1asig.ro

Mihai TECAU, Presedinte Directorat, OMNIASIG Vienna Insurance Group


Impactul evolutiei tehnologice este unul enorm, inclusiv in ceea ce priveste industria asigurarilor. Va influenta industria in mod fundamental in directia transparentei, a facilitarii experientei pentru client si a economisirii celei mai valoroase resurse pe care o avem la dispozitie - timpul.

XPRIMM: Care au fost momentele care au marcat cel mai mult evolutia pietei de asigurari din Romania in ultimii 30 de ani?
Mihai TECAU: Fiind vorba de o piata extrem de dinamica, nu am dus si nu ducem lipsa de momente-cheie: de la liberalizarea pietei, reglementarea ei de catre autoritate, pana la aderarea la UE, implementarea Solvency II sau a IDD, precum si fenomenul globalizarii.

XPRIMM: Cand si cum a inceput activitatea actualei companii OMNIASIG Vienna Insurance Group?
M.T.: Activam pe piata din Romania din 1995. Un moment foarte important in viata companiei este reprezentat de anul 2012, cand a luat nastere noul OMNIASIG, prin fuziunea dintre BCR Asigurari si vechiul OMNIASIG, rezultand astfel o companie puternica, stabila si de incredere pe piata asigurarilor din Romania.

XPRIMM: Cum considerati ca s-a schimbat procesul de vanzare in ultimii 30 de ani?
M.T.: La ora actuala, clientul este foarte atent la servicii, urmareste calitatea, iar pentru ca vanzarea unei polite de asigurare se refera la viitor, ea fiind o promisiune, a devenit foarte importanta dezvoltarea unor parteneriate bazate pe incredere, pe termen lung, cu asiguratii. Clientul e mai atent la ce isi doreste, are mai multe informatii, se poate informa foarte rapid despre ceea ce inseamna o asigurare sau despre cel care ofera asigurarea respectiva. De aceea, transparenta in comunicare si in procesul de vanzare au devenit tot mai importante in ultima perioada.

XPRIMM: In acelasi timp, cerintele si comportamentul clientilor cum au evoluat?
M.T.: Clientul este mult mai informat la ora actuala, insa educatia financiara adusa la zi nu e nici pe departe incheiata. Pentru ca piata sa se dezvolte si sa ajunga la un echilibru in ceea ce priveste asigurarile auto versus cele non-auto, e de datoria fiecarui asigurator sa investeasca in cresterea nivelului de educatie financiara a tuturor stakeholderilor. De altminteri, si OMNIASIG Vienna Insurance Group sprijina permanent si in mod activ proiecte si activitati de educatie financiara.

XPRIMM: Ce impact a avut evolutia tehnologica in piata in tot acest timp? Si cum anticipati ca va influenta industria in viitor?
M.T.: Impactul evolutiei tehnologice este unul enorm, inclusiv in ceea ce priveste industria asigurarilor. Va influenta industria in mod fundamental in directia transparentei, a facilitarii experientei pentru client si a economisirii celei mai valoroase resurse pe care o avem la dispozitie - timpul. Va pot da si un exemplu punctual: in cadrul dezvoltarii procesului nostru de digitalizare, am lansat recent o noua facilitate destinata clientilor - serviciul video de inspectie de risc a autovehiculelor, la incheierea unei polite Casco. Acest nou serviciu presupune efectuarea de la distanta a inspectiei de risc aferente incheierii unei polite Casco, totul doar cu ajutorul unui smartphone, fara ca asiguratul sa mai fie nevoit sa se deplaseze la o locatie anume. Intreg procesul dureaza doar cateva minute, iar aceasta facilitate vine in ajutorul asiguratului, care economiseste timp semnificativ in realizarea procesului de inspectie de risc. Astfel, clientul, asistat prin telefon de reprezentantul OMNIASIG, efectueaza de la distanta inspectia de risc, respectiv fotografiile necesare la incheierea politei Casco. E un exemplu in care tehnologia nu doar ca iti simplifica viata, ci iti castiga si timp.

Un alt exemplu similar ar fi si faptul ca tot recent noi am lansat dosarul de dauna complet digitalizat, in linie cu obiectivul nostru strategic de digitalizare. Astfel, OMNIASIG ofera acum posibilitatea de solutionare 100% digitala a unui dosar de dauna pentru politele Casco si RCA. Aceasta facilitate presupune posibilitatea intocmirii de catre asigurat a unui dosar de dauna fara nicio hartie tiparita, la orice ora din timpul programului de lucru al call-center-ului OMNIASIG, din orice loc doreste asiguratul.

XPRIMM: Cum s-a adaptat OMNIASIG la toate schimbarile si care sunt obiectivele pentru perioada urmatoare in ceea ce priveste digitalizarea?
M.T.: OMNIASIG actioneaza in acest sens de mai mult timp, digitalizarea fiind pentru noi un obiectiv strategic de dezvoltare. Fie ca e vorba de automatizarea proceselor prin utilizarea unui sistem bazat pe Inteligenta Artificiala, de dezvoltarea portalului nostru de vanzari, de sistemul nostru electronic de consultanta denumit OTILIA, prin intermediul caruia sunt analizate nevoile de protectie ale fiecarui client, sau de serviciul telematic care se poate achizitiona impreuna cu polita RCA si/sau Casco, prin intermediul clauzei Risk Management Flote, sau dosarul de dauna 100% digital, noi urmarim permanent optimizarea activitatii prin intermediul digitalizarii.

XPRIMM: Care este profilul clientului OMNIASIG care opteaza pentru o interactiune digitala?
M.T.: Am observat cateva caracteristici ale acestui tip de client: intr-un mare procent, este vorba si de apartenenta la generatia Millennials, una care a crescut cu tehnologia, o are in sange si asteapta acelasi lucru de la asigurator. Isi doreste sa optimizeze timpul alocat domeniului asigurarilor si se asteapta ca procesele sa fie cat mai simple si prietenoase cu clientul. Actiunile de CSR derulate de asigurator reprezinta un punct forte pentru aceasta generatie. Totodata, membrii ei tind sa aiba un grad destul de ridicat de educatie financiara, si pentru ca au fost mult mai expusi la ea decat generatiile anterioare. Si tin sa mai punctez ceva - puterea de cumparare a Millennials creste vazand cu ochii. Or, piata romaneasca nu este afectata de o lipsa a produselor de asigurare, ci de deficitul de cumparare al acestora.

XPRIMM: In ultima perioada, au existat mai multe schimbari legislative, inclusiv GDPR si IDD. Cum a resimtit OMNIASIG aceste modificari si cum a reusit sa se adapteze?
M.T.: Alinierea la GDPR si IDD a avut provocarile ei, dar este cert ca aceste sisteme aduc industriei de asigurari din Romania si o serie de beneficii pe termen lung, in principal in directia cresterii increderii in asigurator. Scopul alinierii este cel de a oferi servicii din ce in ce mai de calitate, transparente si, mai ales, adaptate nevoilor clientilor nostri. Din nou, pot da un exemplu punctual din activitatea noastra. In conformitate cu IDD, am dezvoltat o aplicatie, respectiv un sistem electronic de consultanta denumit OTILIA, cu ajutorul caruia sunt analizate nevoile de protectie ale fiecarui client, inainte de a i se emite o polita de asigurare. In functie de acestea, OMNIASIG ii va emite cea mai potrivita polita de asigurare, ce va avea acoperite riscurile identificate.

XPRIMM: Cum vedeti viitorul pietei locale de asigurari in urmatorii 10 ani? Care vor fi factorii care vor sustine dezvoltarea pietei?
M.T.: Vad o evolutie ascendenta, una organica. Profesionalizarea exista, digitalizarea, la fel, produse avem, serviciile sunt din ce in ce mai bune, deci matricea de factori pentru crestere exista. Includ la factori si maturitatea pietei, si cresterea Produsului Intern Brut. Iar cresterea gradului de educatie financiara se va realiza si ea, desigur, cu aportul tuturor jucatorilor din industrie.

XPRIMM: Care considerati ca vor fi tipurile de asigurari care vor avea o evolutie remarcabila in urmatorii ani?
M.T.: Ma astept, in primul rand, ca piata sa evolueze si in Romania in linie cu alte tari mai dezvoltate din perspectiva industriei asigurarilor, respectiv ca segmentele non-auto sa creasca si sa le contra-balanseze pe cele auto.

In ceea ce priveste tipurile de polite, ma astept ca asigurarile de sanatate sa creasca din ce in ce mai mult, clientii constientizand necesitatea si importanta lor. Noi mizam si pe asigurarile de locuinta. Spatiul de dezvoltare pe aceasta linie este inca foarte mare, astfel incat sunt convins ca, pe termen mediu si lung, piata va creste semnificativ.

Editor: Andreea RADU | Publicat pe 11.12.2019 | 1510 vizualizari
Share |