Care este de fapt cultura organizatiei pentru care lucrezi? Si ce anume determina loializarea ta si a celorlalti colegi? Cum atrageti voi noi talente? Si, in final, in ce masura rezonezi tu, personal, cu organizatia?
Am citit de curand un articol, aparut in prestigioasa Harvard Business Review care analizeaza cam care ar putea fi ingredientele unei culturi organizationale de succes.
Articolul remarca faptul ca, desi fiecare organizatie este unica, exista cateva ingrediente care ii pot determina succesul, iar acestea ar putea fi:
1. Viziunea
O companie de succes isi defineste clar obiectivele, iar acestea vor influenta fiecare decizie luata de catre manageri si angajati.
2. Valorile
Daca viziunea este despre obiectivele unei organizatii, valorile sunt cele care ofera un set de instructiuni despre comportamentele si conceptiile necesare pentru a atinge acea viziune. Atat timp cat o companie va comunica clar setul de valori definitorii tuturor angajatilor, iar acestia vor subscrie cu totii la aceste valori, organizatia se va diferentia si va avea sanse mai mari sa performeze.
3. Practicile/Actiunile
Atunci cand stabilesti un set de valori acestea trebuie puse in practica. In momentul in care declari ca angajatii tai sunt cel mai valoros capital, iar tu, ca organizatie, nu investesti anual macar in training-uri, totul ramane la nivel declarativ si devine lipsit de valoare.
4. Oamenii
Este ideal ca oamenii sa se potriveasca in organizatie ca intr-un puzzle si sa impartaseasca aceleasi valori cu aceasta.
5. Povestea
Este ceea ce se spune despre compania respectiva. Fiecare companie are povestea ei, unica, formala sau informala, iar aceasta poveste face parte din formarea culturii organizationale.
6. Locul
Spatiul in care angajatii lucreaza impreuna. Cu cat spatiul este mai deschis, mai inspirational, cu atat oamenii conlucreaza mai bine si sunt mai performanti.
De remarcat un lucru care a devenit ultra-importanta in ultimii ani - o cultura organizationala puternic conturata iti poate aduce reale beneficii de imagine, de identitate si de retentie.
Sa nu pierdem din vedere nici faptul ca generatia Millennials, despre care am mai vorbit aici, considera ca o cultura puternica a unei organizatii este un motiv solid de luat in calcul atunci cand opteaza pentru a lucra intr-o companie, iar aici tehnicile si programele de wellbeing au o contributie majora.
****
Randurile de mai sus
descriu doar una din zecile de solutii si idei care tin de tehnicile de
"well being" oferite de catre compania Repliqa, prin care poti ajunge sa
ai angajati mai multumiti si mai motivati.
Cititorii XPRIMM Job
beneficiaza de o reducere de 500 euro la pretul promotional al
pachetului de servicii de "well being" oferit de catre Repliqa, prin
folosirea codului "XPRIMM Job".
Pastila de ... well-being: Care sunt cele 6 ingrediente ale unicitatii?
Din aceeasi categorie
Cele mai citite