Matteo CARBONE - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 



Bucuresti
6
1 EUR = 4.6590 RON
1 USD = 4.1340 RON










RFI

Interviuri

Arhiva

Matteo CARBONE, Fondator si Director, IoT Insurance Observatory


Tehnologiile care evolueaza rapid, precum si schimbarile comportamentale aduse de noile generatii de clienti, fac din inovarea in afaceri un proces nesfarsit. Despre posibilitatile multiple, dar si despre aspectele sensibile care trebuie avute in considerare la luarea unei decizii privind strategia de digitalizare, am discutat cu Matteo CARBONE, Fondator si Director al IoT Insurance Observatory.

XPRIMM: In prezent, desi importanta lor este recunoscuta, tehnologiile telematics nu sunt la fel de populare in pietele europene. De exemplu, in timp ce sunt deja utilizate pe scara larga in Italia, sunt mult mai putin populare in Germania sau Franta si chiar mai putin in Europa Centrala si de Est. In opinia dumneavoastra, care sunt caracteristicile pietei determinante pentru adoptarea pe scara larga a telematics?
Matteo CARBONE: Din punctul meu de vedere, maturitatea unei piete telematice, din prezent, se datoreaza mai mult actiunilor participantilor la piata decat caracteristicilor pietei. In mod evident, este adevarat ca in urma cu 10-15 ani costul unei solutii telematics instalate profesional necesita un tarif destul de mare al asigurarii auto pentru a permite unui asigurator sa aiba o rata pozitiva de recuperare a investitiei (ROI). Acesta a fost motivul pentru care tehnologiile telematics au fost lansate in Italia, Marea Britanie si SUA. Cu toate acestea, in zilele noastre, puteti alege intre multe solutii telematics diferite la orice nivel de cost - de la camere scumpe cu AI, la aplicatii smartphone ieftine -, deci fiecare asigurator poate alege solutiile potrivite.

Am lucrat in peste 15 piete de asigurare diferite - inclusiv in unele din zona ECE - si peste tot, orice sef al departamentului de asigurari auto si-ar dori: sa aiba informatii obiective despre un accident, sa imbunatateasca comportamentul la volan si sa reduca neatentia asiguratilor sai, sa beneficieze de o selectie automatizata care incadreaza corect fiecare risc in categoria de preturi cea mai adecvata si sa primeasca tarife aditionale de la clientii care primesc servicii cu valoare adaugata.

Astazi, cativa dintre cei mai cunoscuti jucatori din intreaga lume - de la Roma la Johannesburg, de la Viena la Chicago - folosesc aceasta tehnologie intr-un mod diferit. Tehnologiile telematics sunt doar un instrument, iar fiecare jucator il poate folosi in modul care se potriveste mai bine cu strategia sa. Nu vad bariere definitive pentru adoptarea sistemelor telematics pe anumite piete, este doar o chestiune de cunoastere, cultura si executie in cadrul fiecarei organizatii.

XPRIMM: Asigurarile auto reprezinta o parte importanta a industriei de asigurari din ECE si, probabil, e de asteptat ca inceputul procesului de digitalizare a pietei regionale sa inceapa chiar cu acest segment. Pe de alta parte, majoritatea flotelor auto sunt destul de vechi, asa ca, cel mai probabil, aparitia sistemelor telematics si a altor astfel de tehnologii va depinde semnificativ de evolutia vanzarilor de masini noi. Care ar fi, in opinia dvs., cea mai potrivita abordare pentru o dezvoltare tehnologica pe aceste piete?
M.C.: Nu sunt de acord nu aceasta nevoie de a astepta masini noi. Am lucrat, prin intermediul IoT Insurance Observatory si prin prisma experientelor mele anterioare, direct cu jucatori care reprezinta mai mult de 80% din cele 14 milioane de polite telematice de asigurare, care, in 2017, au transmis date catre asiguratori din intreaga lume. Pot confirma ca mai mult de 99% din portofoliile pe care le-am vazut se bazeaza pe solutii telematics aftermarket, care pot fi dispozitive sau aplicatii telematics. Deci, masinile vechi sunt in regula, varsta flotei auto nu este o scuza buna pentru cei care stau pe ganduri cu privire la solutiile telematics.

XPRIMM: Privite initial ca o competitie in plina si rapida expansiune pentru asiguratorii traditionali, tehnologiile InsurTech au devenit, in ultima perioada, o tinta de achizitie pentru multi asiguratori importanti, care incearca parteneriate in acest sens si integrarea acestor initiative in structura lor existenta, probabil ca un prim pas catre o transformare digitala graduala. Cum vedeti viitorul din acest punct de vedere?
M.C.: Consider ca, in viitor, toti jucatorii de succes din industria de asigurari vor apela la InsurTech, iar tehnologia va fi un factor cheie in organizatii pentru indeplinirea obiectivelor strategice. Am scris o carte pe aceasta tema (All the Insurance players will be InsurTech) si chiar am co-fondat o companie de achizitii cu scop special, care a strans 55 de milioane de dolari si va realiza primul transportator de asigurari din Italia in domeniul InsurTech. Prin urmare, asa cum ati mentionat, vom vedea, in orice piata, din ce in ce mai multi furnizori de asigurari care vor incorpora inovatia tehnologica in fiecare etapa a lantului valoric. Va fi un mix de relatii comerciale, parteneriate structurate, achizitii si chiar evolutii interne.

XPRIMM: Cele mai multe din pietele din ECE sunt dominate de subsidiare ale unor mari asiguratori din Europa, cum ar fi ALLIANZ, GENERALI, UNIQA, VIG etc., fiecare dintre acestea avand propria politica sau strategie in domeniul digitalizarii. Din cunostintele dvs., tind aceste grupuri sa isi extinda strategia la unitatile din ECE sau propun o abordare diferita, care sa tina cont de cultura locala?
M.C.: In legatura cu acest aspect, as vrea sa impartasesc doua ganduri care, aparent, se contrazic reciproc, dar care trebuie integrate simultan in strategia fiecarui grup international. In primul rand, asigurarea este o afacere locala. Motivele pentru care clientii achizitioneaza un produs de asigurare, canalele de distributie folosite pentru achizitionarea acestuia si caracteristicile acestui contract de asigurare sunt toate legate in mod indisolubil de legile locale, obiceiurile de afaceri si componentele bunastarii publice. Pe de alta parte, exista numeroase oportunitati de exploatare a experientelor subsidiarelor sau solutii care au fost deja testate si adoptate de colegii de la nivel international. Cred ca toate grupurile internationale sunt constiente de faptul ca abordarea de tip Copy&Paste nu a functionat niciodata, dar si ca exista (si vor exista in continuare) oportunitati extrem de relevante si lectii de invatat pentru a inspira oamenii care lucreaza in diferite companii locale. Acest tip de schimb de idei intre profesionisti cu o cunoastere solida a domeniului lor poate genera cercuri virtuoase teribile in cadrul grupului. In ultimii 3 ani, am lucrat cu peste 60 de grupuri diferite de asigurari si am vazut o energie pozitiva si inovativa incredibila la nivelul tuturor filialelor lor. Este o chestiune de promovare si canalizare a acestei energii.

XPRIMM: In ultima perioada, unele dintre tarile din ECE - Polonia, de exemplu -, a devenit loc de nastere pentru numeroase companii tehnologice si o adevarata sursa de talente folosita de multi jucatori internationali in domeniul digitalizarii. Cum vedeti perspectivele regiunii ca furnizor FinTech/InsurTech?
M.C.: De vreme ce a fost posibil in FinTech, nu vad niciun motiv relevant pentru ca aceasta experienta sa nu fie replicata si la nivel InsurTech.

XPRIMM: Ca unul dintre investitorii Spac Arhimede, un asigurator InsurTech care s-a axat pe canalul bancassurance, cum vedeti atractivitatea afacerii bancassurance in regiunea ECE? Care ar fi cea mai buna abordare pentru aceasta piata pentru a creste vanzarile prin bancassurance folosind tehnologia?
M.C.: Consider ca bancassurance reprezinta o optiune atractiva pentru distributia de asigurari de viata si chiar si pentru asigurarile property si casualty. Asigurarea de viata este produsul cel mai apropiat de produsele bancare (in principal, este, la nivelul Europei, un produs de asigurare pentru economisire sau pensii), iar canalul bancassurance este extrem de relevant pentru distributia asigurarilor de viata in multe piete europene. Cu toate acestea, atunci cand vrei sa distribui un produs property sau casualty, exista doua nevoi cheie. In primul rand, este nevoia de a conduce activitatile agentilor de vanzari din sistem, atat pentru a propune o abordare adecvata persoanei potrivite, cat si pentru a realiza o selectie a riscurilor, realizata in mod traditional de intermediarii specializati ca agenti si brokeri. In al doilea rand, exista necesitatea de a gestiona momentul revendicarii. In ceea ce priveste cel de-al doilea aspect, calitatea proceselor centralizate s-a demonstrat deja ca fiind destul de buna in experienta bancassurance din Franta, iar tehnologia permite imbunatatiri ulterioare. Vad, insa, o oportunitate extraordinara de folosire a datelor si a punctelor de contact ale produselor bancare tranzactionale in a propune acoperirea prin asigurare potrivita pentru clientul potrivit, la momentul potrivit. Am investit intr-un start-up aflat intr-o etapa incipienta - Neosurance -, care a dezvoltat anumite proiecte impreuna cu banci europene pentru a optimiza activitatea agentilor de vanzari din bransa. Acest tip de instrument va fi, prin prisma IDD, unul din ce in ce mai relevant pe pietele europene.

Editor: Oleg DORONCEANU | Publicat pe 05.09.2018 | 1051 vizualizari








PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM