1asig.ro

SONDAJ: Jumatate dintre romani considera ca nu au un stil de viata sanatos. 98% dintre ei vor sa schimbe ceva in acest sens

5 min. / 1.540 cuvinte
50% dintre romani considera ca au un stil de viata sanatos, arata un sondaj online la care au participat 3.075 de respondenti, desfasurat in cadrul primei etape a campaniei nationale de informare "Totul despre asigurarile de sanatate".

PROMO


Ce se intampla cu ceilalti 50%? Intrebati ce si-ar dori sa schimbe, in primul rand, la stilul lor de viata ca sa fie unul mai sanatos, 41% au mentionat dieta, in timp ce 32% au declarat ca si-ar dori mai mult timp pentru ei si pentru relaxare, iar 19% si-ar dori sa faca mai mult sport. Doar 2% au declarat ca nu si-ar dori un stil de viata mai sanatos.



In cadrul aceluiasi sondaj, doar 12% dintre respondenti au declarat ca includ zilnic in program activitati sportive (mers la sala, jogging, ciclism, inot etc.), 10%, mai putin de o data pe saptamana, in timp ce 8% fac acest lucru de 1-2 ori pe saptamana. 61% dintre respondenti au declarat ca nu se implica deloc in astfel de activitati.

Si din punctul de vedere al mersului pe jos lucrurile sunt similare: 37% dintre participantii la sondaj au declarat ca merg pe jos intre 1 si 3 kilometri pe zi (1000 - 4000 de pasi), in timp ce 29% - mai putin de 1 kilometru in fiecare zi (sub 1000 de pasi) -, iar 18% strabat zilnic pe jos intre 3 - 5 kilometri (4.000 - 7.000 de pasi).



Intrebati cat de des consuma alimente tip fast food sau semipreparate, 35% au raspuns ca fac acest lucru foarte rar, de 1-3 ori pe an, in timp ce 32% consuma rar, aproape o data in fiecare luna. 19% dintre participantii la sondaj nu consuma deloc astfel de alimente.

89% dintre participantii la sondaj au declarat ca nu tin evidenta caloriilor pe care le consuma zilnic. Pe de alta parte, dintre cei care fac acest lucru, 58% vor sa stie cate calorii consuma deoarece isi monitorizeaza reutatea pentru ca vor sa slabeasca, 10% - pentru ca vor sa isi creasca masa musculara, iar 6%, pentru ca vor sa creasca in greutate.



1 din 4 romani (24%) nu include fructe in dieta zilnica. 58% declara ca mananca 1 - 2 fructe pe zi, iar 18%, 3 fructe sau mai mult.

De asemenea, 1 din 2 romani (49%) nu include legume crude in dieta zilnica. 42% consuma 1 - 2 tipuri de legume pe zi, iar 10% - mai mult de 3 tipuri de legume pe zi.

Conform sondajului, romanii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru un produs alimentar pe care il considera de o calitate mai buna: 42% ar fi dispusi sa plateasca cu pana la 10% mai mult, 26% ar fi dispusi sa dea cu pana la 50% mai mult, in timp ce 17% ar merge chiar pana la a plati cu 100% in plus sau peste. Doar 15% dintre respondentii la sondaj au declarat ca nu ar fi dispusi sa dea bani in plus pentru un produs alimentar de calitate mai buna.



2 din 3 romani (59%) declara ca citesc etichetele alimentare ale produselor pe care le cumpara. Mai mult decat atat, 44% dintre ei au declarat ca li se intampla foarte des sa renunte la a cumpara un produs din cauza unor ingrediente sau a altor informatii citite pe eticheta, in timp ce 40% fac acest lucru ocazional, iar 14%, rar.



Esantion

Sondajul s-a desfasurat online, intre 20 noiembrie - 11 decembrie 2019, la acesta rapunzand 3.075 de persoane - dintre care 61% femei si 39% barbati. 45% dintre respondenti au varste curpinse intre 35-55 de ani, 32%, peste 55 de ani, 13% - intre 26 - 34 de ani.

Despre campanie

"Totul despre asigurarile de sanatate" este o campanie nationala de informare dedicata asigurarilor de sanatate, dar si unui stil de viata sanatos, lansata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor. Prima etapa a proiectului s-a desfasurat intre 18 - 30 noiembrie 2019, iar a doua campanie are loc intre 15 - 31 ianuarie 2020.

Obiectivele demersului includ, printre altele, promovarea beneficiilor oferite de asigurarile de sanatate, promovarea unui stil de viata sanatos, dar si schimbarea comportamentului romanilor din unul pasiv in unul pro-activ atunci cand vine vorba de sanatatea lor.

Demersul "Totul despre asigurarile de sanatate" este realizat cu sprijinul ISF, UNSAR, UNSICAR si PRBAR, fiind sustinut de EUROINS Romania, AEGON Asigurari, SIGNAL Iduna Asigurari, DESTINE Broker, INTER Broker, ASIGEST Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, DAW Management, GLOBASIG Broker si OTTO Broker.

Mesajele campaniei sunt transmise de RFI Romania, Revista BIZ si ziuaveche.ro, in calitate de Parteneri Media.

In cadrul campaniei, romanii au ocazia de a vorbi cu Inimila - primul chatbot care ofera informatii despre asigurarile de sanatate, dar si sfaturi despre un stil de viata sanatos, dar si de a raspunde mai multor provocari lansate sub forma de concursuri.

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe totuldespreasigurari.ro/sanatate, pe paginile de Facebook Totuldespreasigurari.ro, Asigura-te si XPRIMM, dar si pe Instagram.

983 accesari