1asig.ro

Macara prabusita peste o masina, cu 4 victime. Ce asigurari ar trebui sa detina firma de constructii?

Bratul unei macarale, folosita la demolarea unei cladiri, s-a prabusit, in weekend, peste un autoturism care circula intr-o zona centrala din Bucuresti, fiind inregistrate 4 victime, dintre care una a fost descarcerata si internata in stare grava.

PROMO


In urma accidentului produs sambata dimineata pe strada Matei Millo, sector 1, a mai fost avariat un autoturism, dar fara persoane vatamate pentru ca soferul tocmai ce coborase din masina.

Politistii au deschis o ancheta pentru vatamare corporala din culpa si urmeaza sa stabileasca cine se face vinovat.

"Cu privire la evenimentul inregistrat sambata, sub supravegherea Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 1 se efectueaza cercetari sub aspectul savarsirii infractiunilor de vatamare corporala din culpa, distrugere, neluarea si respectiv nerespectarea normelor de securitate si sanatate in munca. In cauza au fost cooptati specialisti din cadrul Inspectoratului Teritorial de Munca Bucuresti, Inspectoratului de Stat in Constructii, precum si ai Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat. A fost efectuata cercetarea la fata locului, de catre specialisti criminalisti si politisti ai Serviciului Omoruri din cadrul Politiei Capitalei, pana in prezent fiind audiate mai multe persoane", anunta Politia Capitalei.

Ce asigurari sunt utile in astfel de situatii?

Gheorghe GRAD, Country Manager, RENOMIA SRBA Broker de Asigurare, a explicat pentru 1asig.ro ce asigurari sunt utile intr-o astfel de situatie, enumerand 2 posibile situatii aplicabile:

  1. Daca proprietatea macaralei este a companiei care face lucrarile si raspunderea este a santierului. In acest caz, constructorul sau dezvoltatorul trebuie sa aiba valabila asigurarea lucrarilor de constructii si montaj, de tip CAR, care are si o sectiune de raspunderi. In cadrul acesteia se face o evaluare a riscurilor la care compania se expune, dar si o evaluare a posibilelor prejudicii.
    Daca macaraua nu era detinuta de firma de constructii, ea poate fi inclusa in polita CAR doar daca in polita sunt inclusi si subcontractorii.
  2. In situatia in care firma care detine sau opereaza macaraua, care este subcontractata, iar subcontractorul nu este inclus pe polita CAR a constructorului / antreprenorului general, aceasta trebuie sa detina o asigurare de raspundere civila a prestatorului de servicii pentru utilajul cu care opereaza.
"In accidentul din weekend vorbim de o eroare de montare si ancorare a macaralei sau de o suprasarcina - muncitorii au ridicat in ancora macaralei o greutate mai mare decat cea pentru care a fost montata", a declarat Gheorghe GRAD.

In acest caz, persoanele vatamate se adreseaza direct companiei de constructii care detine santierul, aceasta fiind prima raspunzatoare pentru tragicul eveniment.

Gheorghe GRAD a mai aratat ca, in cazul masinii, se poate folosi si polita CASCO, care include riscul de "caderi de corpuri" - bratul macaralei in acest caz. Astfel, poate fi deschis dosar de dauna prin polita CASCO, iar asiguratorul poate face apoi regres si recupera prejudiciul de la constructor.

Directorul RENOMIA SRBA a mai atras atentia ca partile vatamate, care au avut nevoie de ingrijiri medicale, sa ia un deviz din spital cu privire la cheltuieli, pentru ca exista si situatii in care spitalul (chiar si de stat) poate face regres catre cetateni pentru a achita cheltuielile medicale cu recuperarea, in urma unui accident. In aceasta situatie, spitalul recupereaza banii de la partea vinovata de incident.

Sursa Foto: ISU Bucuresti-Ilfov

1.479 accesari