Inapoi la www.1asig.ro



Unde Ma Asigur?
  by
Media XPRIMM
Asigurareamasinilor.ro
   Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 45, 8 iunie 2010

Bucuresti

Programul
"Unde Ma Asigur
?"

Partener Oficial

BCR Asigurari

Partener Principal

EUROINS

Parteneri

SAFETY BROKER
AEGON Asigurari de Viata

Parteneri Media

1asig.ro

XPRIMM Newsletters

Revista PRIMM Asigurari&Pensii
Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista de Specialitate Insurance PROFILE
Insurance PROFILE


Forum Unde ma ASIGUR


Safety Broker
Casco Ieftin

Millenium Insurance Broker

ASIGURAREALOCUINTELOR
Municipiul
Bucuresti



Municipiul BUCURESTI

> Suprafata: 228 km2
> Populatia: 1.943.981 locuitori (2008)
> Numar salariati: 905.057 (decembrie 2009)
> Rata somajului: 2,3% (decembrie 2009)
> Castig salarial mediu brut: 2.893 lei/persoana (decembrie 2009)


Piata locala a asigurarilor - 2008 (estimare PRIMM)


> Prime brute subscrise (PBS): 3,88 mld. lei
> PBS - asigurari de viata: 461 mil. lei
> PBS - asigurari generale: 3,42 mld. lei
> Daune platite: 2,49 mld. lei
> Prime intermediate prin brokeri: 1,99 mld. lei
> Densitatea asigurarilor (DA): 1.762 lei/locuitor
> DA - asigurari de viata: 209 lei/locuitor
> DA - asigurari generale: 1.552 lei/locuitor


Ecouri din 2009


Dupa ce anul anterior a adus pentru piata asigurarilor din Romania, pentru prima data dupa Revolutie, un recul al volumului de afaceri, 2010 nu pare a se arata drept un an de revenire a acestei industrii.

"Criza care a afectat tot mediul de afaceri din Romania, scaderea dramatica a productiei industriale, scaderea vanzarilor autovehiculelor si implicit a pietei de leasing sunt numai cativa factori care au afectat negativ piata asigurarilor", este de parere Valentin MISOV, Director General, ASITO KAPITAL.

De aceea, in anul 2010 tendinta descrescatoare se va accentua, "cel putin pentru primul semestru, evolutia societatilor de asigurari depinzand de flexibilitatea de care vor da dovada in adaptarea si promovarea produselor, la o populatie aflata intr-o continua scadere a puterii de cumparare", declarat Dan BARBU, Director, Sucursala ASIROM Oltenitei.

Totodata, situatia economica din ultimul an, care se anunta a se prelungi si in 2010, a adus o schimbare nefericita la nivelul perceptiei generale in ceea ce priveste rolul unei polite de asigurare in momentele dificile ale vietii, "motivul din spatele acestei reticente fiind reprezentat in principal de faptul ca romanii nu sunt educati in privinta necesitatii unei asigurari", a opinat Mihaela ENACHE, Director, SIGNAL IDUNA, Agentia Bucuresti 1.


Riscuri noi... produse de asigurare specifice


Asadar, in contextul prelungirii crizei economice, opinia unanima a liderilor companiilor de asigurare vizitati in cadrul Programului "Unde Ma Asigur?" este ca segmentul auto va fi in continuare cel mai afectat de recesiune. Pentru diminuarea efectelor negative ale crizei asupra pietei de profil, "societatile de asigurare vor trebui sa se reorienteze catre oferirea de produse de asigurare atractive pentru piata, pentru a-si mentine portofoliile deja existente, si catre acordarea de servicii de calitate clientilor", a opinat Giorgiana SOGOR, Director, Agentia GROUPAMA Splai.

Astfel, atat deteriorarea drastica a portofoliilor de credite din ultima perioada, cat si temerile bancherilor privind posibile pierderi, avand in vedere incertitudinile privind evolutia somajului, au conturat o noua tendinta pe piata: credite de nevoi personale cu asigurare de somaj la pachet. Tot in contextul diversificarii continue a riscurilor la care suntem expusi, tot mai multe companii de asigurare din Romania identifica si exploateaza oportunitati de dezvoltare a portofoliului, prin lansarea unor produse de protectie si acoperire specifice, adaptate necesitatilor de moment ale clientilor.

Asiguratorii "si-au facut lectiile", si dupa ce EUROINS a lansat la inceputul acestui an un produs de asigurare unic, destinat protectiei impotriva virusului A/H1N1. OMNIASIG a anuntat lansarea unui produs nou, in contextul fenomenului atmosferic fara precedent cu care s-a confruntat intregul spatiu european, produs de eruptia vulcanului Eyjafjallajokull.
"Deja s-au identificat noi produse, cum sunt cel de deces cauzat de infectarea si imbolnavirea cu virusul A/H1N1, produs unic pe piata romaneasca, sau asigurarea de somaj. De asemenea, estimez ca vor creste primele subscrise la asigurarile de raspundere profesionala pentru activitatile liberale si cele din asigurarile de boala, avand in vedere problemele cu care se confrunta economia romaneasca", a precizat Cristian COZAC, Director, Agentia EUROINS Tineretului.

Nu in ultimul rand, scaderea inregistrata de asiguratori pe segmentul corporate ii motiveaza pe acestia "sa dezvolte produse specifice pentru persoanele fizice" (Magda DOBRE, Director, Agentia GROUPAMA Baneasa). "Multi clienti vor cauta sa gaseasca raportul optim calitate/pret. In acest context, asiguratorii vor avea nevoie de o foarte mare flexibilitate in preluarea riscurilor", a mentionat Cristina DURDUN, Director, Agentia GROUPAMA Plevnei.


Extinderea fortei de vanzare - masura anticriza?


In anii anteriori, piata asigurarilor din Romania a fost accesata de numeroase companii de profil cu capital strain, aceasta industrie fiind considerata ca avand un potential ridicat. Din pacate, numarul asigurarilor incheiate este direct proportional cu cresterea nivelului puterii de cumparare. In aceste conditii, daca in anii trecuti societatile de asigurari se regaseau intr-o permanenta criza de personal, astazi, potentialii asigurati se afla in criza de lichiditati.

In pofida acestui lucru, oferta de locuri de munca in domeniul asigurarilor continua sa fie ridicata, site-urile companiilor de profil sau cele ale firmelor de recrutare fiind impanzite cu anunturi privitoare la o cariera in domeniu, majoritatea asiguratorilor considerand ca extinderea fortei de vanzare este posibila in contextul actual, prin aparitia fortei de munca disponibilizata din alte sectoare de activitate sau din dorinta unor angajati de suplimentare a castigurilor.

"Extinderea fortei de vanzare este mai mult decat oportuna. Este una din modalitatile principale prin care asiguratorii pot sa-si diversifice portofoliile, printr-o acoperire cat mai larga a pietei (...) iar situatia economica poate aduce noi oportunitati in a gasi oameni care sa lucreze in domeniul asigurarilor", a mentionat Giorgiana SOGOR.

De aceeasi parere este si Magda DOBRE, aceasta considerand ca "exista oportunitati de a recruta personal din alte domenii de activitate, care au fost intr-o mai mare masura afectate de criza".

Astfel, avand in vedere ca segmentul retail joaca un rol important in procesul de redresare a pietei de profil, pentru majoritatea asiguratorilor extinderea fortei de vanzare este necesara, de aceea perioada urmatoare este propice pentru atragerea de personal, pe fondul unor castiguri suplimentare pentru potentialii colaboratori; in plus, unele companii atrag potentialii angajati prin oferirea, in afara comisionului din asigurarea incheiata, si a unui venit fix lunar garantat.

Cu toate acestea, liderii Sucursalelor si Agentiilor companiilor de asigurare din Bucuresti considera ca probabilitatea de a gasi oameni care sa lucreze in acest sector este, intr-adevar, mai ridicata in actualul context economic, dar oamenii cu adevarat valorosi raman, cel mai probabil, la companiile lor actuale, intrucat angajatorii disponibilizeaza in primul rand angajatii mai putin eficienti.

"Consider ca este total gresit sa ne gandim la faptul ca actuala criza a creat un moment oportun pentru a cauta si recruta oameni, intrucat oamenii valorosi, profesionistii, indiferent de situatia in care se afla compania, trebuie mentinuti. (...) Daca au existat reduceri de personal, acestea s-au facut numai cu personalul mai putin pregatit", este de parere Valentin MISOV.


Frauda, inamicul numarul 1


Frauda si tentativele de frauda in domeniul asigurarilor, si in special pe segmentele asigurarilor auto, CASCO si RCA, au luat amploare odata cu declansarea crizei.

Astfel, pe segmentul asigurarilor RCA, companiile de profil au observat o crestere a "inscenarilor de accidente usoare in perioada 1 iulie 2009 - 31 decembrie 2009, perioada care a corespuns lansarii formularului de constatare amiabila, fara ca sistemul bonus-malus si emiterea electronica sa fi intrat in vigoare" (Simona TANASE, Sucursala ASIROM Mihai Bravu).

Un motor al cresterii fraudei in asigurari l-au constituit asigurarile CASCO, simularea accidentelor auto si a ciocnirilor intentionate crescand semnificativ, pe fondul mediului economic ostil. Un exemplu de "frauda tipica" pe segmentul CASCO a fost prezentat de Constantin Traian MAZDRACHE, Directorul Sucursalei Sector 4 a BCR Asigurari: "Exista foarte multe cazuri cand conducatorii auto implicati in tamponari usoare declara ca autovehiculul a fost gasit lovit in parcare. Dupa ce acestia primesc niste bani de la vinovatul accidentului, solicita despagubirea pe asigurarea CASCO".

"La inceputul anului ne-am confruntat cu o serie de tentative de fraudare pe segmentul CASCO. O pondere importanta in ecuatia reducerii ratei daunalitatii revine masurilor de combatere a infractionalitatii", a completat Valentin MISOV.


Influentele crizei asupra portofoliului de asigurari


Pentru prima oara, piata a incheiat anul cu scadere. Efectele crizei nu s-au propagat doar asupra volumelor de afaceri ale companiilor, ci si asupra politelor de asigurare incheiate. Cu alte cuvinte, criza a modificat portofoliile jucatorilor din piata asigurarilor. Astfel, la nivel national s-au consemnat reduceri pe toate clasele, cu o exceptie: raspunderea civila auto.

"La nivelul reprezentantelor companiilor de asigurari din Bucuresti, ponderea politelor din portofoliile acestora care s-a diminuat cel mai mult este cea a asigurarilor CASCO, pe fondul scaderii drastice a activitatii societatilor de leasing, in acest sens facandu-se, atat in cursul anului trecut, cat si in prezent, eforturi sustinute pentru a compensa reducerea activitatii in acest sector", a mentionat Dan BARBU.

Demn de evidentiat este procesul de reducere a daunalitatii pe segmentul CASCO prin inlaturarea clientilor "prea daunasi", aceste actiuni scazand pe de o parte volumul de subscrieri, dar si pe cel al daunelor, pe de alta parte: "As putea spune ca a avut loc o usoara modificare a structurii, ca urmare a procesului de asanare a portofoliului CASCO. Ponderea acestei clase a scazut de la 11,82% la 8,43%. In acest sens, ne-am stabilit ca sarcina principala reducerea ratei daunalitatii, chiar cu riscul de a ne reduce volumul subscrierilor pe aceasta clasa de asigurari", a declarat Valentin MISOV.


Obiective primordiale


Pentru anul curent, obiectivele vizate de asiguratori nu difera foarte mult de cele din perioada anterioara crizei. Liderii reprezentantelor companiilor de asigurari vor pune accentul pe oferirea de solutii de asigurare eficiente si de calitate, pe promptitudine in identificarea necesitatilor asigurabile ale partenerilor, pe indeplinirea target-ului.

De asemenea, acestia vizeaza cresterea volumului de incasari, diminuarea cheltuielilor de achizitie, majorarea procentului asigurarilor non-auto in structura portofoliului si, nu in ultimul rand, cresterea multumirii si increderii clientilor in industria asigurarilor, intrucat "un client informat este un client multumit" (Cristian COZAC).

Vlad BOLDIJAR

BCR Asigurari

Constantin Traian MAZDRACHE
Director Sucursala

BCR Asigurari
Sucursala Sector 4
Calea Vacaresti nr. 201
Sector 4
Tel.: 0372.737.758
Fax: 021.330.88.08

EUROINS

Cristian COZAC

Director Agentie

EUROINS
Agentia Tineretului
Str. Verzisori nr. 45
Sector 4
Tel.: 021.330.90.03
Fax: 021.330.76.40

ASIROM

Dan BARBU
Director Sucursala

ASIROM
Sucursala Oltenitei
Str. Imparatul Traian nr. 32, Sector 4
Tel.: 021.332.37.36
Fax: 021.332.19.15

Simona TANASE
Director Sucursala

ASIROM
Sucursala Mihai Bravu
Sos. Mihai Bravu nr. 90-96
Sector 2
Tel.: 021.253.17.98
Fax: 021.253.16.15

ASITO KAPITAL

Valentin MISOV

Director General

ASITO KAPITAL
Str. Elena Vacarescu nr. 100A
Sector 1
Tel.: 021.230.04.63
Fax: 021.230.35.08

GROUPAMA

Magda DOBRE
Director Agentie

GROUPAMA
Agentia Baneasa
Str. Nicolae Caramfil nr. 32, bl. 1B, Sector 1
Tel.: 021.232.49.96
Fax: 021 233.42.47

Giorgiana SOGOR
Director Agentie

GROUPAMA
Agentia Splai
Splaiul Unirii nr. 86, parter
Sector 4
Tel.: 021 330.55.10
Fax: 021 330.10.53

Cristina DURDUN
Director Agentie

GROUPAMA
Agentia Plevnei
Calea Plevnei nr. 139
Sector 6
Tel.: 021.323.82.48
Fax: 021.323.20.72

SIGNAL IDUNA

Mihaela ENACHE
Director Agentie

SIGNAL IDUNA
Agentia Bucuresti 1
Splaiul Unirii nr.16, etaj 4,
camera 412, Sector 4
Tel.: 021.387.34.33
Fax: 021.387.34.32
 
 

Unde Ma Asigur? - Buletin Informativ de Asigurari

Presedinte: Sergiu COSTACHE CEO: Adriana PANCIU
Business Development Director: Alexandru D. CIUNCAN

Redactor Sef XPRIMM Newsletters: Mihaela CIRCU

Editor Coordonator: Vlad PANCIU
Coordonator Ziua Asigurarilor: Lidia POP

Senior Editor: Vlad BOLDIJAR

Echipa Programului Unde Ma Asigur?: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Mihai CRACEA, Vlad BOLDIJAR

IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE, Cosmin ARMASESCU

E-mail:   media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2010 Media XPRIMM

Buletinul Informativ de Asigurari Unde Ma Asigur? este optimizat pentru a fi vizualizat cu o conexiune activa la Internet.
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici

Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Pentru a va abona selectati optiunile dorite. Pentru a va dezabona deselectati toate optiunile.