1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Ofensiva soferitelor: femeile castiga teren in fata barbatilor la numarul de permise noi obtinute

In Romania, la sfarsitul anului 2011, numarul persoanelor care detineau un permis de conducere era de 6,43 milioane, conform statisticilor Directiei Regim Permise de Conducere si Evidenta Populatiei (DRPCIV), in conditiile in care numarul total de locuitori era de 19,04 milioane. Astfel, aproximativ 3 din 10 romani detin un permis de conducere pentru cel putin o categorie de vehicule.

In perioada 2007-2011, numarul de persoane care au obtinut permis de conducere pentru categoria B, cea mai frecventa categorie de permis auto, a cunoscut o evolutie descrescatoare de la an la an, fiind influentata de o serie de motive precum declinul conditiilor economice sau de costurile tot mai ridicate de intretinere a unei masini.

Chiar si in aceste conditii, este de remarcat "ofensiva" femeilor in obtinerea unui permis de conducere. In totalul persoanelor care obtin anual dreptul de a conduce un vehicul, raportul general dintre femei si barbati scade de la an la an. Mai mult decat atat, pentru unele intervale de varsta, respectiv 26-35 de ani si 36-45 de ani, numarul femeilor care obtin permisul de conducere il depaseste usor pe cel al barbatilor. Singurul segment de varsta unde inca exista un avans clar al persoanelor de sex masculin este cel sub 25 de ani.

Barbatii sunt mai numerosi in total (69,3%) cat si pe fiecare categorie de varsta, insa raportul dintre cele doua sexe scade foarte mult pe intervalele de varsta de sub 25 de ani (58%), respectiv 26-35 de ani (60%).

Acest fenomen nu este unul local. Spre exemplu, in SUA, pentru prima data in istorie, in 2010, existau mai multe femei cu permis de conducere decat barbati, iar, daca tendinta va continua, diferenta se va accentua din ce in ce mai mult.

Implicatiile unui astfel de fenomen ating segmente multiple precum cererea de masini, eficienta energetica si siguranta rutiera deoarece femeile sunt inclinate sa cumpere masini mai mici, mai sigure si cu un consum mai redus de combustibil.

Daca in cazurile de tamponari, odata cu intrarea in vigoare a constatarii amiabile, nu exista statistici clare ale evenimentelor in functie de sexul pesoanei, datele Politiei Rutiere din 2011 indica faptul ca, in urma accidentelor grave, 75% dintre victime sunt barbati si numai 25% femei. Cu toate aceastea, statisticile Politiei nu indica si o impartire in functie de sex a celor vinovati de producerea accidentelor grave.

De aceea, putem spera la o scadere a numarului de accidente in viitor, datorita faptului ca vor exista tot mai multe femei pe sosele. Statisticile si calculele actuariale ale asiguratorilor au aratat faptul ca, intr-adevar, femeile prezinta un grad mai scazut de risc pe sosele, desi acest lucru nu va mai putea fi transpus in politicile de tarifare odata cu interzicerea de la 21 decembrie a.c. a folosirii sexului unei persoane in calculul primei de asigurare.