Jeroen MORRENHOF - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 


Bucuresti
31
1 EUR = 4.5737 RON
1 USD = 3.8993 RON
















RFI

Interviuri

Arhiva

Jeroen MORRENHOF, CEO, FRISS


Frauda este o problema serioasa pentru intreaga industrie a asigurarilor. Plata daunelor frauduloase are un efect negativ asupra ratei daunei si primelor de asigurare, ceea ce are ca rezultat un dezavantaj competitiv. Cel mai bun mod de a reduce rata daunei este de a creste sansele de detectare a cererilor de despagubire frauduloase si de a limita la minimum pretentiile fals valide.

XPRIMM: Cine este FRISS?
Jeroen MORRENHOF:
FRISS se focuseaza si se dedica 100% detectarii fraudelor si diminuarii riscului pentru companiile de asigurari generale, la nivel mondial. FRISS ajuta asiguratorii sa-si imbunateasca rata combinata, cu scopul de a realiza o crestere profitabila a portofoliului si de a-si consolida reputatia ca asiguratori de incredere. FRISS crede in prime oneste si corecte pentru toata lumea. Cu o experienta de peste 70 de implementari la asiguratori, suntem liderul pietei europene.

O solutie deja testata, scorul FRISS permite luarea unor decizii mai bune. Este nucleul solutiilor si indica riscul pentru fiecare cotatie de prima, polita sau dauna. Ne preocupa interesele clientilor nostri in toate etapele: inainte, pe parcursul si dupa ce are loc implementarea. In fapt, principala caracteristica a solutiilor noastre este personalizarea pentru fiecare client. Solutia FRISS nu este nici un software analitic de uz general, nici o solutie complet originala construita "de la zero", ci este un ansamblu de instrumente prefabricate si posibil de asamblat intr-o solutie functionala de business.

XPRIMM: De ce face FRISS ceea ce face?
J.M.:
Aici, la FRISS, credem in asigurari oneste. Intrebarea noastra pentru asiguratori este urmatoarea: De ce clientii vostri cinstiti trebuie sa suporte riscul adus de altii? In final, societatea este cea care sufera de pe urma fraudei. Misiunea noastra este aceea de a contribui la crearea unei industrii a asigurarilor demna de incredere, portofolii de asigurare sanatoase si prime corecte pentru toata lumea.

XPRIMM: Care este viziunea dumneavoastra asupra prevenirii si detectarii fraudelor pentru companiile de asigurari?
J.M.:
Frauda este o problema serioasa pentru intreaga industrie a asigurarilor. Plata daunelor frauduloase are un efect negativ asupra ratei daunei si primelor de asigurare, ceea ce are ca rezultat un dezavantaj competitiv. Mai mult decat atat, investigarea "pozitivelor false" ia mult timp si presupune costuri inutile. Fraudatorii devin mai inteligenti in incercarile lor de a se sustrage radarului asiguratorului. Ca urmare, banii se scurg catre persoanele nepotrivite, punand o presiune suplimentara asupra ratei combinate. Companiile de asigurari trebuie sa detecteze frauda inainte ca daunele sa fie platite. Cel mai bun mod de a reduce rata daunei este de a creste sansele de detectare a cererilor de despagubire frauduloase si de a limita la minimum pretentiile fals valide.

Utilizarea detectiei automatizate a fraudei in timpul procesului de desdaunare permite o estimare exacta a riscurilor legate de o dauna; se imbunatateste pe parcursul procesarii (STP), iar daunele care au nevoie de atentie suplimentara pot fi sesizate in mod direct. Astfel de evaluari concrete si obiective ale riscului ar trebui sa fie sustinute de diverse resurse, precum reguli de experiza, profiluri de risc, modele predictive, text mining si link analysis. Datele disponibile din surse externe ar putea fi foarte importante si, in combinatie cu datele interne, foarte valoroase in lupta impotriva fraudei.

In plus, cele mai multe companii de asigurare se concentreaza mai mult pe cresterea portofoliului lor si mai putin pe calitatea acestuia. Este important ca asiguratorii sa aiba o imagine clara a potentialilor clienti inainte de a-i adauga in portofoliu. Trebuie sa se decida asupra volumului de risc pe care sunt dispusi sa-l preia si sa aiba abilitatea de a ajusta in orice moment screening-ul la profilul de risc pre-determinat. Astfel, vor avea sub control portofoliul si vor mentine o balanta intre calitate si cantitate.

XPRIMM: Care sunt ultimele tendinte si progrese?
J.M.:
Studiul pe care l-am elaborat recent despre frauda in asigurari si transformarile digitale (n.r., Insurance Fraud & Digital Transformation Survey) ne-a furnizat informatii valoroase despre piata. La realizarea studiului au contribuit mai bine de 160 de specialisti din domeniu, din mai mult de 25 de tari. Una dintre concluziile interesante este aceea ca specialistii din asigurari au cotat frauda, in topul prioritatilor, pe pozitia 7 din 10. Departamentele de daune si subscriere acorda fraudei cel mai inalt nivel de prioritate, dar sunt, totodata, departamentele care au nevoie in cea mai mare masura de cresterea implicarii organizatiei in aceasta problematica. Vanzarile si departamentele digitale/online nu acorda multa atentie acestui aspect si ar trebui sa se implice mai mult. Cele mai mari provocari pentru asiguratori atunci cand vorbim de frauda sunt legate de gestionarea datelor: probleme cu protectia datelor (36%), accesul inadecvat la surse externe de date (36%) si probleme legate de calitatea interna a datelor (30%).

In timp ce 59% dintre organizatii realizeaza un management activ al fraudei in cadrul propriului portofoliu, 46% dintre ele incearca mai degraba sa impiedice frauda decat sa o vindece. In 18% din situatii, acoperirea acestui risc prin cotatiile de prima este inca o practica curenta. Clientul poarta povara. Lupta impotriva fraudei este inca o operatie manuala in numeroase organizatii (45%). In aceste cazuri, lupta impotriva fraudei poate fi un proces care consuma foarte mult timp si este predispus la erori. Organizatiile care dispun de solutii automate (48%) sunt mai eficiente in investigarea fraudelor prin identificarea directa a daunelor care necesita o atentie suplimentara sau necesita follow-up activ. In urmatoarele 12 luni, 59% dintre organizatii si-au propus dezvoltarea unui proiect pentru a imbunatati detectarea fraudei si a riscului.

XPRIMM: De ce intra FRISS pe piata romaneasca? Cum vedeti aceasta piata?
J.M.:
Puternica noastra pozitie in piata europeana ne permite sa ne extindem si mai mult acoperirea geografica, in Europa, America si Asia.
Pentru Europa, ne-am orientat in special spre tarile din Europa de Est, de la statele din Balcani pana la cele baltice. Romania are una dintre cele mai mari economii din aceasta regiune si o populatie de aproximativ 20 de milioane de locuitori, mai mult decat Olanda, unde FRISS are si sediul central.

FRISS ofera solutii pentru toate liniile de asigurari generale, dar are o experienta deosebita pe segmentul auto, dat fiind ca cei mai mult dintre clientii nostri au inceput sa foloseasca solutiile FRISS de detectare a fraudei pe aceasta ramura. Piata romaneasca a asigurarilor este puternic dominata de asigurarile generale, care genereaza aproximativ 80% din totalul primelor de asigurare. In cadrul pietei de asigurari generale, activitatea auto are de departe cea mai mare pondere, de aproximativ 70%. Aceasta este una dintre cele mai mari procente din Europa.
Pe piata romaneasca, mai mult de 20 de companii de asigurari ofera asigurari auto. Noi vedem o oportunitate interesanta de a sustine aceste companii, mai ales ca cei mai mari jucatori locali sunt deja clienti in alte piete europene.

Cand ne-am decis sa intram in piata, noi nu am stiut ca, la scurt timp dupa aceasta, autoritatea de supraveghere locala va decide sa inghete cresterea primei RCA. In acest context, combaterea fraudei si controlul asupra costurilor daunelor devin si mai importante.

Experienta noastra in multe tari europene ne arata ca asiguratorii isi vor amortiza investitia in primul an. Cu alte cuvinte, datorita implementarii rapide, in termen de 4-5 luni, solutiile noastre sunt "auto-finantate", prin identificarea unor cazuri suplimentare de frauda si prin reducerea cheltuielilor cu daunele, iar incepand din anul doi ofera profituri suplimentare.


Editor: Sabrina CANEA | Publicat pe 07.12.2016 | 1689 vizualizari




Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM