidentialitate si protejarea datelor cu caracter personal. Aceste principii fundamentale vor guverna activitatea membrilor industriei bancare in toate relatiile mentionate.

Pentru punerea in aplicare a prevederilor Codului si monitorizarea modului in care acesta este respectat, ARB a constituit un Juriu de Onoare. Juriul de Onoare va solutiona cazurile de incalcare a prevederilor Codului de Conduita de catre oricare dintre membri, cele provenite din relatiile dintre bancile membre, precum si dintre acestea si autoritati.

Asociatia Romana a Bancilor concentreaza intreaga piata bancara din Romania formata din 35 de institutii de credit active ca persoane juridice romane si straine in sectorul financiar si care s-a extins prin includerea a sase noi membri afiliati, companii non-bancare. Prioritatile industriei bancare vizeaza mentinerea rolului sistemului bancar de principal finantator al economiei Romaniei cu asigurarea stabilitatii si credibilitatii sectorului bancar. Asociatia Romana a Bancilor are o traditie de 27 de ani si este membra a Federatiei Bancare Europene din anul 1991 (cu drepturi depline din 2007), a Consiliului European al Platilor, a Federatiei Ipotecare Europene, a Institutului Bancar European si in 26 de organisme nationale lucrative privind dezvoltarea si perfectionarea cadrului economic. Pentru aceasta, comunitatea bancara pune la dispozitie peste 800 de specialisti care participa la cele 24 de comisii tehnice.

Consiliul Patronatelor Bancare din Romania a fost infiintat, ca prima organizatie patronala a sectorului bancar din Romania, la data de 28 aprilie 2014. Bancile fondatoare ale CPBR au fost Banca Comerciala Romana, BRD - Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank si UniCredit Bank. Cele cinci banci care compun CPBR in prezent, respectiv Banca Comerciala Romana, Raiffeisen Bank, UniCredit Bank, ING Bank si Bancpost, detin peste o treime din totalul activelor bancare din sistem, angajatii acestora reprezentand circa 30% din totalul lucratorilor din sistemul bancar. CPBR urmareste sa contribuie la cresterea increderii in sistemul bancar romanesc si la dezvoltarea economica a Romaniei, atat ca parte a Dialogului Social, cat si prin ridicarea standardelor bancare ca baza a protectiei reale a consumatorilor.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Industria bancara are un nou Cod de Conduita).

Noutati 1asig.ro
» RAIFFEISEN Bank a inregistrat un profit net de 718 milioane lei in primele noua luni ale anului 2018
» Banca Transilvania se apropie de integrarea Bancpost. Ce rezultate a inregistrat compania in primele 9 luni?
» Productia industriala a crescut cu 4,1%, la 9 luni, datorita cresterilor industriei prelucratoare si industriei extractive
» OTP Bank Romania raporteaza profit aproape dublu la sfarsitul trimestrului III din 2018, de 68,7 milioane lei
» Rata anuala a inflatiei a scazut in luna octombrie, conform datelor INS
» Banca Mondiala: UE se confrunta cu o criza a locuintelor accesibile, fapt ce ingreuneaza accesul tinerilor la locuri de munca de calitate
» BRD, profit in crestere cu 7% la 1,1 miliarde de lei la 9 luni
» Peste 2.000 elevi din 132 de licee si 77 de localitati participa la cea de-a treia editie a BRD FIRST Tech Challenge Romania.
» Ultima sedinta dedicata politicii monetare din acest an. BNR a mentinut dobanda cheie la 2,50% pe an
» AmCham: Realizarea planului de investitii nu este o prioritate nici anul acesta




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 05.11.2018 | 224 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva





PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM