1asig.ro

Inteligenta artificiala va redefini sectorul serviciilor financiare in urmatorii doi ani

5 min. / 1.540 cuvinte
77% dintre respondenti anticipeaza ca inteligenta artificiala va avea o importanta majora in definirea afacerii lor in urmatorii doi ani, conform unui studiu recent. Si industria asigurarilor, inclusiv cea din Romania, este influentata de adoptarea tehnologiilor AI.

PROMO


Directorii executivi de la nivel global, din sectorul serviciilor financiare, se asteapta ca inteligenta artificiala sa fie un motor important de transformare la nivelul intregului sector, conform studiului "Transforming Paradigms: Global AI in Financial Services Survey", efectuat de Cambridge Centre for Alternative Finance (CCAF) din cadrul Judge Business School, Universitatea Cambridge, si de Forumul Economic Mondial, cosponsorizat de EY si Invesco.

"In ultimii doi ani am putut observa si in Romania inceperea adoptarii inteligentei artificiale in institutii financiare, o tendinta care este in prezent in ascensiune. Pionieri in adoptarea AI in Romania au fost acele institutii financiare care au atins o anumita maturitate organizationala si care au reusit sa creeze premisele tehnologice necesare unei adoptari AI prin transformarea digitala a operatiunilor interne si a serviciilor catre clienti", a afirmat Aurelia COSTACHE, Liderul Departamentului de Asistenta in afaceri din EY Romania si Lider pentru Automatizarea Inteligenta in regiunea CESA.

Studiul si-a propus sa evalueze stadiul actual al adoptarii inteligentei artificiale (AI) de catre organizatiile din sectorul serviciilor financiare. Din randul directorilor executivi chestionati, 77% anticipeaza ca AI va avea o importanta mare sau foarte mare in cadrul organizatiilor lor in urmatorii doi ani.

In acelasi timp, 85% dintre respondenti au implementat deja AI in cadrul organizatiilor lor si se asteapta ca aceasta sa fie utilizata in scenarii noi de business in anii urmatori. In plus, aproape doua treimi (64%) preconizeaza ca vor utiliza AI pentru a genera noi venituri, pentru a automatiza procese, pentru un management mai bun al riscurilor, pentru a servi mai bine clientii actuali, dar si pentru a castiga noi clienti in urmatorii doi ani.

Insa, intensificarea adoptarii tehnologiilor AI la nivelul intregului sector al serviciilor financiare vine la pachet si cu provocari, cum ar fi: calitatea datelor, accesul la date si concurenta pentru resurse umane calificate. Toate aceste provocari sunt considerate obstacole majore pentru implementarea AI de catre peste 80% dintre directorii executivi intervievati in cadrul studiului.

Perspectiva respondentilor care utilizeaza in mod preponderent inteligenta artificiala autonoma este insa diferita, 80% dintre acestia considera ca piedicile cele mai importante in adoptia AI o reprezinta increderea in tehnologie si adoptarea acesteia de catre utilizatorii finali.

Nigel DUFFY, lider EY Global Artificial Intelligence, a declarat: "AI transforma sectorul serviciilor financiare si ne putem astepta ca adoptarea la scara larga sa continue. Pe masura ce tehnologiile incep sa revolutioneze modelele de afaceri si sa transforme functiile de business, este tot mai important ca organizatiile sa acorde atentie implicatiilor pe termen lung ale adoptarii inteligentei artificiale: increderea in AI, transformarea fortei de munca si modul in poate fi reimaginata valoarea adaugata pentru clienti si alti actori".

Matthew BLAKE, coordonatorul pentru Sisteme Financiare si Monetare din cadrul Forumului Economic Mondial, a declarat: "Acest studiu global arata ca AI are un impact semnificativ asupra sistemului financiar. Odata cu tendinta ascendenta de adoptare in masa a tehnologiilor in cadrul serviciilor financiare, va aparea un decalaj semnificativ intre organizatiile care implementeaza rapid inteligenta artificiala si cele care raman in urma in aceasta privinta".

Datele au fost colectate in trimestrele II si III ale anului 2019 pe un esantion de 151 de respondenti din 33 de tari, in cadrul caruia firmele FinTech au reprezentat o proportie de 54%, iar institutiile financiare traditionale au fost in proportie de 46%. Printre respondenti s-au numarat persoane cu functii de conducere executiva superioara si alte functii de conducere superioara relevante din diferite domenii ale sectorului de servicii financiare.

Inteligenta Artificiala va sustine cresterea industriei de asigurari

Inteligenta Artificiala va ajuta companiile de asigurari din intreaga lume sa subscrie, pana in 2024, prime in valoare totala de 20 de miliarde de dolari, o crestere de 1.500% comparativ cu estimarea pentru anul acesta, care se ridica la 1,3 miliarde de dolari. Aceasta e concluzia unui studiu realizat de Juniper Research, care subliniaza ca, printre altele, Inteligenta Artificiala va optimiza subscrierile si va reduce costurile operationale.

Folosirea tot mai frecventa a sistemelor telematice pe segmentele de asigurari auto, de locuinte, de viata si de sanatate va fi esentiala, alaturi de instrumentele de management IoT (Internet of Things).

Si in Romania firmele de asigurari au facut transformari apreciabile in zona digitalizarii.

Digitalizarea este la ordinea zilei. Firmele de asigurari din Romania au facut transformari apreciabile, in ultimul an, in aceasta zona, a declarat recent Calin RANGU, Presedintele Institutului de Studii Financiare - ISF si Director in cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara - ASF.

"Firmele de asigurari au facut transformari apreciabile, in ultimul an, in zona digitalizarii, in zona implementarii noilor tehnologii, a robotilor bazati pe Inteligenta Artificiala. Astfel se reduc cheltuieli, costusi si acesti bani pot fi folositi ulterior in alte zone", a subliniat el.

Totodata, Parlamentul European solicita un set puternic de drepturi pentru a proteja consumatorii in contextul inteligentei artificiale si a proceselor decizionale automatizate, intr-o rezolutie aprobata recent.

508 accesari
Sondaj

Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

- Foarte eficiente
- Eficiente, insa mai pot fi imbunatatite
- Insuficiente, este nevoie de mai mult


PROMO