1asig.ro
1asig.ro

LIMRA: Pandemia COVID-19 a generat o crestere a fraudelor in domeniul serviciilor financiare

5 min. / 1.540 cuvinte
Pandemia COVID-19 a generat o situatie fara precedent, iar infractorii profesionisti au vazut in acest lucru o oportunitate, arata un studiu LIMRA. Infractorii cauta sa exploateze haosul, anxietatea si incertitudinea - toate, inerente realitatii de astazi -, si, in ultima vreme, si-au intensificat eforturile in acest sens.

PROMO


Un nou studiu LIMRA a analizat companiile ce activeaza in domeniul serviciilor financiare si a identificat tendintele in activitatea frauduloasa si eforturile de combatere a acesteia prin educatie si alte masuri preventive.

Fraudele au intrat pe o panta ascendenta, avertizeaza studiul realizat LIMRA. Astfel, in ultimele doua luni, 42% dintre companiile care au participat la acest studiu au declarat ca, per ansamblu, s-au confruntat cu o crestere a activitatilor frauduloase. Mai mult decat atat, 47% dintre companiile participante au raportat si ca au inregistrat o crestere a atacurilor tip ATO (Account Takeover). Mai mult ca oricand, arata LIMRA, infractorii cauta sa profite de vulnerabilitatea generata de pandemia COVID-19.

"Exemplele pot include e-mail-uri frauduloase care anunta descoperirea unui vaccin impotriva COVID-19 sau care propun o oferta de furnizare de echipamente de protectie personala. Scopul acestor e-mail-uri este de a obtine acces la informatiile financiare personale ale consumatorilor", arata Russ ANDERSON - Fraud Program & Technology Manager, LL Global.

Companiile se adapteaza la noile proceduri operationale si gestioneaza in mod eficient riscul de frauda, in mediul de business work-from-home, noteaza LIMRA. Initial, 66% dintre companii credeau ca trecerea la munca de acasa va genera o crestere a expunerii la fraude. Dupa adaptarea la noile modele operationale, doar 39% dintre companiile participante la studiul LIMRA considera ca trecerea la munca de acasa a adus si o crestere a expunerii la fraude.

Instruirea, cheia combaterii fraudei

Aproape toate companiile participante la acest studiu au declarat ca au intensificat instruirea angajatilor, atat in randul celor care lucreaza de acasa, cat si in ceea ce-i priveste pe angajatii de pe teren. Astfel:
  • 97% dintre companii le-au oferit angajatilor din call-center si back-office o educatie suplimentara cu privire la fraude;
  • 63% au luat masuri suplimentare pentru a instrui atat consilierii, cat si personalul din teren.
Riscul sporit de frauda poate reprezenta, mai noteaza LIMRA, si o modalitate prin care companiile isi pot proteja clientii si le pot oferi acestora plus-valoare. Astfel, in ultimele doua luni, 4 din 10 companii le-au furnizat clientilor diverse materiale educationale pentru prevenirea fraudelor.

"De cele mai multe ori, compromiterea unui cont incepe cu computerul personal al clientului, e-mail-ul sau alte conturi. Clientii care sunt constienti de fraude pot reprezenta cea mai buna protectie. Instruirea si educarea periodica a consilierilor si a personalului din teren cu privire la constientizarea fraudelor poate fi baza pentru protejarea datelor si a conturilor clientilor", subliniaza Russ ANDERSON - Fraud Program & Technology Manager, LL Global.

378 accesari
Sondaj

Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

- Aproape de fiecare data cand circul cu masina
- Din cand in cand, in functie de conditiile de trafic
- Destul de rar
- Nu ma enervez niciodata cand conduc


PROMO