Robo-consilierii - Oportunitate sau amenintare? - Tendinte - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Ghid Asig 
 Dictionar 
 Lex 
 Sondaje 
 Tendinte 


Bucuresti
20
1 EUR = 4.5514 RON
1 USD = 4.1912 RON
















RFI

Tendinte

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Robo-consilierii - Oportunitate sau amenintare?


"Robo-advisors" reprezinta o tema de discutie din ce in ce mai des intalnita in mediul serviciilor financiare la nivel global. Desi primul robo-consilier a aparut in 1996, de-abia in ultimii doi-trei ani robotii au devenit cu adevarat interesanti si demni de luat in seama. In acest sens, LIMRA a realizat in 2015 doua cercetari cu scopul de a identifica opiniile si atitudinea atat ale consumatorilor, cat si ale consilierilor financiari si de asigurari (au fost intervievati 1.000 de consumatori si 300 de consilieri din SUA).

Raportul foarte scazut intre numarul de persoane care acceseaza platformele online de vanzari de servicii financiare si numarul de vanzari realizate a dus, in mod natural, la aparitia si dezvoltarea robotilor ce au capacitatea de a comunica, interoga si "intelege" nevoile consumatorilor, cat si posibilitatea de a oferi solutii, a crea planuri financiare si a le adapta in timp la schimbarile aparute atat in viata clientului, cat si in piata.

LIMRA defineste robo-consilierul ca fiind un serviciu online de management al portofoliului care ofera sfaturi pe baza identificarii scopurilor si a profilului de toleranta la risc al clientului utilizand anumiti algoritmi bazati pe teoriile moderne ale portofoliului. Majoritatea ofera in acest moment preponderent servicii de investitii in fonduri tranzactionate pe bursa (ETFs).

In Statele Unite, tara cu cea mai importanta dezvoltare a robo-consilierilor, 81% dintre consumatori au declarat ca nu sunt deloc familiarizati cu acest concept. Mai mult de atat, doar 1% din generatia Baby Boomers au utilizat un robo-consilier; interesant este totusi ca 11% din Generatia Y au folosit un robo-consilier. Desi in acest moment mai mult de jumatate dintre consumatorii intervievati au declarat ca este putin probabil sa utilizeze pe viitor un robo-consilier, acest lucru se va schimba treptat, pe masura ce generatiile tinere vor prelua rolurile si majoritatea resurselor financiare de la generatiile ce se vor retrage catre pensionare sau vor disparea (The Impact of Robo-Advisors: Consumers Share Their Views - LIMRA 10/20/2015).

In ceea ce priveste industria asigurarilor, inca nu avem niciun robot functional care sa fie luat in considerare, dar trebuie tinut cont de faptul ca Northwestern Mutual, cea mai mare companie de asigurari de viata din Statele Unite, a cumparat anul trecut, pentru 250 milioane USD, LearnVest, un start-up in domeniul educatiei si planificarii financiare care a fost lansat in 2009.

In 1897, aceasta companie a adoptat o regula care stipuleaza ca isi va vinde produsele doar prin intermediul agentilor interni acreditati. Dupa 119 ani, in continuare, consilierii financiari din forta interna de vanzare, in numar de 16.000, sunt singurii care pot oferi produsele si serviciile Northwestern Mutual. Astfel, compania a facut un pas mare in oferirea de sprijin fortei de vanzare prin tehnologie de varf, cat si clientilor prin serviciile de educatie financiara oferite de LearnVest.

Continuarea articolului poate fi citita pe site-ul Revistei PRIMM - Asigurari&Pensii, aici.

Elizeu FOLESCU, Senior Regional Executive, LIMRA/LOMA


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Robo-consilierii - Oportunitate sau amenintare?).




Share |


Publicat pe 09.11.2016 | 624 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM