Pregatirea continua - provocare sau oportunitate? - Tendinte - Asigurari - Totul despre asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Ghid Asig 
 Dictionar 
 Lex 
 Sondaje 
 Tendinte 


Bucuresti
17
1 EUR = 4.5881 RON
1 USD = 3.9079 RON
















RFI

Tendinte

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Pregatirea continua - provocare sau oportunitate?


Daca pentru angajatii care lucreaza in departamente ce nu au contact direct cu clientii pregatirea continua se refera, mai degraba, la acumularea de cunostinte si dezvoltarea de abilitati tehnice, pentru membrii echipelor de vanzare, customer services sau marketing, pregatirea continua reprezinta o provocare atat prin multitudinea nevoilor, cat si a diversitatii si complexitatii solutiilor necesare.

Cerintele actuale in ceea ce priveste pregatirea continua sunt aproape inexistente pentru angajatii din back-office si, din pacate, pentru intermediari reprezinta chiar o forma de disturbanta a activitatii din multe puncte de vedere - educational, financiar etc. Cursul obligatoriu de pregatire continua are exclusiv obiectivul de a oferi cunostinte, marea majoritate a acestora fiind tehnice - aceasta nu reprezinta o problema in sine.

Tematica cursului este neschimbata de ani buni fiind in situatia de a avea persoane care au parcurs de doua ori acelasi curs si au fost testate de doua ori trebuind, evident, sa plateasca de doua ori pentru acelasi curs si aceeasi testare!

Metoda de instruire se rezuma, aproape in exclusivitate, la citirea unor materiale pe o platforma e-learning sau descarcarea si citirea acestora in format letric. Informatiile nu sunt actualizate, iar uneori sunt chiar eronate, creand confuzie, singura metoda de a putea trece testul final fiind in unele cazuri aceea de a memora raspunsurile corecte ale celui care a intocmit testul!

Trecerea la un sistem centralizat obligatoriu, care sa aiba la baza dezvoltarea de abilitati, competente si deprinderi, nu va avea niciun efect pozitiv in ceea ce priveste instruirea persoanelor din distributie - ar insemna doar pierdere de timp si resurse financiare, plus si o mai mare confuzie, existand posibilitatea de a aparea contradictii intre ceea ce invata cursantii si ce li se cere in activitatea de zi cu zi.

Oricum, a ne gandi ca se pot dezvolta si evalua abilitati interpersonale de comunicare, negociere, mediere etc. necesare membrilor echipelor de vanzare doar prin intermediul platformelor e-learning este chiar periculos pentru viitorul consilierii financiare.

Majoritatea companiilor isi definesc pentru membrii echipelor de vanzare si managerilor acestora planuri de cariera care includ si etape de instruire continua in functie de nevoile specifice, vechime si realizari. Prin urmare, incurajarea acestora in a dezvolta impreuna cu firmele de specialitate programe de dezvoltare si pregatire continua ar avea un efect cu adevarat benefic in sensul profesionalizarii personalului din companiile de asigurare sau intermediere. Astfel, pregatirea continua, care in acest moment prin normele existente reprezinta cu siguranta o provocare, ar putea deveni o oportunitate de a profesionaliza cu adevarat angajatii si serviciile oferite de acestia.

Solutiile LIMRA & LOMA

In Romania, la fel ca oriunde in lume, LIMRA ofera, printre multe altele, programe de pregatire dedicate atat celor care intermediaza asigurari, cat si managerilor acestora: Professional Financial Advisor (PFA) este un program de instruire dedicat agentilor ce isi doresc sa devina profesionisti ai domeniului distributiei asigurarilor si serviciilor financiare, program care se deruleaza pe parcursul a 3-5 ani, iar Chartered Insurance Agency Manager (CIAM) este programul de instruire dedicat managerilor echipelor de vanzare - 7 etape ce pot fi parcurse in 5-7 ani.

De asemenea, LOMA, prin bine cunoscutul program FLMI, ofera posibilitatea de a obtine o certificare globala care reprezinta standardul de excelenta in dezvoltarea profesionistilor din cadrul industriei noastre.

Elizeu FOLESCU, Senior Regional Executive, LIMRA/LOMA


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Pregatirea continua - provocare sau oportunitate?).




Share |


Publicat pe 22.06.2016 | 3865 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM