Speranta moare ultima - Opinii - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 



Bucuresti
21
1 EUR = 4.6549 RON
1 USD = 4.0128 RON










RFI

Opinii

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Speranta moare ultima


La nivel global, 50% dintre consumatori iau decizii legate de asigurare in functie de pret, spune The Geneva Association intr-un raport excelent. Ce e de facut?

Exista texte pe care, o data ce le parcurgi, ai impresia ca fiecare cuvant este asezat exact pe locul lui, special creat pentru el. E un fel de puzzle literar. Tot ce ai de facut este sa il patrunzi, cu rabdare. In aceste situatii, nu de putine ori, cititorul se intreaba cum de nu si-a imaginat pana atunci fix aceasta insiruire logica de cuvinte cunoscute si nu a imaginat transformarea lor in idei atat de puternice. Fiecare verb, atent ales, da o nuanta, fiecare fraza este rezultatul unui studiu si al muncii multor oameni.

O asemenea lectura este si cel mai recent raport al Asociatiei de la GENEVA (detalii despre ei, AICI), sugestiv intitulat "Understanding and Addressing Global Insurance Protection Gaps". Pe scurt, materialul analizeaza si cauta sa gaseasca solutii pentru asa-numitul insurance protection gap. Fenomenul subasigurarii, la scara globala.

Concluziile raportului, prezentate din perspectiva cererii, deci a clientilor, arata cum:

  • puterea de cumparare ramane principalul obstacol pentru cresterea penetrarii asigurarilor, mai ales in economiile in dezvoltare sau emergente;
  • acest fenomen se suprapune unui vid in educatia financiara, prezent chiar si in tarile dezvoltate, caci lipsa de intelegere a produselor este cel de-al doilea motiv pentru care oamenii nu incheie asigurari, dupa faptul ca nu si le permit.
    In acelasi timp:
  • jumatate din consumatori iau decizii legate de asigurare in functie de pret;
  • cererea de produse de asigurare este mai mare in gospodariile unde educatia financiara depaseste media;
  • calitatea serviciilor oferite clientilor si a experientei oferite, inclusiv a comunicarii cu acestia, sunt printre cei mai relevanti factori ce determina incheierea unei polite. Acesti factori concureaza cu pretul si acoperirea oferita.

    Din perspectiva ofertei, deci a industriei si distributiei, Asociatia de la GENEVA spune ca:
  • costurile la care sunt preluate in asigurare riscurile reprezinta un subiect extrem de dezbatut, mai ales in contextul inovatiei tehnologice - ce poate oferi o eficientizare importanta;
  • in asigurarile non-viata, 30 centi din fiecare dolar platit ca prima de asigurare sunt absorbiti de costuri administrative si de distributie. Acest fapt este de natura a afecta "atractivitatea economica a asigurarilor".
Exista, insa, si solutii: toate, insa, presupun o implicare colectiva a mai multor stakeholderi, inclusiv zona de autoritati publice. Alaturi de acest sector, care poate face extrem de multe completand efortul industriei pe partea de educatie financiara, angajatorii sunt cei care pot influenta comportamentul financiar al angajatilor, oferindu-le acces la programe de educatie financiara continua, promovand luarea de decizii informate si un stil de viata sanatos. In acelasi timp, spune raportul, social media si device-urile mobile ofera posibilitatea unei dezvoltari incredibile a notorietatii asigurarilor si a caracteristicilor de baza ale acestora, chiar si in tari unde canalele traditionale de distributie sunt aproape inexistente. Deci, speranta moare ultima.

Intorcandu-ne la Romania, coloana din mijloc a graficului de mai sus arata clar cine si ce are de facut. Nu o spunem noi, ci unul dintre cele mai mari think tank-uri de pe Planeta. In concluzie, nu trebuie sapat prea adanc pentru a ne seta obiective la nivel de industrie. Ramane, insa, o singura intrebare: cine, oare, va lua un aparent simplu tabel - ce are in spate mii de ore de cercetare, daca nu mai mult - si il va transpune in realitate? Si cand?

Alexandru CIUNCAN

executiv@appa-asigurari.ro

P.S.: Raportul, in original, poate fi descarcat de AICI!


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Speranta moare ultima).




Share |


Autor: Alexandru CIUNCAN | Publicat pe 06.06.2018 | 775 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM