1asig.ro
1asig.ro

LIMRA: Increderea consumatorilor in economia SUA a scazut pe fondul pandemiei COVID-19, in vreme ce increderea in asiguratorii de viata a crescut

5 min. / 1.540 cuvinte
Un studiu realizat de LIMRA arata ca, in mai 2020, doar 21% dintre americani aveau o viziune favorabila asupra economiei SUA, o scadere de 4% comparativ cu martie 2020 si o diferenta de 35% comparativ cu prima luna a anului in curs.

PROMO


Studiul noteaza ca 2 din 3 consumatori considera ca este probabil sau foarte probabil ca economia SUA sa intre in recesiune anul acesta. Desi, comparativ cu luna martie, ingrijorarea cu privire la recesiune a scazut, la fel ca si impactul perceput, o parte semnificativa a consumatorilor este in continuare preocupata de prioritatile financiare specifice.

"In ciuda celor peste 10 ani de crestere economica, multi americani se lupta pentru a-si atinge obiectivele financiare. Cercetarile anterioare realizate de LIMRA arata ca 40% dintre americani cred ca au economisit suficient pentru pensie si multi isi exprima ingrijorarea cu privire la plata ratelor si a facturilor lunare. Cel mai recent sondaj LIMRA realizat in randul consumatorilor arata ca, in timp ce nivelul de ingrijorare a scazut in martie, considerabil de multi americani sunt ingrijorati de impactul acestei recesiuni", sustine Jennifer DOUGLAS - Research Director, LIMRA Research Quality & Performance.

Potrivit studiului LIMRA, 4 din 10 consumatori din SUA cred in continuare ca o recesiune va avea impact major asupra cheltuielilor lor discretionare (43%), asupra capacitatii lor de a economisi pentru o urgenta financiara majora (41%), asupra capacitatii de a economisi pentru batranete (41%) sau a capacitatii de a economisi pentru un fond destinat situatiilor de urgenta (40%).

Creste increderea in asiguratorii de viata

In ciuda unei increderi tot mai mici in economie si a ingrijorarilor tot mai mari cu privire la recesiune, tot mai multi consumatori au o incredere mai mare in asiguratorii de viata si profesionistii care activeaza in domeniul financiar. Desi aproximativ 50% dintre consumatori si-a pastrat in mod constant increderea in companiile si agentii de asigurari in ultimii 12 ani, nivelul consumatorilor cu incredere "destul de mare" sau "extrem de mare" a crescut si a atins niveluri record in aceasta perioada. Astfel, in mai 2020, 4 din 10 consumatori aveau o incredere "destul de mare" sau "extrem de mare" in asiguratorii de viata, in vreme ce o treime sau mai multi aveau incredere "destul de mare" sau "extrem de mare" in agentii si consilierii financiari.

"Unul dintre factorii care au contribuit la cresterea increderii consumatorilor in asiguratorii de viata a fost contactul cu furnizorii de astfel de polite pe perioada pandemiei. Incepand cu luna martie, o treime dintre detinatorii de asigurari de viata au fost contactati de asiguratori sau ei au fost cei care i-au contactat pe acestia. Dintre acesti consumatori, 7 din 10 au fost multumiti de serviciile care le-au fost oferite. Aceste persoane raporteaza un nivel foarte ridicat de incredere in companiile de asigurari de viata. Important de mentionat este, insa, faptul ca acesti asigurati multumiti reprezinta putin peste 10% din cei chestionati. Deci, acest lucru nu este singurul care duce la o incredere sporita. De fapt, vedem o crestere a increderii atat din partea proprietarilor de polite de viata, cat si din partea celor care nu au astfel de polite", explica Jennifer DOUGLAS - Research Director, LIMRA Research Quality & Performance.

Nivelul de stres se intoarce la nivelul pre-pandemie

In timp ce, arata studiul, consumatorii ai caror angajatori au fost afectati negativ de pandemie (o treime dintre respondenti) raporteaza niveluri ridicate de stres, in general nivelul de stres al consumatorilor a revenit la nivelul de dinainte de pandemie, iar stresul aferent finantelor personale este intr-o scadere semnificativa, in ciuda consumatorilor care considera ca economia SUA nu este deloc pe drumul cel bun.

Temerile consumatorilor cu privire la necunoscut s-au transformat, probabil, intr-un sentiment de usurare (la nivel de rezistenta si capacitate), pe masura ce acestia stau mai mult timp acasa si invata sa traiasca intr-o lume a distantarii sociale. Reducerea cheltuielilor si stimulentele financiare acordate de stat ajuta, la randul lor, oamenii sa isi gestioneze viata financiara.

"Studiul sugereaza ca americanii considera ca partea cea mai grea a pandemiei a trecut, iar mai multe tendinte ale consumatorilor reflecta dorinta de a avansa cu precautie. Pe masura ce statele se redeschid si curba pare sa se aplatizeze, preocuparile legate de COVID-19 se diminueaza, deoarece consumatorii au o mai buna intelegere a modului in care arata noua stare de normalitate", mai spune Jennifer DOUGLAS - Research Director, LIMRA Research Quality & Performance.

317 accesari
Sondaj

Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

- Aproape de fiecare data cand circul cu masina
- Din cand in cand, in functie de conditiile de trafic
- Destul de rar
- Nu ma enervez niciodata cand conduc


PROMO