Opinii - Pagina 2 - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania - 1asig.ro

Opinii - Pagina 2 - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 


Bucuresti
27
1 EUR = 4.6563 RON
1 USD = 3.8076 RON










RFI
 

Opinii

Pentru ca 1asig.ro doreste sa fie si mai aproape de cititori si de toti cei care activeaza in industria asigurarilor, lansam astazi o noua provocare editoriala. Astfel, va invitam sa deveniti "Redactori ai Pietei Asigurarilor" si va dedicam rubrica "Opinii" - o sectiune deschisa, in care aveti posibilitatea de a publica materialele, opiniile si articolele proprii, pe orice tema legata de domeniul asigurarilor si reasigurarilor.

Reguli de publicare

Materialele trebuie sa fie redactate in limba romana si nu trebuie sa incalce drepturile de autor. De altfel, autorii sunt integral responsabili pentru textele trimise, in cazul constatarii unui act de plagiat.

Autorii care doresc sa publice articole trebuie sa furnizeze numele real si o adresa de e-mail valida.

De asemenea, ne rezervam dreptul de a selecta pentru publicare materialele primite, avand in vedere articolele care vor prezenta cel mai mare grad de interes pentru piata si profesionistii din asigurari.

Asadar, dragi cititori, va invitam sa scrieti! Asteptam materialele dumneavoastra pe adresa de e-mail redactia@mxp.ro!



Mos Craciun are nevoie de noi. Il ajutam? Ho, ho, ho :)


Paul DUMITRU

Managing Partner
CRUX Insurance Broker

23 Decembrie 2015 - Polul Nord

Mos Craciun reflecta asupra anului ce trecuse - urmau 24 de ore 'de foc' pentru el:  "Lumea considera ca totul la Polul Nord merge struna, ca pe roate, dar, din pacate, nu prea este asa - se gandea Mosul. La fel ca in lumea oamenilor, pentru a fi toate cadourile gata la timp, nici nu isi imagineaza prin ce trebuie sa trec. Cele 364 de zile de pregatiri pentru 'ziua cea mare' nu sunt lipsite de riscuri".
Continuare

Despre nevoia intoarcerii asiguratorilor cu fata catre consumatori


Calin M. RANGU

Director
Directia Protectia Consumatorilor
ASF

Unii asiguratori parca sunt prinsi in propria capcana, intretinuta ani de zile de diferite probleme reale si de diferite practici, nemaivazand padurea de copaci si uscaturi. Cred ca devine o prioritate intoarcerea asiguratorilor cu fata catre consumatori. As putea folosi termenul de client, dar de multe ori beneficiarii sau consumatorii de servicii financiare nu sunt clientii directi, desi ar putea deveni.
Continuare

Dilema profitabilitatii programelor de instruire a fortei de vanzare


Elizeu FOLESCU
Senior Regional Executive
LIMRA

De multe ori apar intrebari legate de evaluarea eficacitatii si profitabilitatii programelor de instruire si dezvoltare. Adesea, aceste intrebari vin dinspre sau au legatura cu departamentele de vanzari ale companiilor in momentul in care se ia in discutie oportunitatea de a introduce un program de instruire.
Continuare

Inspectia de risc vs. managementul riscurilor


Lucian MARIN


In ultima vreme s-au tot vehiculat termini precum "inspectie de risc facuta de asigurator" si "risk management". Hai sa vedem ce este o inspectie de risc si la ce este folositoare.
Continuare

Nicio asigurare nu inlocuieste managementul riscurilor


Paul DUMITRU

Managing Partner
CRUX Insurance Broker

Exista un proverb in engleza care spune ceva de genul: 'nu exista limita cat de rau pot evolua lucrurile' (engl. 'there is no limit how bad things can get'), iar in aceste zile, din pacate, tragedia din clubul Colectiv a dovedit ca nu este doar un proverb, ci o vorba cat se poate de reala. Sunt foarte multe lectii de invatat si concluzii de tras, dar mai ales este necesar ca pe viitor sa se ia masurile necesare pentru evitarea unor astfel de evenimente.
Continuare

Oportunitati construite cu ajutorul asigurarilor


Paul DUMITRU

Managing Partner
CRUX Insurance Broker

Recent am citit o vorba plina de duh al lui Woody Allen care spunea:  'Exista lucruri mai rele in viata decat moartea. Ati petrecut vreodata o seara cu un agent de asigurare?' (engl. 'There are worst things in life than death. Have you ever spent an evening with an insurance salesman'?).
Continuare

Redresarea si rezolutia asiguratorilor - solutie viabila de reducere a costurilor falimentului


Cornel COCA - CONSTANTINESCU
Prim-Vicepresedinte
ASF

Piata asigurarilor din Romania trece printr-o perioada de redefinire structurala inceputa la nivel legislativ inca din anul 2014. Finalizarea acestui proces complex va crea premisele realizarii unei noi infrastructuri a pietei asigurarilor bazata pe 3 piloni: legea Fondului de Garantare a Asiguratilor si proiectele legii "Solvabilitate II" si a legii privind Redresarea si Rezolutia Asiguratorilor.
Continuare

Agricultura, seceta, fonduri, irigatii...


Lucian MARIN


Anul acesta a fost un an dificil pentru agricultori din cauza secetei. Dar acesta a fost motivul pentru care s-au redeschis discutiile privind fondurile mutuale de protectie in caz de seceta, dar si dezbaterile despre sistemul de irigatii.
Continuare

Promisiuni Esuate - Insolventele Companiilor de Asigurari


Paul DUMITRU
Managing Partner
CRUX Insurance Broker

Recenta propunere spre faliment a ASTRA Asigurari - cea mai mare companie de asigurari aflata in aceasta situatie din istoria asigurarilor din Romania reprezinta o veste nu tocmai buna pentru o piata deja cu foarte multe provocari, insa poate fi utilizata in sensul identificarii cauzelor si a pasilor de urmat intrucat astfel de evenimente pot afecta intreaga piata si increderea consumatorilor in industria asigurarilor.
Continuare

Cat (ne-)ar costa un atac cibernetic


Paul DUMITRU
Managing Partner
CRUX Insurance Broker

La aceasta intrebare a incercat sa raspunda un studiu facut de Lloyds impreuna cu University of Cambridge's Centre for Risk Studies dat publicitatii in iulie 2015 referitor la impactul pe care l-ar avea un colaps al sistemului energetic (engl. blackout) in 15 state americane plus Washington DC ca urmare a unui atac cibernetic.
Continuare

De ce BSR?


Cornel COCA - CONSTANTINESCU
Prim-Vicepresedinte
ASF

Criza economica a evidentiat dezechilibre in sistemul financiar, necesitand o analiza a soliditatii societatilor participante in piata, cu scopul remedierii disfunctiilor intr-un mod sustenabil.
Continuare

Terminologie specifica in asigurari: "polita umbrela'', "polita toate riscurile", "fapt material''


Paul DUMITRU
Managing Partner
CRUX Insurance Broker

Cei care lucreaza in asigurari, din cauza obisnuintei, tind sa foloseasca termeni pe care in foarte multe cazuri doar ei il inteleg. Asiguratii, fie ei persoane fizice sau juridice, cei din urma poate ceva mai sofisticati in decizia de cumparare sau mai pretentiosi in ceea ce priveste nivelul serviciilor, nu sunt de cele mai multe ori familiarizati cu argoul folosit de asiguratori, brokeri, agenti si de aceea de foarte multe ori nu inteleg ce li se explica, ceea ce poate conduce la multe efecte negative pentru cel ce le prezinta un produs de asigurare sau un concept avand ca rezultat fie o eroare profesionala, fie o vanzare pierduta sau, in cel mai rau caz, un client pierdut.
Continuare

Evaluarea interna a riscurilor operationale generate de folosirea sistemelor informatice


Mihnea MIRONESCU
Consultant


Norma ASF 6/2015 impune companiilor de asigurari, reasigurari si intermediere o detaliere a modului in care administreaza riscurile operationale la nivelul entitatii pentru subcategoria riscurilor operationale generate de utilizarea sistemelor informatice. Desi si pana acum unele companii au luat in calul acest gen de riscuri operationale, ASF doreste o tratare mai riguroasa a riscurilor legate de IT.
Continuare

Documentarea fluxurilor de date in Solvency II


Mihnea MIRONESCU
Consultant

Asa cum aminteam in primul articol din seria "Impactul Solvency II in IT si Data Management", una dintre cerintele directivei este legata de documentarea fluxurilor de date si a interfetelor dintre sisteme de la model la sursa, care sa ofere transparenta pentru transformarile de date cheie.
Continuare

Protectia consumatorilor de servicii financiare nebancare - Quo vadis?


Calin M. RANGU

Director
Directia Protectia Consumatorilor
ASF

Obiectivul principal al protectiei consumatorilor pleaca de la misiunea de protejare si aparare a drepturilor si intereselor participantilor si beneficiarilor fondurilor de pensii private, investitorilor si asiguratilor impotriva practicilor neloiale, abuzive si frauduloase, precum si educarea si promovarea increderii in serviciile, produsele si instrumentele financiare specifice pietelor nebancare.
Continuare

Cat de luminos este viitorul industriei de brokeraj in asigurari?


Gabriel ORSA

In cadrul Galei Premiilor Pietei de Brokeraj, organizata de Media XPRIMM, la un moment dat, in mod elegant si degajat, unul dintre invitati a ridicat public o "minge la fileu" despre "zorii zilei de maine" in brokerajul din Romania. Cu alte cuvinte, cat de luminos sau, dimpotriva, cat de intunecat este viitorul industriei de brokeraj in asigurari?
Continuare

Ce presupune proiectul de norma al ASF privind gestionarea riscurilor legate de folosirea sistemelor informatice


Mihnea MIRONESCU
Consultant

Proiectul de norma al ASF se incadreaza, in opinia mea, in cadrul legislativ creat in ultimii ani datorita normei Solvency II, si anume gestionarea activitatii companiilor de asigurare, reasigurare si intermediere bazata pe managementul riscului.
Continuare

Protectia consumatorului - intre practicile incorecte si nevoia de educatie


Calin M. RANGU

Director
Directia Protectia Consumatorilor
ASF

Protectia consumatorilor este un domeniu vast, avand doua componente, reactiva si proactiva, cu multiple ramificatii.
Continuare

Probleme in colectarea datelor necesare pentru Solvency II


Mihnea MIRONESCU
Consultant

Multi asiguratori vor intra curand intr-o cursa contra cronomentru pentru a-si documenta fluxurile de date, pentru a stabili cine este responsabil de aceste date, ce controale exista pentru asigurarea calitatii datelor si caile prin care aceasta este monitorizata.
Continuare

Pret "rezonabil" pentru RCA?


Paul DUMITRU
Managing Partner
CRUX Insurance Broker

Recent am citit un articol scris de Robert DETLEFSEN - Vicepresedinte al unei asociatii ce reprezinta aproximativ 1.400 de asiguratori din SUA - cu privire la accesibilitatea pretului asigurarilor RCA in randul consumatorilor din SUA. Avand in vedere dezbaterile inca de actualitate cu privire la pretul RCA  in Romania, subiectul necesita o mai mare aprofundare.
Continuare

Articole:
[1 - 20] [21 - 40] [41 - 60]


PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM