1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Octombrie - am incheiat inca o luna dedicata Asigurarilor de Locuinte

Si in acest an, luna octombrie a fost dedicata informarii romanilor cu privire la riscurile care le ameninta locuintele, dar si protectia financiara pe care le-o pot oferi asigurarile obligatorii si facultative de locuinte. Astfel, in cadrul campaniei nationale de informare "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", 500.000 de brosuri informative cu informatii de baza despre politele de locuinte, dar si sfaturi pentru protectia casei lor au ajuns la cetatenii din intreaga tara. Proiectul s-a incheiat oficial pe 31 octombrie, insa demersurile de educare a publicului larg nu se opresc aici.

Conceptul "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", reprezentand o ampla campanie de comunicare, cu multiple elemente, axate pe diseminarea de mesaje referitoare la importanta asigurarilor de locuinte, a fost lansat in 2013. Rezultatele au fost incurajatoare: jumatate de milion de brosuri distribuite in zeci de intersectii din marile orase ale tarii si in zeci de complexe comerciale, numeroase articole de presa pe aceasta tema, neasteptat de multi sustinatori ai mesajului campaniei in retelele de socializare. De asemenea, pentru actiunile desfasurate anul trecut, "Luna Asigurarilor de Locuinte" a fost desemnata cea mai buna campanie de educatie in asigurari din 2013, in cadrul celei de-a treia editii a Conferintei Asiguratorilor din Romania, organizata anual de UNSAR.

De ce asigurarile de locuinte?

Numai in 2013 dezastrele naturale au obligat peste 22 de milioane de oameni din intreaga lume sa isi paraseasca locuintele, conform unui raport realizat cu sprijinul Natiunilor Unite. Iar romanii nu au fost si nu sunt feriti de amenintarea catastrofelor naturale, tara noastra fiind expusa, cu precadere, cutremurelor si inundatiilor. De exemplu, in primele 8 luni din acest an, datele Institutului National pentru Fizica Pamantului arata ca pe teritoriul Romaniei s-au produs 162 de cutremure, ceea ce inseamna cel putin cate unul la fiecare doua zile, iar de la inceputul anului si pana in prezent, peste jumatate din judetele Romaniei (22) au fost afectate de inundatii provocate de precipitatii abundente.



Catastrofele naturale nu sunt singurele riscuri care ameninta locuintele romanilor. Lor li se adauga un alt pericol major, incendiile, pentru ca, potrivit datelor recent publicate de IGSU - Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta - , in primele 8 luni din acest an au avut loc peste 3.500 de incendii, ceea ce inseamna o medie de 14 evenimente de acest gen pe zi.

Octombrie, luna dedicata informarii cu privire la asigurarile de locuinte

Pentru al doilea an consecutiv, luna octombrie a fost pusa sub semnul eforturilor de informare in materie de asigurari de locuinte. Campania nationala "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" a fost organizata, in 2014, cu sustinerea ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara, de catre UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, PAID - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor, UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania si APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor.

Campania a avut drept obiectiv cresterea gradului de constientizare a romanilor cu privire la pericolele la care le este expusa locuinta, precum si informarea acestora cu privire la formele de protectie financiara pe care le ofera incheierea unei asigurari obligatorii sau facultative de locuinta.

Pe parcursul intregii luni, promoteri dedicati au fost prezenti in principalele intersectii din Bucuresti si din marile orase ale tarii, oferind trecatorilor materiale informative gratuite. Mai mult decat atat, o parte dintre cele 500.000 de brosuri au fost distribuite si in mari centre comerciale din principalele orase. OTTO Broker si PRESTIGE Broker au fost doi dintre partenerii care au acordat campaniei un sprijin important in acest sens.


O premiera in cadrul acestei campanii a fost si distributia materialelor informative prin intermediul unora dintre statiile de alimentare PETROM din Bucuresti si din tara, demers realizat gratie parteneriatului incheiat cu CAMPION Broker.

Cei care au citit presa financiara in perioada campaniei au primit un plus de informatii despre asigurarile de locuinte prin intermediul cotidianului Ziarul Financiar si al saptamanalului Business Magazin. Fiecare dintre publicatii a avut o editie speciala care a inclus brosura informativa a campaniei nationale "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte".


Unele dintre cele mai importante evenimente de profil desfasurate in luna octombrie au reprezentat si ele momente propice pentru punerea in valoare a campaniei nationale de promovare a conceptului de asigurare a locuintelor. Astfel, materialele informative aferente acesteia au fost distribuite cu ocazia celei de a XI-a editii a ICAR - Forumul International al Riscurilor Catastrofale - a carui tema principala s-a axat in acest an asupra riscului de inundatii care ameninta serios tara noastra, Cyber Risks in Financial Services - conferinta dedicata analizei modului in care riscurile cibernetice iau amploare si la noi -, si Romanian Security Fair 2014 - expozitie dedicata tehnicii si serviciilor de securitate, elemente tot atat de importante in protectia locuintei ca si asigurarea.

RFI - Radio France Internationale Romania s-a alaturat demersului pietei de asigurari si a difuzat, pe parcursul intregii luni, la ore de maxima audienta, spotul audio al campaniei. In plus, stirile cu privire la campanie si bannerele care i-au asigurat vizibilitatea in mediul online au fost la dispozitia tuturor celor care au accesat in octombrie site-ul www.rfi.ro.




Mesajele campaniei au ajuns la publicul larg si prin intermediul partenerilor media ai campaniei, care au publicat articole si au postat bannere de promovare: wall-street.ro (www.wall-street.ro), 9am.ro (www.9am.ro), Q Magazine (www.qmagazine.ro), Ziua Veche (www.ziuaveche.ro) si stirilepescurt.ro (www.stirilepescurt.ro).

"Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", cunoscuta la nivel european


Campania "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" a ajuns cunoscuta si la nivel european. Reprezentanti ai Insurance Europe - una dintre cele mai importante federatii de profil din Europa, care reuneste 34 de asociatii nationale ale asiguratorilor - au aflat despre proiectul national de informare desfasurat in tara noastra si despre obiectivele vizate, campania fiind prezentata in cadrul adunarii Insurance Europe de la Bruxelles.

Astfel, Romania se plaseaza in randul tarilor europene in care sunt depuse eforturi sustinute pentru promovarea conceptului de asigurare si pentru cresterea gradului de informare in asigurari al publicului larg.

Insurance Europe, Federatia Europeana a Asiguratorilor si Reasiguratorilor, a fost fondata in anul 1953 la Paris. Cunoscuta anterior sub numele de CEA - Comite Europeen des Assurances, federatia si-a schimbat denumirea in martie 2012. Prin cei 34 de membri ai sai - asociatii nationale ale asiguratorilor - Insurance Europe reprezinta interesele companiilor care activeaza pe toate segmentele de asigurari si reasigurari din Europa.

Prezenta in social media si Casuta Morocanoasa

Ca si prima editie a campaniei, si editia 2014 a avut o importanta componenta online, cu vizibilitate deosebita in cadrul retelelor de socializare. Zeci de sustinatori ai demersului de comunicare, persoane fizice sau companii, au optat pentru a afisa pe parcursul lunii octombrie fotografii de profil si "cover photos" asociate mesajului campaniei.

Utilizatorii retelelor sociale precum Facebook, Twitter si Pinterest au facut cunostinta si cu mascota campaniei: "Casa Morocanoasa" - personaj ursuz, pentru ca este neasigurat si pentru ca prezinta, atentionand publicul, dezastrele naturale si alte catastrofe care s-au petrecut, de-a lungul istoriei, in luna octombrie.



Dincolo de componenta amuzanta, rolul Casei Morocanoase a fost acela de a educa si de a informa cu privire la riscurile care ameninta locuinta fiecaruia dintre noi. In fiecare zi din luna octombrie, personajul nostru a prezentat cate un eveniment din trecut cu impact asupra vietii economice si sociale, asupra societatii in ansamblul ei. Fie ca a fost vorba de inundatii, cutremure, alunecari de teren sau incendii, recursul la istorie si la evenimentele catastrofice petrecute de-a lungul timpului au pus in evidenta faptul ca si astazi ne confruntam cu aceleasi riscuri si suntem supusi acelorasi amenintari.

In cadrul aceleiasi campanii, a fost lansat si un concurs inedit, in cadrul caruia utilizatorii au fost invitati sa descopere daca si casa lor este... morocanoasa.

Astfel, pornind de la necesitatea cresterii nivelului de constientizare cu privire la protectia locuintei, atat financiar, cat si printr-o serie de masuri preventive, concursul "Casa ta este morocanoasa?" a invitat utilizatorii sa raspunda la un set de intrebari privind gradul actual de protectie al locuintei lor.

Pe baza raspunsurilor, a fost realizat un "profil" al casei fiecarui participant la sondaj, pe care acesta l-a putut distribui pe propria pagina de Facebook, pentru a se inscrie in concurs, putand castiga, prin tragere la sorti, o trusa de supravietuire in caz de cutremur.

ICAR 2014 - Despre inundatii si gradul de protectie prin asigurare

O componenta importanta din campania "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte" a constituit-o cea de-a XI-a editie a ICAR- Forumul International al Riscurilor Catastrofale, cel mai important forum regional dedicat riscurilor de catastrofa naturala.

Evenimentul a fost organizat de catre Comisia Juridica, de Disciplina si Imunitati din cadrul Camerei Deputatilor - Parlamentul Romaniei, Ministerul Afacerilor Interne, Banca Mondiala, UNSAR , APPA si Media XPRIMM.

Dezbaterile au avut ca punct central bilantul inundatiilor din acest an si al pagubelor provocate de acestea. Cu acest prilej au fost puse la dispozitia participantilor brosurile informative ale campaniei dedicate informarii in materie de asigurari de locuinte si s-au purtat discutii pe marginea acestui demers care, in opinia specialistilor prezenti, are mari sanse sa devina o componenta stabila in agenda anuala a pietei romanesti de asigurari.

[galerie2|Luna-Asigurarilor-de-Locuinte]

PROMO