SAL-Fin: In urma solutionarii alternative a litigiilor, consumatorii au primit despagubiri de 2,4 ori mai...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 




1 EUR = 4.7509 RON
1 USD = 4.1988 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

SAL-Fin: In urma solutionarii alternative a litigiilor, consumatorii au primit despagubiri de 2,4 ori mai mari


SAL-Fin (Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Non-bancar) si-a prezentat bilantul activitatii pentru anul 2018, document care releva faptul ca aproape trei sferturi dintre solicitarile primite au fost solutionate in favoarea consumatorilor, care au primit despagubiri mai mari.

SAL-Fin a primit in 2018 un numar de 232 de cereri de solutionare alternativa, ceea ce reprezinta o crestere cu aproximativ 20% comparativ cu anul 2017. Anul trecut au fost finalizate in total 175 de dosare, dintre care 140 sunt aferente cererilor depuse in 2018.

Analiza statistica a acestor date indica faptul ca, pentru 75% din cererile transmise spre solutionare, consumatorii au ales procedura de impunere a unei solutii, iar pentru 90% din concilieri au optat pentru solutionare online.

"Constientizarea facilitatilor oferite de solutionarea extrajudiciara a disputelor financiare non-bancare a condus la cresterea numarului de cereri inregistrate si de solutii emise, aspect ce reprezinta un pas important in implementarea strategiei ASF de consolidare a protectiei consumatorilor", a declarat Leonardo BADEA, Presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF).

Cele mai frecvente litigii solutionate in 2018 au aparut ca urmare a diferentelor mari dintre sumele propuse de catre asiguratori in dosarele de dauna si calculele pe care consumatorii le primesc in urma evaluarilor sau constatarilor din unitatile de service, a diferentelor mari intre sumele propuse de asiguratori si sumele maximale prevazute in contractele de asigurare, dar si a neplatii unor sume datorate pentru inchirierea de autoturisme sau lipsa de folosinta a acestora, inclusiv penalitati cuvenite consumatorilor pentru intarzierile la plata unor despagubiri.

In acest context, trebuie precizat faptul ca, din cazurile solutionate anul trecut, 73% au reprezentat hotarari/incheieri emise in favoarea consumatorilor, restul reprezentand cazuri de mentinere a situatiilor initiale.

In urma solutionarii alternative a litigiilor, consumatorii au primit in 2018 o suma totala finala (in general, rezultata in urma unor reevaluari a despagubirilor acordate) de 1.128.154 lei, cu 654.000 lei mai mult decat suma primita initial, respectiv de circa 2,4 ori.

"Datele statistice la finalul anului 2018 arata ca, pentru multi dintre consumatorii care s-au simtit prejudiciati in relatia cu entitatile supravegheate si reglementate de ASF, concilierea reprezinta solutia potrivita. Rezultatele solutionarii alternative a litigiilor pot genera exemple de buna practica ce pot sta la baza oricaror operatiuni comerciale realizate de jucatorii de pe piata financiara non-bancara din Romania", a precizat Claudiu STANESCU, Membru coordonator al Consiliului de Coordonare SAL-Fin.

Pe langa gratuitatea operatiunii de solutionare alternativa, un alt aspect ce vine sa sustina avantajele acestei metode il reprezinta durata medie de solutionare a unui litigiu. Pentru cererile inregistrate in anul 2018 s-a inregistrat o durata medie de 40 de zile pentru procedura de solutionare a litigiilor prin propunerea unei solutii si o durata medie de 58 de zile pentru procedura de solutionare a litigiilor prin impunerea unei solutii.

SAL-Fin organizeaza solutionarea extrajudiciara a disputelor financiare non-bancare, interne sau transfrontaliere, in materie de consum, cu ajutorul conciliatorilor cu pregatire profesionala si competente certificate in domeniile pietei financiare non-bancare. Conciliatorii propun sau impun o varianta de solutionare a litigiilor in mod echilibrat, impartial, independent si gratuit pentru consumatori.

La finele anului 2018, in Registrul conciliatorilor SAL-Fin era inregistrat un numar de 23 de conciliatori.

Prin activitatea sa, SAL-Fin realizeaza pasi importanti in demersurile de intarire a stabilitatii pietei financiare si de crestere a gradului de protectie a drepturilor consumatorilor.

SAL-Fin (Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Non-bancar) a fost infiintata in cadrul ASF in baza Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (SAL-Fin: In urma solutionarii alternative a litigiilor, consumatorii au primit despagubiri de 2,4 ori mai mari).

Noutati 1asig.ro
» TOP - Ce afaceri a avut fiecare asigurator si broker in 2018
» Piata asigurarilor de sanatate s-a dublat in 3 ani. Vezi Topul jucatorilor!
» Raport ASF: Piata asigurarilor de locuinte a crescut cu 4% in 2018
» A doua zi a Conferintei Europene a Serviciilor Financiare: Principalele declaratii!
» Piata RCA in 2018: Prima medie s-a redus cu 12%, iar dauna medie a crescut cu 9%. Vezi TOPUL jucatorilor!
» Conferinta Europeana a Serviciilor Financiare (ECFS) - Principalele declaratii
» Leonardo BADEA, Presedintele ASF: Asistam la o dinamica pozitiva a sectorului Asigurarilor!
» Afacerile VIENNA Insurance Group in Romania au depasit 515 milioane euro in 2018
» Metodologia pentru certificarea pregatirii profesionale a distribuitorilor de re/asigurari a fost aprobata
» Piata asigurarilor a crescut cu 4,5% in 2018. Clasamentul companiilor!




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 12.03.2019 | 1057 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM