1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

LinkedIN, mai popular ca Facebook? Cati asiguratori au pagina de companie pe aceasta retea si cine conduce topul

Publicatiile XPRIMM au desfasurat, timp de o luna, o cercetare in cadrul careia a fost analizata activitatea din social media a asiguratorilor de pe piata romaneasca pe trei retele sociale. Daca, intr-un articol anterior, am aflat care este asiguratorul cu cei mai multi abonati pe YouTube, astazi urmarim situatia de pe LinkedIN, o retea sociala specializata pe zona de business.

LinkedIn este pe locul al cincilea din punctul de vedere al celor mai populare social media din tara noastra dupa numarul de utilizatori (dupa Facebook, YouTube, TPU si Instagram), aici fiind raportati, la inceputul anului, 2,6 milioane de utilizatori inregistrati - conform datelor disponibile in mediul online, citate de manafu.ro si de zelist.ro. Cu toate acestea, pare sa se afle in topul celor preferate de asiguratori cand vine vorba de prezenta online.

Mai multe companii detin o pagina oficiala pe LinkedIn decat pe Facebook

20 dintre companiile de asigurare incluse in analiza au o pagina locala de LinkedIn, iar una dintre acestea, NN Asigurari, opteaza pentru utilizarea paginii internationale a grupului. In mod similar cu situatia remarcata si pe Facebook, UNIQA si ERB Eurolife detin cate o singura pagina de companie. Astfel, numarul asiguratorilor cu prezenta pe LinkedIn este usor mai mare decat cel al companiilor care activeaza pe Facebook.

Cu toate acestea, numarul "urmatorilor" de pe LinkedIn pentru companii este semnificativ mai redus comparativ cu cel al fanilor din reteaua Facebook. La data de 17 aprilie a.c., doar 6 asiguratori reusisera sa adune peste o mie de followers pe paginile lor. Cu aproape 9.000 de followers*, GROUPAMA Asigurari conduce topul, aceasta fiind urmata de UNIQA Asigurari, cu 5.400 de followers, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari (aproape 3.700), OMNIASIG VIG (aproape 3.000), ASIROM VIG (aproape 2.700), respectiv GENERALI Romania (aproape 1.800 de followers).



In ceea ce priveste evolutia, pe durata perioadei analizate, a numarului de followers de pe paginile de LinkedIn ale asiguratorilor, aceasta are o dinamica mai redusa comparativ cu Facebook. Astfel, spre deosebire de fluctuatiile destul de mari remarcate in cazul asiguratorilor pe reteaua lansata de Mark ZUCKERBERG, statusul "urmaritorilor" de pe LinkedIn a fost mult mai stabil: doar patru companii au inregistrat scaderi nesemnificative ale numarului de followers pe perioada analizata, cu reveniri insa pe trend-ul de crestere.

Mai mult decat atat, niciuna dintre companii nu a inregistrat o pierdere a numarului de followers la finalul perioadei analizate comparativ cu inceputul acesteia, insa, in cazul tuturor, cresterile au fost mai mici decat cele inregistrate pe Facebook. GROUPAMA Asigurari (+185 followers), ALLIANZ-TIRIAC Asigurari (+143) si UNIQA Asigurari (+88) au fost companiile cu cele mai mari evolutii ale numarului de urmaritori** in perioada analizata.



In ceea ce priveste promovarea paginii de LinkedIn, doar 10 asiguratori folosesc un icon dedicat cu link catre aceasta publicat pe homepage-ul site-ului companiei.

Articolul integral pe aceasta tema poate fi citit in numarul de mai al revistei PRIMM - Asigurari&Pensii. Revista in varianta electronica poate fi descarcata de aici.

Nota: Cercetarea a fost una de tip empiric, realizata de editorii XPRIMM Publications pe baza unor informatii disponibile online. Conturile utilizate in analiza au fost identificate fie prin link-urile de pe paginile oficiale ale companiilor, fie pe baza unor cautari pe site-urile de social media mentionate in analiza. In cazul in care anumite conturi de social media au fost identificate in mod eronat drept conturile oficiale, va rugam sa ne transmiteti o semnalare pe adresa redactie@mxp.ro. Cercetarea s-a desfasurat in perioada 20 martie - 17 aprilie 2019.

* Ultima actualizare a datelor a fost realizata la data de 17 aprilie 2019.

** La finalul perioadei analizate comparativ cu cifrele masurate la inceputul perioadei analizate.