1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Pastila de ... well-being: Do you speak ... Millennialsh?

In cadrul workshop-urilor noastre ce dezvolta abilitati de comunicare, relationare si leadership, publicul este tot mai des format din reprezentanti ai generatiei Millennials (Y), adica persoane nascute intre anii '80 si '96. Despre Millennials am mai vorbit aici.

Se regasesc cu siguranta si printre colegii vostri. Pe scurt: sunt plini de energie, optimisti, generosi, foarte increzatori in fortele proprii, iar tehnologia de ultima ora este o prezenta naturala in viata lor. Le place sa lucreze in echipa, vor feedback imediat, recunoastere si pun pret pe dezvoltarea personala.

Pe de alta parte, se remarca prin usurinta cu care isi schimba jobul. Millennials nu sunt atat de loiali angajatorilor pe cat ne-am dori (se pare ca, in medie, o data la doi ani, acestia isi schimba jobul).

Acceptand acest aspect al retentiei scazute, poate ar trebui sa acordam mai multa atentie urmatorului aspect: atat timp cat stau in companie, cum contribuim la "eliberarea" potentialului lor, astfel incat munca lor sa aiba un impact puternic si pozitiv?

Sa nu pierdem din vedere in strategiile noastre faptul ca, pana in 2025, Millennials vor reprezenta 75% din forta de munca globala. Asa ca vrem, nu vrem, trebuie sa ii luam in calculele noastre.

Cum spuneam, Millennials pun pret pe dezvoltarea personala, iar de acest lucru companiile angajatoare pot beneficia daca acorda atentie la set-up-ul de care Millennials sunt insotiti.

Conceptul ideal de invatare al generatiei Millennials presupune mai putina lectura si mai multa interactiune one to one. Dovedesc un nivel scazut de "attention span" - trec rapid la un alt format de invatare daca precedentul nu este suficient de atragator pentru ei.

Millennials valorizeaza informatia din punctul de vedere al relevantei pe care aceasta o are pentru viata lor.

Millennials prefera un mediu relaxat de invatare, fara presiune, creativ, in care sa aiba libertate de exprimare, in care sa nu existe catalogarea dupa "raspunsuri gresite".

Prefera materiale de invatare care sa le capteze atentia, din punct de vedere vizual.

Millennials s-au nascut in familii care le-au acordat intreaga atentie. De aceea, apreciaza antrenorii/trainerii care acorda atentie sporita planurilor personale de dezvoltare.

Pentru ei, contextul este mai important decat continutul. Trainingul formal este important, dar, in egala masura, este important sa fie mixat cu invatarea informala.

Acest lucru se datoreaza faptului ca invatarea formala acopera informatii implicite si explicite, pe cand cea informala ajuta la asimilarea informatiilor subintelese.

Este indicat ca programele de instruire sa le ofere experiente de invatare comprimate, dar cu impact.

Este tot mai evident ca, pentru a creste implicarea angajatilor, trebuie sa avem in vedere particularitatile si nevoile acestora. Ca sunt Baby Boomers, Generatia X sau Y (Millennials) ori Generatia Z de angajati ce va sa vina, o abordare mai nisata de catre angajatori creeaza premisele performantei.

****

Randurile de mai sus descriu doar una din zecile de solutii si idei care tin de tehnicile de "well being" oferite de catre compania Repliqa, prin care poti ajunge sa ai angajati mai multumiti si mai motivati. 

Cititorii XPRIMM Job beneficiaza de o reducere de 500 euro la pretul promotional al pachetului de servicii de "well being" oferit de catre Repliqa, prin folosirea codului "XPRIMM Job".


Oana LEOVEANU
Managing Partner
Repliqa Agency
oana.leoveanu@repliqa.ro